TUN


Pumba
 Share

Recommended Posts

Nu bliver jeg nød til at sige noget til dig johnny. Man kan altså også købe sin tun for billigt. Sidste salgs dato er altså sat der fordi man ikke har godt af at spise gammel tun. Det er ikke bare for sjov.

Du må vidst helre stoppe med din overdrevne brug af gammel gratis tun. Det er ikke helt sundt... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Nu diskutere i godt nok prisen, men i burde være lidt mere obs på kvaliteten. Skipjack er den værste form for tun man kan få og udsætte sin egen krop for. Man skal udelukket gå efter den kvalitet der kaldes tongol eller albacore alt andet tun bør man holde sig fra. Den gode luksus tun fra Glyngøre kan købes på tilbud til 4 stk for 25 kr. tilbuddet kommer gennemsnitligt en gang om måneden hos føtex/bilka eller kvickly - har også for nyligt købt 5 stk for 20 kr. hos føtex.

Det kan være at det var en ide at lave en tun-varsling her på MOL - når der er et rigtigt godt tilbud i farvandet!!!

Link to comment
Share on other sites

> XAX

Der er to primære grunde til ikke at spise skipjack

1) kvaliteten af de dåser vi får herhjemme med skipjack er ofte meget ringe. Hvis du åbner en dåse luksus tun og sammenligner kødet med en dåse skipjack vil forskellen springe dig i øjene. Skipjacken vil være trevlet og løs, meget mørk og nogle gange, hvis du er uheldig, let grønlig!! (hmmm) (det er som sagt størstedelen af de dåser man finder herhjemme på markedet)

2) smagen og lugten af tun er ofte meget kraftig og ubehagelig, det er som regel nok til at fraholde folk at spise tun eller vrænge kraftigt på næsen.

Hvad angår tongol så er kødet meget mørt og har en næsten hvid farve og smager ikke af noget særligt. Albacore har ligende kvaliteter og kaldes på grund af det meget lyse kød "havenes kylling" og det smager da næsten også ligesom kylling med den samme karakteristiske tørhed.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene...

Må nok indrømme at jeg har spist temmelig meget skipjack tun , og det gør jeg også lige for tiden :)

Kan dog kun genkende det med mørk farve, resten synes jeg dog ikke at kunne genkende ved det jeg spiser nu.

Sådan rent indholdsmæssigt, så er der vel ingen den store forskel i proteininhold, eller???

Link to comment
Share on other sites

>XAX

Så vidt jeg husker kan både albacore og tongol indeholde helt op til 29 gram protein per 100 gram, hvor skipjack indeholder noget i nærheden af 20-22 gram. Disse værdier kommer dog meget an på graden af væde i kødet og da skipjack har en større tendens til at holde væde resultere dette i meget lavere værdier per 100 gram end det angivet, derimod vil både tongol og albacore som er mere fast i kødet ligger tættere på den angivet værdi af protein per 100 gram.

Link to comment
Share on other sites

helt seriøst, foretrækker i egentlig tun fremfor fx rene kyllingebryster, oksekød og frikadeller?? Hvis man ser sig lidt om kan man få det meste kød til næsten samme kilopris som tun... Jeg giver fx 100,- for 2,5kg kyllingebryster, 60-65,- pr kg tyndsstegsfilet ved køb af ca 5kg, 30,- kr/kg frikadellefars... De få kroner jeg ville kunne spare ved at tvangsspise tun kan man let spare andre steder

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Kan man spise andet end tun?......jeg troede der var en lov om at alle bodybuildere skulle spise 2 dåser tun om dagen og hvis de ikke gjorde det blev de for evigt låst inde i et motioncenter udelukkende med techno-gym maskiner og TV-shop "tab dig 10 kg i ugen og få en totalt pumpet krop ved at bruge "indsæt smart navn her" 2 min hver dag med du sidder og ser fjernsyn og æder frysepizzaer." dimser.

Hov hov!! Hvad er der nu galt med at se TV og æde frysepizzaer. 2 stk for 25 american style YUM YUM :happy:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share