TUN


Pumba
 Share

Recommended Posts

Har samlet et par tunopskrifer som jeg synes er ok. Muligvis har i hørt dem før, men her kommer de altså:

1) Den bedste måd at få tun ned på , syntes jeg er at lave en tunmouse: jeg blander tunen op med lidt creamefraish så den får en god konsistens, lidt salt og peber, lidt løg, majs og til sidst en smule karry, det syntes jeg smager rigtig godt!!!!

2) Har også  prøvede glyngøre's tun i tomat i dag. Damn, den gled hurtigt ned!

Normalt har jeg ikke problemer med at spise tun, selvom at det ikke er min favorit-ret! Men tun i tomat røg ned på den halve tid, fordi at den overhovedet ikke var tør eller noget..

3) En dåse tun steges i lidt olie, til slut blander man et eller to æg i og steger til ægget  er stivnet. Kan spises med ris, pasta eller salat. Ret godt faktisk!

4) tag en proteinshake med druesukker lige efter træning og brug så tunen til en gang pasta + tun + ketchup en times tid efter.

5) Smid et pitabrød i ovnen (det tager 7 minutter så er det færdigt). Derefter så fyld det op med tun og majs + aevt. andre ingredienser. Derefter skal der bare hældes universalkrydderiet, nemlig Heinz ned i. Det smager udemærket.

Det er min foretrukne måde at indtage tun på.

6) Tun og hytteost køre fint sammen med en omgang pasta med æble stykker revet nødder æg minus blomme og en sur sød dressing...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvad er det for nogle tunmennesker jeg taler med? Æder I ikke andet? he he

Min kost:

Morgenmad:

1 liter vand + pulver

3 dåser tun

En halv banan

Frokost:

5 dåser tun af finere kvalitet

Aftensmad:

Her tager jeg så ind og fanger dem selv. Det bliver ca:

8 dåser tun

Så skulle den vist være på plads.

:biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Jørgen. Hvordan er det nu lige man fanger 8 dåser tun?

Altså jeg ser jo straks for mig , dig stående med store vaders nede i Faktas køle montre, men en fiske stang, men påmonteret Magnet for enden.

Men jeg går ik ud fra det var det der var din pointe :biggrin:

Sig mig ved i egentlig hvor stor en tun er hvis man får den Frisk. Altså som en hel fisk?

Stor.

Faktisk må det være falsk varedekleration at der er et billede af en hel tun på sådan en dåse. For så skal den godt nok være mast meget sammen for at kunne være der i. TSK

Link to comment
Share on other sites

Citat / BLACKICE: ”Sig mig ved i egentlig hvor stor en tun er hvis man får den Frisk. Altså som en hel fisk?”

Har ikke det præcise tal men tunfisken er kæmpefisk som kan blive endog meget store. Garantere for at en fuldvoksen tunfisk vejer mere end du gør. Så nej, der er ikke en hel tun i en dåse – ligesom der heller ikke går en hel okse på en engelsk bøf, men derfor kan man jo godt sætte et billede på pakken. At der er ”falsk varedeklaration” har jeg lidt svært ved at se. :)

Link to comment
Share on other sites

Det er lige det.Det er en ordentlig basse sådan en tun. Mon ikke jeg skulle få sådan en stoppet ned i fryseren. Det kunne være kanont. Kom så tunse basse.

Jørgen. Vaders er sådan nogle store gummi overtræks bukser som fiskere bruger når de går ude i vandet så de ikke får vand i deres træsko.

Lærer man ikke den slags ting i skolen mere?

Eller er det mig der er skæv når jeg staver til VADERS.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share