Styrkeløftprogram


Søren W
 Share

Recommended Posts

Jeg kører undertegnede program som er et mix af WSB, bulgarsk mv. Jeg er i tvivl om det er for meget af det gode:

Mandag:

ME squat op til 3-4 over 90% (box, front, manta mv.)

DE bænk 8x3 50% m. kæder

RM død 5x5 (goodnornings, dl, siddende gm, mv.)

Lats 3x10

Delts 3x3x10

Triceps 3x10

Abs 3x12

Onsdag:

ME bænk (Floorpress, boardpress mv.)

DE død 8x1 (alm. dødløft)

RM squat (alm. squat)

Lats 3x10

Delts 3x3x10

Triceps 3x10

Abs 3x12

Fredag:

ME død (GMs, variationer af DL)

DE squat 8x2 (box)

RM bænk (alm. bænkpres)

Lats 3x10

Delts 3x3x10

Triceps 3x10

Abs 3x12

Jeg overvejer desuden at smide det her med i programmet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes umiddelbart at det ser fornuftigt ud! Du har en høj frekvens i de tre store og har også noget fornuftigt massebygningsøvelser med til de muskelgrupper der ikke får så mange tæsk i de tre store!

Et sted det måske kunne bliver for meget var hvis du overdriver din volumen i dine RM bænkpres og squat da de også bliver trænet både eksplosivt og tungt i løbet af ugen!

Men der er jo ikke andet at gøre end at prøve. Og så kan du altid tilpasse det hen ad vejen. Et godt program skal efter min mening være fleksibelt, så man opnår den gylde middelvej i volumen og intensitet der gør at programmet virker for en :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil umiddelbart sige at der er alt for meget at se til i det program. I det oprindelige WSB har man jo trods alt kun en ME øvelse om ugen for enten sq/dl og så sin DE dag. Når du så banker en ME øvelse ind til både sq og dl og ovenikøbet har en RM dag udover din DE dag, så tror jeg sgu at det går hen og bliver for meget.

Jeg tror at en af de ting man skal være opmærksom på ved WSB strukturen er at holde lidt igen rundt omkring, når man kører med fuld blæs på to gange om ugen i henholdsvis sq/dl og bænk.

Jeg kan med 100% sikkerhed sige at jeg selv ville brænde helt sammen på det program det, men selvom du nu nok er vant til mere end mig, så tror jeg at du skal skære noget af det væk, og så skele lidt mere til den oprindelige struktur.

- Rod

Edited by Rod
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville også helst træne "rigtig" WSB, men jeg har ikke tid til at træne mere end tre gange om ugen. Jeg har kigget lidt på 3-dages WSB, men jeg synes der kommer til at gå så lang tid imellem passene, nogle gange bliver det jo kun til én gang bænkpres på en uge, det holder jo ingen steder.

Jeg har overvejet to forskellige måder hvorpå jeg imødekommer "problemstillingen" i mit program. Den ene er at jeg skifter mellem en ME 1RM og ME 3RM i henholdsvis dødløft og squat eller at jeg lægger en uges deload ind engang hver fjerde uge f.eks. Foreløbig prøver jeg dog at køre det som beskrevet og ser om jeg brænder helt af.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk selv leget lidt med ideen om en tre dages WSB, men i stedet for at køre det wade hannah style som det vist hedder, havde jeg tænkt på noget i retning af

Mandag:

ME Squat/dødløft

+ RM øvelser

Onsdag:

ME Bænkpres

+ RM Øvelser

Fredag:

DE Squat/dødløft/bænkpres

+ RM Øvelser

Eller en anden lignende opstilling, evt. kunne ME bænk jo lægges tirsdag i stedet for onsdag.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Rod> Det 3-dages program synes jeg ser MEGET bedre ud. Søren´s program er simpelt hen over-kill efter min mening. Men der er jo nogen som har en work capacity som en mindre gaffel-truck. Jeg ville ihvertilfælde ikke kunne holde til det program Søren vil køre efter.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hey Søren.. jeg træner også wsb kun 3 gange om ugen... jeg lader sq/dl-dagene være som de er... dvs. ME-sq/dl om mandagen plus hjælpe øvelser og DE-sq/dl plus hjælpeøvelser om fredagen... nøjagtig ligesom i originalen... problemet er jo så bænkpres... man kunne evt lade onsdag være ME-bænk-dag uden hjælpeøvelser og fredag DE-bænk-dag plus en smule hjælpe-øvelser eller slet ingen... mandag kunne man lave til noget RM-volumen-dag

Måden jeg har tænkt mig at gøre det på i den nærmeste fremtid er som følger

Mandag:

ME-sq/dl - øvelse

Lænd-hase-øvelse

Lats

Dips i ladders (når jeg så på et tidspunkt kan tage for mange ryger der nogle kg imellem benene og rep-antallet ryger ned for igen at øges igennem ladders)

ved dog ikke om ladders skal laves mere frekvent for at have den rette effekt men det finder jeg vel ud af

Onsdag:

ME-bænk - øvelse

Ingen hjælpeøvelser til presse-musklerne

Upper back

Mave

Fredag:

DE-sq/dl

DE-bænk

Lænd-hase-øvelse

Lats

Måske en hjælpe-øvelse til presse-musklerne her

Damn ham Rod er hurtig ;)

Edited by Zoa
Link to comment
Share on other sites

Det ser ret interessant ud det du har stillet op der, sådan har jeg ikke tænkt på det før. Men selvfølgelig skal jeg pille lidt :)

Mandag:

ME Squat/dødløft

+ Jim Wendler variationen

RM bænkpres

Lats

Delts

Tris

Abs

Onsdag:

ME Bænkpres

+ Jim Wendler variation

RM sq/dl

Lats

Delts

Tris

Abs

Fredag:

DE Squat/dødløft/bænkpres

Lats

Delts

Tris

Abs

Link to comment
Share on other sites

Skal det så læses som at om mandagen laver du enten sq eller død som ME og om onsdagen laver du RM i enten sq eller død...?

Hvis det skal læses sådan, så har du da skåret lidt af det væk, men jeg tror stadig at du skal droppe at køre RM på de tre store, ikke mindst hvis du vil smække det Jim Wendler gejl der ind efter ME dagen.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Rod. Jeg synes du skal skære det RM gejl væk. Det bliver hårdt nok i forvejen. Men det er jo i sidste ende dig som vælger, og du ved sikkert bedst selv hvad du kan holde til. Jeg ville bare gøre det således hvis det var mig:

Mandag:

ME Squat/dødløft

+ Jim Wendler variationen

Lats

Delts

Tris

Abs

Onsdag:

ME Bænkpres

+ Jim Wendler variation

Lats

Delts

Tris

Abs

Fredag:

DE Squat/dødløft/bænkpres

Lats

Delts

Tris

Abs

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal til at spille langhåret med den Jim Wendler variationen så vil jeg sgu også være med 

Vi begynder mandag ikke?

Hvilke ME øvelser regner du med at ville bruge?

Jo mandag begynder vi, skal vi battle? jeg synes vi skal maxe i boxsquat uden kæder eller nowd, har du andre forslag?

Link to comment
Share on other sites

Det kan vi da godt.

Boxen skal bare være til godkendt dybde ikke?

Hvad for noget udstyr skal vi tage på? Jeg synes kun at bæltet skal være tilladt... ikke noget med løse knæbind. Jeg ved godt hvordan det ord kan gradbøjes når der kommer kilo på stangen :lol:

Det bliver da sjovt med sådan en bette battle. Har du nogle rekorder i øvelsen fra tidligere?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share