3 gange i træk eller ??


banan911
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er kommet til at tænke på noget angående min træning.

Når jeg træner laver jeg hver øvelse 3 gange fx. 3 x leg press, men jeg laver dem ikke umiddelbart efter hinanden.  Jeg laver så nogle af de andre øvelser jeg har i mit program. Altså går jeg rundt fra øvelse til øvelse, men når altså 3 x i alle øvelser når jeg er færdig.

Er det en dum ide ?? Jeg mener ville jeg få mere ud af træningen hvis jeg fx. lavede alle tre gentagelser af en øvelse i træk ??

Link to comment
Share on other sites

Træningsprincippet "giant set" er et udemærket princip for BB'ere som ønsker bedre definition af musklerne. Og det er rent faktisk det du udøver.

Men hvis du ønsker masse og forbedret teknik bør du nok gå over til at lave 3 sæt af samme øvelse i træk.

Lige et spørgsmål, hvordan kan du gå rundt fra øvelse til øvelse hele tiden? Der må da opstå lange ventetider engang imellem ved de forskellige øvelser, eller er du ene mand i centeret? For når man bruger "Giant set" skal man forsøge at minimere pauserne mellem sættene mest muligt!!

Link to comment
Share on other sites

Hej Michael

For lige at svare på sit spørgsmål ang. kø ved de forskellige øvelser. Jeg har valgt at træne på tidspunkter af dagen, hvor der er ikke så mange at der træner, så derfor kan det gå :-)

Men du mener altså, at hvis jeg ønsker muskelvækst skal jeg lave 3 sæt af samme øvelse i træk, og ikke hoppe rundt mellem øvelserne som jeg gør nu ???

Når du skriver at "giant set" giver bedre definition af musklerne - hvad mener du så ? Mener du at man får mere markerede muskler ??

Link to comment
Share on other sites

Det kan den heller ikke. Kroppen forbrænder meget dårligt fedt under en vægttræningssession. Den vil altid forbrænde ATP, som den primære energikilde.

Måske mener Michael at efterforbrændingen bliver større hvis man træner på den her måde ??

Jeg synes også at banan´s træningsform lugter lidt af cirkel-træning. Jeg vil foreslå en mere traditionel måde, hvis ens hovedformål er styrke og muskelmasse.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share