Fittness vs BB - forskel?


Nutellakrigeren
 Share

Recommended Posts

Dette er noget jeg har gået og tænkt længe over... Er der reelt nogen forskel i måden at træne på, hvis man hhv. træner for at blive en 'fittness-type' eller en af de store brød der går til VM i Vejle?

Kosten ved jeg godt der er forskel på, men det er mere træningen jeg tænker på - ville nemlig gerne selv komme til at ligne sådan en 'fittness-type' <_<

:santa2: (skulle lige laves - den er fandme sej den nisse!)

Link to comment
Share on other sites

Nu er dit emne - Fitness Vs. BB og derfor kan jeg også blot svare dig,- rent træningsmæssigt er der INGEN forskel overhovedet.

Fitness udøvere styrketræner på nøjagtig samme måde, som BB'er.

Kosten er nøjagtig den samme, som BB'er. Cutter før en konkurrence.

Den eneste forskel ligger i, at fitness typerne har ofte en showrunde, hvor de har et indøvet koreograferet show, som de udfører.

Selvfølgelig har de trænet en eller anden form for aerobic, dans eller noget i den stil.

Men i vægtrummet træner de på akkurat samme måde, som BB'er.

Men jeg ved ikke om det er SL du hentyder til? I så fald er der selvfølgelig en forskel.

Link to comment
Share on other sites

Ved DM i bodyfitness blev 2 ud af 10 taget for doping (20 %)

Ved DM i bodybuilding blev 10 ud af 31 taget for doping (32 %)

Det skal dog også lige nævnes, at det som blev taget - var selvfølgelig dem, som ikke stoppede i tide med deres kure! Jeg vil tro ved DM i bodybuilding snakker vi 80% måske mere? som på et eller andet tidspunkt har krudtet den, de har blot været kloge nok, til at stoppe deres kur i tide før konkurrencen!

Link to comment
Share on other sites

Det skal dog også lige nævnes, at det som blev taget - var selvfølgelig dem, som ikke stoppede i tide med deres kure! Jeg vil tro ved DM i bodybuilding snakker vi 80% måske mere? som på et eller andet tidspunkt har krudtet den, de har blot været kloge nok, til at stoppe deres kur i tide før konkurrencen!

Fuldstændig enig. Vi ser kun toppen af isbjerget!

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Træningen og kost er det samme. Forskelen liger i mængden af krudt.  :(

Fitness formen er opnåelig uden krudt.  :bigsmile:

BB på internationalt plan er fuldstændigt umuligt uden krudt (Du vil også få svært ved "bare" at klare dig til DM  :thumb_down:)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

At sige at der ikke er krudt i fitness er vist i strid med realiteterne. Jeg kan hvertfald tydeligt huske at der blev nappet nogle stykker for et par år tilbage. Og at sige at der ikke er krudt i fitness pt. er vist også en rimelig uholdbar påstand. At mange af dem så ser ærgelige ud er en anden sag :lol:

Lad mig sige det på en anden måde:

Ved DM i bodyfitness blev 2 ud af 10 taget for doping (20 %)

Ved DM i bodybuilding blev 10 ud af 31 taget for doping (32 %)

Jeps, men der var kun 2 mandlige klasser i BF, mod 6 mandlige klasser i BB. Sammenlagt kan man vel konstatere at der er mindst lige så mange der blev nappet i BF som i BB :lol:

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

At sige at der ikke er krudt i fitness er vist i strid med realiteterne.
Jeg skrev at fitness formen er opnåelig uden krudt. Ikke at doping ikke finder sted i fitness
Jeps, men der var kun 2 mandlige klasser i BF, mod 6 mandlige klasser i BB. Sammenlagt kan man vel konstatere at der er mindst lige så mange der blev nappet i BF som i BB

20% er ikke "mindst lige så mange" som 32%

Al respekt for dem der stiller op i BB uden at være på krudt, men man må bare erkende at de ALDRIG får en international chance. Internationalt er BB en sport med krudt i. :thumb_down:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

At sige at der ikke er krudt i fitness er vist i strid med realiteterne.

Jeg skrev at fitness formen er opnåelig uden krudt. Ikke at doping ikke finder sted i fitness

Jeps, men der var kun 2 mandlige klasser i BF, mod 6 mandlige klasser i BB. Sammenlagt kan man vel konstatere at der er mindst lige så mange der blev nappet i BF som i BB
20% er ikke "mindst lige så mange" som 32%

Al respekt for dem der stiller op i BB uden at være på krudt, men man må bare erkende at de ALDRIG får en international chance. Internationalt er BB en sport med krudt i. :thumb_down:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Mange af dem der var med i BF kunne lige så godt have stillet op i -80 BB. Så stor forskel er der ikke på de to. Desuden så er der mange af dem i fitness der vitterligt er krudtede, så forskellen mellem de to er vel egentlig resultatet af deres krudten, og ikke så meget om de krudter eller ej.

Der blev i alt taget 9 atleter ud af 17 testede.

7 af positivprøverne kom fra BB, hvor der var 28 deltager, og 2 fra BF, hvor der var 10 deltager. Grunden til at du får 10 positivprøver fra BB, er at nogle af dem er gengangere fra mastersklassen.

Reelt er tallene:

BF: 20%

BB: 25%

Ikke den helt store forskel :unsure:

Jeg vil da give dig ret i at international BB er en riimelig stor udfordring krudtfri, men hvad med international Fitness :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Der blev i alt taget 9 atleter ud af 17 testede.

7 af positivprøverne kom fra BB, hvor der var 28 deltager, og 2 fra BF, hvor der var 10 deltager. Grunden til at du får 10 positivprøver fra BB, er at nogle af dem er gengangere fra mastersklassen.

Reelt er tallene:

BF: 20%

BB: 25%

Ups! :(

Tak for rettelsen Crawdaddy. :) Der kan dog kun være tale om 2 gengangere.

Der blev i alt taget 9 atleter ud af 17 testede

:w00t: Rystende :w00t:

Troede alle var blevt testet. Dvs. At mere end 50% af de testede var dopede :w00t:

men hvad med international Fitness

Ved ikke. Har ikke rigtig set noget af det. Har aldrig kunnet lide fitness pga. den fri rutine. Det er dog blevet en del mere interessant, siden der er kommet Bodyfitness, hvor det ikke er med.

Crawdaddy. Jeg ved du var der sidste år. Har du nogen fornemmelse/viden om hvad de vejer i -180 cm klassen i bodyfitness?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Tak for rettelsen Crawdaddy. :) Der kan dog kun være tale om 2 gengangere.
Der blev i alt taget 9 atleter ud af 17 testede

:w00t: Rystende :w00t:

Troede alle var blevt testet. Dvs. At mere end 50% af de testede var dopede :w00t:

Crawdaddy. Jeg ved du var der sidste år. Har du nogen fornemmelse/viden om hvad de vejer i -180 cm klassen i bodyfitness?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Den sidste genganger er junioren, som også stillede op i -90. Så skulle det vist passe :)

Jeg tror faktisk at tallet ville have været højere, hvis samtlige deltagere var blevet testet. sørgeligt men sandsynligvis sandt :(

Jeg vil tro at mange af dem i -180cm ligger omkring de 80kg. Både nr 1 & 2 i den klasse kunne sagtens have været med i BB -80.

Efter at have set Decembercuppen må jeg også sige at der var en del i Athletic fitness, der var krudtede. En ikke ubetydelig del havde rigtig nasty hud, og endnu en ikke ubetydelig del havde gyno :puking: Der har været en diskussion kørende på exhalemag.com om hvorvidt Athletic fitness deltagere er for store og hakkede, og der er ingen tvivl om at en del af dem lige så godt kunne have stillet op i BB. Mig bekendt var der vist også nogle der gjorde efterfølgede ved de svenske mesterskaber.

Link to comment
Share on other sites

Den sidste genganger er junioren, som også stillede op i -90. Så skulle det vist passe
Du har styr over tallene. :)
endnu en ikke ubetydelig del havde gyno

Hvad fanden er gyno? (hat det noget med underlivet at gøre? :))

Der har været en diskussion kørende på exhalemag.com om hvorvidt Athletic fitness deltagere er for store og hakkede

Så længe set ser "atletisk" ud er det vel ok.

Grunden til min interesse er at jeg selv overvejer at stille op næste år. Vil gerne finde ud af hvordan jeg ligger størrelsesmæssigt.

Højde 176cm

Vægt 78 kg

(Steget ca 1 kg siden billedet. Fedt% en anelse mindere)

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

endnu en ikke ubetydelig del havde gyno

Hvad fanden er gyno? (hat det noget med underlivet at gøre? :))

Der har været en diskussion kørende på exhalemag.com om hvorvidt Athletic fitness deltagere er for store og hakkede
Så længe set ser "atletisk" ud er det vel ok.

Grunden til min interesse er at jeg selv overvejer at stille op næste år. Vil gerne finde ud af hvordan jeg ligger størrelsesmæssigt.

Højde 176cm

Vægt 78 kg

(Steget ca 1 kg siden billedet. Fedt% en anelse mindere)

SaintPauli

Gyno er det der kaldes Bitchtits eller tævepatter. Ret nasty efter min mening :thumb_down:

Mht. forskellen mellem bb og AF, så mener jeg at forskellen, ifølge reglerne, er at man i AF og BF ikke skal være lige så muskuløs og "defineret" som i BB. Men hvis trenden blandt dommerne er at de samme kropstyper vinder i de to forskellige discipliner, så er der et problem. Det udvander forskellen mellem dem, og gør BF/AF til BB uden poseringer, men med dips og chins. Fred være med det, hvis det oprindeligt var meningen, men det tror jeg bare ikke det var :)

Cool at du vil stille op, så bare kom igang :) Hvordan du står størrelsesmæssigt er svært at sige udfra mål og foto, men du kan jo bare prøve og så se hvor du lander henne. Én ting er sikkert. Publikum ved godt at det kræver noget at stå deroppe i den onde form, så der er ikke nogen der bliver "til grin", imod den gængse overbevisning :) Måske lige hvis man virkelig er totalt kikset, men hvis dit billede/mål holder, så sker det nu nok ikke ;)

Link to comment
Share on other sites

Gyno er det der kaldes Bitchtits eller tævepatter. Ret nasty efter min mening
K kender de andre ord. Og ja nasty!!!
så der er ikke nogen der bliver "til grin", imod den gængse overbevisning  Måske lige hvis man virkelig er totalt kikset

Det kan jo bare være svært at bedømme efter et foto. Det er derfor jeg gerne ville vide noget om vægt.

men hvis dit billede/mål holder, så sker det nu nok ikke

Takker, men igen svært at sige ud fra et billede.

Det kunne være fedt med en vurdering til MOL træf (hvis jeg da er med på listen)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Craw - Jeg tror faktisk at tallet ville have været højere, hvis samtlige deltagere var blevet testet. sørgeligt men sandsynligvis sandt
Helt ærligt ! ...det forekommer mig aldeles selvindelysende.
Craw - Jeg vil da give dig ret i at international BB er en riimelig stor udfordring krudtfri

Ville det ikke være mere reelt blot at konstatere, at det ikke lader sig gøre at opnå succes krudtfri ?! - Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor langt der er fra dig, som kører den fede stil 'clean bb' og så op til fx en Sune Larsen. Det er selvfølgelig en anden vægtklasse, går jeg udfra da, men det er netop også en del af pointen jo. S.L. så jo pænt vild ud til DM og var også temmelig stor. Det fysiske omfang er vist uopnåelig uden brug af krudt. Og når det så er sagt, så er SL jo ikke ligefrem nogen større player i internationalt-regi.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share