Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Jeg *vil* have de 200kg i dødløft. Så jeg må bare stramme ballerne!  :cooldance:

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Sådan skal det lyde :4thumbup:

Hvornår starter du på programmet? Og hvad har du tænkt dig at lave ind til? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Begynder i morgen :wink: Programmet kommer til at se cirka sådan ud. Jeg tror dog, at jeg smider en hjælpeøvelse mere ind mandag/fredag.

Hr. K

post-3384-1109261862_thumb.jpg

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

træning 250205

Frivend 5 x 3 x 50 kg

bænkpres 5 x 3 x 80 kg (ultra korte pauser)

Squat 5 x 5 x 80 kg

Bent over rows 3 x 6 x 80 kg

Militarypres 3 x 6 x 50 kg

Reverse curls 3 x 8 x 30 kg

Fin træning. Meget nem bænkpres og squat, men det er også kun begyndelsen på programmet. Det skal nok komme :devil:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Af en eller anden årsag er mit venstre håndled begyndt at brokke sig  :blink: Det er faktisk så galt, at jeg har tænkt på at droppe frivend og militayrpress, indtil det bliver bedre igen.

Underligt hvorfor det lige er håndleddene, det går ud over?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad siger de når du kører reverse curls???

Link to comment
Share on other sites

Af en eller anden årsag er mit venstre håndled begyndt at brokke sig  :blink: Det er faktisk så galt, at jeg har tænkt på at droppe frivend og militayrpress, indtil det bliver bedre igen.

Underligt hvorfor det lige er håndleddene, det går ud over?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad siger de når du kører reverse curls???

<{POST_SNAPBACK}>

De knager lidt, ellers intet. Jeg har tænkt på at købe et par håndledsbind, men hvor kan jeg mon finde nogle gode nogle henne til en rimelig pris?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Af en eller anden årsag er mit venstre håndled begyndt at brokke sig  :blink: Det er faktisk så galt, at jeg har tænkt på at droppe frivend og militayrpress, indtil det bliver bedre igen.

Underligt hvorfor det lige er håndleddene, det går ud over?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad siger de når du kører reverse curls???

<{POST_SNAPBACK}>

De knager lidt, ellers intet. Jeg har tænkt på at købe et par håndledsbind, men hvor kan jeg mon finde nogle gode nogle henne til en rimelig pris?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Håndledsbind, bælter... Hmmmm..:dry:

Hvad med i en periode at køre lettere.. måske din krop prøver at fortælle dig noget. :4smartass:

Ellers et STORT tillykke med dine max løft. de 200, napper du næste gang. :cooldance:

Vi ligger ellers pænt ens i de 3 store... Tror også jeg vil til at træne BP igen. :blush:

Pludselig ligger du jo og roder med 120+, og så er der fandme langt derop for lille mig. :smile:

-kajakroer

Link to comment
Share on other sites

Af en eller anden årsag er mit venstre håndled begyndt at brokke sig  :blink: Det er faktisk så galt, at jeg har tænkt på at droppe frivend og militayrpress, indtil det bliver bedre igen.

Underligt hvorfor det lige er håndleddene, det går ud over?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad siger de når du kører reverse curls???

<{POST_SNAPBACK}>

De knager lidt, ellers intet. Jeg har tænkt på at købe et par håndledsbind, men hvor kan jeg mon finde nogle gode nogle henne til en rimelig pris?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Håndledsbind, bælter... Hmmmm..:dry:

Hvad med i en periode at køre lettere.. måske din krop prøver at fortælle dig noget. :4smartass:

Ellers et STORT tillykke med dine max løft. de 200, napper du næste gang. :cooldance:

Vi ligger ellers pænt ens i de 3 store... Tror også jeg vil til at træne BP igen. :blush:

Pludselig ligger du jo og roder med 120+, og så er der fandme langt derop for lille mig. :smile:

-kajakroer

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror ikke, at jeg vil køre lettere. Programmet jeg kører pt. er ikke specielt hårdt mht. vægtforøgelse, og når jeg vil bruge håndledsbind og bælte, så er det kun til de tunge løft, og kun for at undgå skader. Det er som sagt bedre at forebygge end at helbrede. :wink:

Hvad er dine max i de tre store?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Af en eller anden årsag er mit venstre håndled begyndt at brokke sig  :blink: Det er faktisk så galt, at jeg har tænkt på at droppe frivend og militayrpress, indtil det bliver bedre igen.

Underligt hvorfor det lige er håndleddene, det går ud over?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad siger de når du kører reverse curls???

<{POST_SNAPBACK}>

De knager lidt, ellers intet. Jeg har tænkt på at købe et par håndledsbind, men hvor kan jeg mon finde nogle gode nogle henne til en rimelig pris?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Håndledsbind, bælter... Hmmmm..:dry:

Hvad med i en periode at køre lettere.. måske din krop prøver at fortælle dig noget. :4smartass:

Ellers et STORT tillykke med dine max løft. de 200, napper du næste gang. :cooldance:

Vi ligger ellers pænt ens i de 3 store... Tror også jeg vil til at træne BP igen. :blush:

Pludselig ligger du jo og roder med 120+, og så er der fandme langt derop for lille mig. :smile:

-kajakroer

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror ikke, at jeg vil køre lettere. Programmet jeg kører pt. er ikke specielt hårdt mht. vægtforøgelse, og når jeg vil bruge håndledsbind og bælte, så er det kun til de tunge løft, og kun for at undgå skader. Det er som sagt bedre at forebygge end at helbrede. :wink:

Hvad er dine max i de tre store?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

BP: 105 kg. (I december 2004)

SQ: 125 kg. (under min cutte-periode)

DL: 180 kg. (I december 2004)

Meen... efter en gang Bear-træning, skal de op på flg:

BP: 110 kg.

SQ: 135 kg.

DL: 190 kg.

Har ikke trænet BP i lang tid, men nu er lysten ved at vende tilbage. :4thumbup:

-kajakroer

Link to comment
Share on other sites

Har du et elektronisk kort over ruten i gik...?

Hvad med shelters... eller skal man have telt med.?

Vi er også et par stykker som af og til går i den danske natur.

Indtil videre har vi gået flg. ruter:

Strandby - Skagen langs stranden.

Læsø rundt langs stranden.

Skagen - Tversted - Strandby med overnatning ved Tversted i nogle gode shelters.

Vi skal på en tur igen om en måneds tid, og måske Jyske Ås var en ide.

-kajakroer

Edited by kajakroer
Link to comment
Share on other sites

BP: 105 kg. (I december 2004)

SQ: 125 kg. (under min cutte-periode)

DL: 180 kg. (I december 2004)

Meen... efter en gang Bear-træning, skal de op på flg:

BP: 110 kg.

SQ: 135 kg.

DL: 190 kg.

Mjah - det ligner stort set mine max. Måske skulle vi lave en lille konkurrence? :tongue:
Har du et elektronisk kort over ruten i gik...?

Hvad med shelters... eller skal man have telt med.?

Hvis du render ned til Sæby turistbureau, så er jeg sikker på, at de har folderen over "vandring i Jyske Ås" liggende. Det er samme rute som hedder Bolleruten eller som hørvejsruten benytter.

Der er masser af shelters derude, men vi brugte nu telt.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Og nu til noget helt andet...

Du lavede på et tidspunkt nogle øvelser for svaj i ryggen.

Vores 13 årige søn, svajer en del i lænden, og så var det lige jeg kom til at tænke på dit før-efter billede, hvilket var ganske imponerende.

Har du et link, eller bare en beskrivelse af øvelserne.

-kajakroer

Link to comment
Share on other sites

Ja, selvfølgelig. Her er første del af programmet. Brug søgefunktionen derinde og find "Neanderthal No more". Der er fem afsnit at finde.

Neanderthal No More 1

Programmet er i og for sig fint nok, men det er "hverdagstræningen", der er vigtigst - dvs. se lige frem, brystet op og maven ind + sid ordentlig på stolen osv.

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Ja, selvfølgelig. Her er første del af programmet. Brug søgefunktionen derinde og find "Neanderthal No more". Der er fem afsnit at finde.

Neanderthal No More 1

Programmet er i og for sig fint nok, men det er "hverdagstræningen", der er vigtigst - dvs. se lige frem, brystet op og maven ind + sid ordentlig på stolen osv.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

takker... det må vi have set på. :4thumbup:

-kajakroer

Link to comment
Share on other sites

Hvis du render ned til Sæby turistbureau, så er jeg sikker på, at de har folderen over "vandring i Jyske Ås" liggende. Det er samme rute som hedder Bolleruten eller som hørvejsruten benytter.

<{POST_SNAPBACK}>

Rigtig herre-tur hva :santa2: høhø

Undskyld, jeg kunne ikke lade være :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

:raisebrow::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning 010305

Bænkpres 5 x 5 x 70 kg (eksposivt. Meget let)

squat, box 5 x 3 x 80 kg (med pause i bunden. Meget let)

pull-ups 3 x 10 x mig (ingen vægte på da håndleddet brokkede sig :dry:)

dips 3 x 6 x mig + 15kg

seated rows 3 x 6 x 85 kg

Bænkpres, smalt 3 x 12 x 50 kg (meget let)

Ok træning. Jeg er blevet lidt pylret med mit håndled. Det fejler ikke noget, men mærker jeg det mindste, så ryger jeg straks ned i vægt. Gider sgu ikke have nogle nye skader.

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se at du kører weighted dips... hvad siger håndleddet til det..?

Lyder ellers fornuftigt at du går ned i vægt ved den mindste smerte i håndleddet... Sådan nogle småskader skal tages i opløbet, så de ikke bliver værre.

Så må man sq ligge ego'et derhjemme. Kroppen skal jo holde mange år frem.

-kajakroer

Edited by kajakroer
Link to comment
Share on other sites

Ah lækkert. Har lige fået mine håndledsbind ind af døren  :4thumbup:

Glæder mig til at prøve dem. Det er meningen, at de skal "begrænse" håndleddets bevægelse, ikke? :unsure:

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Jo så på med det når du er alene :laugh::tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Bah. Den slags har jeg folk til :tongue:

Jeg kan se at du kører weighted dips... hvad siger håndleddet til det..?

Lyder ellers fornuftigt at du går ned i vægt ved den mindste smerte i håndleddet... Sådan nogle småskader skal tages i opløbet, så de ikke bliver værre.

Så må man sq ligge ego'et derhjemme. Kroppen skal jo holde mange år frem.

-kajakroer

<{POST_SNAPBACK}>

Der var intet at melde om håndleddet da jeg dip'ede. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Hr. K,

Hvordan er du egentlig kommet galt afsted med haandleddet? (kunne selvfoelgelig selv kigge tilbage i loggen, men den er f... lang, saa det er helt aerligt lettere at spoerge :innocent: )

Hvad goer du for at styrke det?

Jeg spoerger fordi jeg selv har haft lidt knas med haandleddet efter et daarligt udfoert bokseslag for to maaneder siden. Hvis du har nogle gode fif, saa ville de jo vaere dejlige, at hoere :wink: .

VH / Jean

Link to comment
Share on other sites

Hehe .. ja, den er blevet temmelig lang efterhånden. Tror den er omkring et år gammel nu?

Jeg kom til skade med håndleddet ved at presse mig selv for hårdt i mililarypress, men det kommer ikke til at ske igen. :innocent: Plus jeg har købt et sæt håndledsbind.

Gode øvelser til styrkelse af hånedled er disse:

BBWristCurl.gif

BBReverseCurl.gif

og især denne her:

DBHammerCurl.gif

Link to comment
Share on other sites

Træning 020305

Dødløft 5 x 3 x 140 kg (eksplosivt)

pull-ups 3 x 6 x 25 mig+25 kg (med håndledsbind på venstre hånd)

straight legged+back dødløft 3 x 6 x 80 kg

dips 3 x 6 x mig+15 kg

Fin træning. Mærkede stort set ikke noget til venstre håndled - brugte dog håndledsbindet for en sikkerheds skyld. Den stivbenede dødløft kunne jeg dælme godt mærke i baglåret og i underarmene. Tror faktisk denne øvelser er god til grebstræning.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Fy for pyffer ... Jeg har de ondeste DOMS i lænden, baglår og øverste ryg :crybaby: Så kan jeg lære at køre stivbenet dødløft kan jeg.

Håndleddene er 100% i dag. Achillessenen melder også klar til kamp. :4thumbup:

Om det har noget at sige, at jeg har spist dobbelt rationer af fiskeolie og ingefær ved jeg ikke, men jeg er meget glad for, at det er ovre.

Hr. K

viking.jpg

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Fy for pyffer ... Jeg har de ondeste DOMS i lænden, baglår og øverste ryg :crybaby: Så kan jeg lære at køre stivbenet dødløft kan jeg.

Så kan du lære at være en slap, lille tøs :flipa::laugh:

Edited by Alva
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share