Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Damn du får rykket rundt i nogle kg  :blink:  :smile:

Når du kører stivbenet er det så med fuldstændig strækte ben

<{POST_SNAPBACK}>

Fuldstændig stive ben og stiv ryg. :smile: Det er en lækker øvelse, der virkelig kan mærkes i baglåret.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Du har forhåbentlig et lille bøj i knæene :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det tænkte jeg også da jeg læste det... Ellers får du nok pææænt ondt i benene/knæene (det ville jeg ihvertfald gøre :wink:)

Link to comment
Share on other sites

Og lækker styrkeløfter vom du har fået efterhånden :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg ved det godt :crybaby: Jeg er ik' leee .. jeg er bare feee.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Så må du bare skrælle nogle kg af, så du kan få leeeeee' abs :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Rigtige mænd har en flad mave, men ikk vaskebrædt :smile:

Link to comment
Share on other sites

træning 040405

squat 5 x 2 x 105 kg

bænkpres 5 x 3 x 85 kg

Chins 3 x 7 x mig + 15 kg

Dips 1 x 7,6,6 x mig + 17,5 kg

Hammer curls 1 x 7,7,6 x 19 kg

Mave crunch 1 x 5 x mig + 25 kg + 1 x 8 x mig + 20 kg

Ok træning. Squat var let, men jeg skal passe på med ikke at bøje for meget forover under opstigningen. Jeg skal huske at spænde mere i mave og bruge magnesium.

Dips'ene skal jeg også holde øje med. Jeg kan sagtens se risikoen for at få en skulderskade, hvis jeg kommer til at lave en eller anden fejl. Måske skulle jeg smide lidt af vægten?

>Hr. K

Link to comment
Share on other sites

træning 040405

squat 5 x 2 x 105 kg

bænkpres 5 x 3 x 85 kg

Chins 3 x 7 x mig + 15 kg

Dips 1 x 7,6,6 x mig + 17,5 kg

Hammer curls 1 x 7,7,6 x 19 kg

Mave crunch 1 x 5 x mig + 25 kg + 1 x 8 x mig + 20 kg

Ok træning. Squat var let, men jeg skal passe på med ikke at bøje for meget forover under opstigningen. Jeg skal huske at spænde mere i mave og bruge magnesium.

Dips'ene skal jeg også holde øje med. Jeg kan sagtens se risikoen for at få en skulderskade, hvis jeg kommer til at lave en eller anden fejl. Måske skulle jeg smide lidt af vægten?

>Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad bruger du magnesium til i squat???

Edited by teddy
Link to comment
Share on other sites

Rigtige mænd har en flad mave, men ikk vaskebrædt :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Er det rigtigt ?

Det vil ihvertfald gøre træningen og cutning meget lettere :laugh:

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skrev en rigtig mans henning, det har jo ikk meget med en disko dreng som dig at gøre, så er ikk blevet nemmere for dig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ok træning. Squat var let, men jeg skal passe på med ikke at bøje for meget forover under opstigningen. Jeg skal huske at spænde mere i mave og bruge magnesium.

Dips'ene skal jeg også holde øje med. Jeg kan sagtens se risikoen for at få en skulderskade, hvis jeg kommer til at lave en eller anden fejl. Måske skulle jeg smide lidt af vægten?

>Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Lurer lidt på din træning :smile:

Man lærer virkeligt noget teknik når man træner styrkeløft, ikke?

Små ting som grebet i squatten, svaj i ryggen etc..

Dips er jeg heller ikke venner med. Jeg hader stækket i mine skuldre, og stresser mine albuer. Der er dog mange der er glade for dem. Jeg tør dog ikke, da jeg føler der er andre lige så effektive øvelser som ikke har et højt skadespotentiale.

Håber ikke min logspam generer :innocent:

Godt at se du får trænet igennem :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dips er jeg heller ikke venner med. Jeg hader stækket i mine skuldre, og stresser mine albuer. Der er dog mange der er glade for dem. Jeg tør dog ikke, da jeg føler der er andre lige så effektive øvelser som ikke har et højt skadespotentiale.

Hvilke? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Smal greb bænkpres, lockouts (med boards eller fra pins), push presses, overhead lockouts

61g1.jpg

61g2.jpg

For nogen er dips fantstiske, jeg holder mig generelt fra dem, da de stresser mine skuldre på en ubehagelig måde. Brænder dog godt i triceps.

Alle øvelserne der er forslået involverer spuldrene i en hvis grad, da det er an anden fordel ved dips (for dem der kan tåle dem).

Link to comment
Share on other sites

Det er muligvis en kendt ting jeg fyrer af her, men i dips er det hamrende vigtigt for mig at holde skuldrene nede undervejs, i stedet for at de ryger op om ørerne. Det krævede faktisk lidt træning for mit vedkommende, men siden da kunne jeg dippe uden at mærke det i forskuldrene :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er sandt. Hvilket gør dips endnu værre. En del styrkeløftere har oplevet problemer med pectoralis minor. Den stresses ekstremt i dips pga det du tale rom dér.

man kan naturligvis overføre noget af kontrollen med lats til patpressen.

Men stedigvæk ikke min favorit øvelse.

Jeg tror man må mærke efter hvordan øvelse påvirker ens led og selv vurdere derfra.

Link to comment
Share on other sites

Træning 060405

Cykeltur til Mårup fyr og tilbage igen. Ca 35 km.

Efter cykelturen var mine ben temmlig ridstet, så jeg tager SL-træningen i morgen i stedet.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Uhh nu står den på cardio og disko curl :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Jepz, og jeg har ogzå lige købt et 10-turskort til det lokale zolarium. :sun: Uha-da-da zom jeg bliver lækker.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Træning 070405

Dødløft, sumo 5 x 2 x 170 kg

Dips 1 x 8,8,6 x mig + 17,5 kg

Chins 1 x 8,7,7 x mig + 15 kg

Stående DB skulderpres 1 x 6,7,7 x 21,5 kg

+ lidt mave

Jeg fik talt en del med nogle styrkeløftere i dag, og blev rådet til ikke at køre sumo i dødløft. Begrundelsen skulle være, at når jeg står forholdvist smalt i mit squat, så kan jeg ikke trække på den optrænede kraft derfra i sumo. Tilgengæld fik jeg lovning på, at de nok skulle kigge på mit dødløft næste gang jeg trænede konventionel dødløft. :4thumbup:

Mht. til dips, så smider jeg lidt af vægten næste gang. Tror det er bedre, at jeg opprioriterer god teknik frem for vægt i fremtiden.

Nå ja, og så er jeg begyndt at slæbe en protein-shake med på arbejde også. Ved ikke om det er nødvendigt med de ekstra protein, men det kan vel ikke skade.

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Mht. til dips, så smider jeg lidt af vægten næste gang. Tror det er bedre, at jeg opprioriterer god teknik frem for vægt i fremtiden.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder som en god ide... teknik frem for alt. Når jeg starter i dips, er det første jeg gør at presse skulderne helt ned - hvorefter jeg kører reps. Jeg har ALDRIG haft problemer med skulderne, som man ellers hører andre har. :4smartass:

Nå ja, og så er jeg begyndt at slæbe en protein-shake med på arbejde også. Ved ikke om det er nødvendigt med de ekstra protein, men det kan vel ikke skade.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Lidt ekstra protein, har vel aldrig skadet nogen..!

Ellers god tung dødløft du fyrer af. :cooldance:

-kajakroer

Link to comment
Share on other sites

træning 090405

T-bar liggende 3 x 8 x 60 kg

bænkpres 5 x 2 x 100 kg (easy peasy)

Dødløft, teknik 3 x 10-12 x 80 kg

Stående DB skulderpres 3 x 8 x 21,5 kg

Hammer curls 7,6 x 19 kg

Ok træning. Jeg måtte opgive at træne squat, da alle styrkeløfterne havde overtaget squat-stativerne. Det positive ved det, var at jeg fik en god snak omkring forskel på dragte, knæbind etc. Spændende at se dygtige mennesker træne. :smile:

Dødløft gik glimrende. Tricket med at få røven ind til stangen efter den passerer knæhøjde virker rigtig fint. :4thumbup: Tilgengæld fik jeg revet huden af mine skinneben.

En note til mig selv må være: PAS NU PÅ med at køre til failure. Jeg gør det alt for tit i mine hjælpeøvelser og jeg får sikkert det hele tilbage i hovedet igen som overtræning. :nono: Jeg skal sgu lære at holde i god tid, men det er svært.

Link to comment
Share on other sites

træning 090405

T-bar liggende 3 x 8 x 60 kg

bænkpres 5 x 2 x 100 kg (easy peasy)

Dødløft, teknik 3 x 10-12 x 80 kg

Stående DB skulderpres 3 x 8 x 21,5 kg

Hammer curls 7,6 x 19 kg

Ok træning. Jeg måtte opgive at træne squat, da alle styrkeløfterne havde overtaget squat-stativerne. Det positive ved det, var at jeg fik en god snak omkring forskel på dragte, knæbind etc. Spændende at se dygtige mennesker træne.  :smile:

Dødløft gik glimrende. Tricket med at få røven ind til stangen efter den passerer knæhøjde virker rigtig fint.  :4thumbup: Tilgengæld fik jeg revet huden af mine skinneben.

En note til mig selv må være: PAS NU PÅ med at køre til failure. Jeg gør det alt for tit i mine hjælpeøvelser og jeg får sikkert det hele tilbage i hovedet igen som overtræning. :nono: Jeg skal sgu lære at holde i god tid, men det er svært.

<{POST_SNAPBACK}>

Skal du snart igang med udstyr eller har du planer om det??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share