Træning af lænden????


fitnesspump
 Share

Recommended Posts

hey.

Hvor mange reps. mener i er optimale i øvelsen back extensions for lænden..Plejer at tage 3 gange 20, da jeg ikke træner for muskelvækst i lænden, men mindre talje.. Kan selvfølgelig også tage en vægtskive på maven eller ryggen og tage 3 gange 15..

Hvad mener i er optimalt. Husk det er ikke muskelvækst, men smallere talje der er målet..

Link to comment
Share on other sites

Hvis en smal talje er målet, så er det bedste middel slet ikke at træne lænden.

Ved at træne lænden vil den jo vokse, og din talje blive mindre.

Ellers kan du måske gøre som mig. Mit mål er en talje på under 70 cm til sommer, og den eneste seriøse lænd-træning jeg får er fra dødløft. Her kører jeg så ikke over 3 rep, da jeg så undgår det meste hypertrofi (specielt i røven), men alligevel får styrken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må give Henning helt ret. Hvis man endelig skal træne lænd, skal det være dødløft. -Det giver skam godt nok.

fitnesspump<< Ellers gælder det om at lave illusionen af en smal talje, ved at have forholdsvis store vinger.

Her er et efterhånden gammelt billede af mig, hvor min talje langt fra er så smal, som den kunne være.

post-10-1072816033.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange reps. mener i er optimale når man træner lænden(back extensions)for smallere talje..

Hvis du vil være helt sikker på ikke at få hypertrofi, så vil jeg anbefale singler eller +100 reps.

Men du KAN IKKE FÅ SMALLERE TALJE VED AT TRÆNE LÆNDEN!!!

Det eneste du kan gøre er at sikre, at den ikke bliver større.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gået ud fra, at det var omkredsen af taljen, der blev refereret til ved "smal talje".

Ok. Jeg er bare ikke sikker på, at det er det, som fittnesspump snakker om. Spørgsmålet har også været oppe på Getbig, hvor jeg prøvede at forklare, at back extensions ikke har indflydelse på taljebredden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share