Chin-ups vs. bicepscurl?


Psykonauten
 Share

Recommended Posts

Jeg læste noget på getbig.dk, hvor der blev spurgt om chin-ups kunne erstatte bicepscurl, det var der tilsyneladende mange der mente det kunne. Jeg er selv ret træt af bicepscurl, og ville sådan set havde det fint med at lave chin-ups i stedet for. Dér hvor jeg træner er det, dog ikke muligt at lave dem med hænderne tæt samlet. Det er sådan en technogym-station hvor man får et rigtig bredt greb, har det nogen betydning for stresningen af biceps?

Jeg prøvede at søge lidt herinde, men kunne ikke finde et lignende topic.

Mvh. Psyko

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Yeah right :lol:

Det skulle da lige være hvis man er elendig til at bruge ryggen i Chinups. Biceps bruges kun sekundært i chinups. Jeg har aldrig hørt om nogen, der har fået gode arme ved udelukkende at lave chinups.

Men ok, hvis det ikke er så vigtigt om man har en god biceps, så kan du da bare stryge dine curls. Jeg går ud fra at du laver chins/pullups i forvejen når du træner ryg?

Link to comment
Share on other sites

Jeg læste noget på getbig.dk, hvor der blev spurgt om chin-ups kunne erstatte bicepscurl, det var der tilsyneladende mange der mente det kunne. Jeg er selv ret træt af bicepscurl, og ville sådan set havde det fint med at lave chin-ups i stedet for. Dér hvor jeg træner er det, dog ikke muligt at lave dem med hænderne tæt samlet. Det er sådan en technogym-station hvor man får et rigtig bredt greb, har det nogen betydning for stresningen af biceps?

Jeg prøvede at søge lidt herinde, men kunne ikke finde et lignende topic.

Mvh. Psyko

Hvis du ønsker massive biceps, så skal du ikke droppe dine curls frem for chinups! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Biceps bruges jo kun sekundært, som hjælpemuskel.. Den ville aldrig kunne erstatte et sæt rigtig discoteks curl med bagvendt kasket og solbriller B)

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Pullups - håndfladerne væk fra kroppen

Chinups - håndfladerne mod kroppen

Sådan er det bare ;)

Det er da omvendt :blink:

Rasmus G --> Det kommer an på hvad du betegner som håndfladen :lol: Er det den øverste del, eller den nederste?

Jamen :lol:

En chinup, er da når håndRYGGEN vender mod en selv! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Kunne i venligst droppe chinups vs pullups diskussionen. <_<

Vi HAR HAFT den snak mange gange før, og der er INGEN entyding definition på begreberne.

Derfor begyndte tråden hvis også og dreje sig om alt andet end en seriøs diskussion af chinups vs. pull-ups :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kunne i venligst droppe chinups vs pullups diskussionen. 

Vi HAR HAFT den snak mange gange før, og der er INGEN entyding definition på begreberne.

Nææ, det kan jeg da ikke se noget galt i!! Det er et diskussionsforum ;)

Lige præcis dén diskussion kommer aldrig nogen vegne, så her er den bare støj ;)

Link to comment
Share on other sites

I beg to differ, Kraw'far. Prøv at lave chin-ups, med ca 15 cm mellem lillefingrene og brug seks sekunder på den koncentriske og eksentriske bevægelse. Så vil dine biceps brænde som gale. Det handler vel egentligt bare om, hvad man vil ramme. Vil jeg ramme mine biceps i chin-ups, så rammer jeg dem, og vil jeg ramme ryggen, rammer jeg den. Det er et spørgsmål om mind-muscle link.

Link to comment
Share on other sites

Med chinups/pullups risikerer man at få store vinger.

Det er der ingen chancer for ved at nøjes med bicepscurl. Det er det, de unge vil ha'. B)

Ps. Husk solbrillerne, når i curler. ;)

Hvad er det du har imod store vinger. Det er da det fedeste man kan opnå! Men du vokser jo nok fra det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share