Chin-ups vs. bicepscurl?


Psykonauten
 Share

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I beg to differ, Kraw'far. Prøv at lave chin-ups, med ca 15 cm mellem lillefingrene og brug seks sekunder på den koncentriske og eksentriske bevægelse. Så vil dine biceps brænde som gale. Det handler vel egentligt bare om, hvad man vil ramme. Vil jeg ramme mine biceps i chin-ups, så rammer jeg dem, og vil jeg ramme ryggen, rammer jeg den. Det er et spørgsmål om mind-muscle link.

Kun hvis man er en towel-wielding gunmaniac ;) For de fleste af os dødelig er gunøvelser at foretrække, hvis man vil have et sæt nasty gunz :)

Link to comment
Share on other sites

Crawdaddy: Det indlæg fattede jeg nada af...gider du uddybe?

Klart nok :) Jsc er som en af de få i verden ikke i stand til at fåsine Gunz til at vokse på konventionel vis, siger han ;) Istedet laver han kropshævninger, hvor han bruger et håndklæde til håndtag. Dvs et håndlæde hen over stangen og så fat i begge ender.

For de fleste af os, er det dog nødvendigt at inkludere armøvelser, hvis man vil have gode gunz.

Link to comment
Share on other sites

Hrøm, kremt. Nu bliver De vist lidt "ensidig" min gode Kragefar. De anderkender ikke værdien af mit fantastiske gunzkonceps for biceps, men hvor mange isoøvelser er det lige De selv laver for deres triceps, om man må spørge? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg laver da alle isolationsøvelserne: Dips, Pullovers og Closegrip BP :tongue: Det er vel egentlig kun Pullovers, der ikke lige er en specifik "tricepsøvelse", hvorimod de to andre primært er tricepsøvelser :firebounce:

At det funker for Big J's gunz er der ingen tvivl om, men tænk nu om der kom lidt mere gunwork ind i det, så ville de blive til monstrous pythons ;)

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Det er bare fordi du trives med dine håndklæder, men for mig fungerer det bare ikke <_<

Jeg mærker ikke ret meget til biceps på nogen af rygøvelserne, og har rimelig svært ved at få det til at sidde i biceps.

Hellere en eller anden form for Curls til enhver tid :)

Link to comment
Share on other sites

Åh, men jeg kan da sagtens få curls til at ramme mine biceps. Jeg synes bare at overtræne mine arme og disponere dem for skader, når jeg curler?? Ved ikke hvorfor, men de kan næsten kun tåle rygøvelser, hvilke dog også holder dem ved lige i det mindste :) Mine arme er aldrig groet ekstra, når jeg har introduceret curls, so why bother?

Link to comment
Share on other sites

Åh, men jeg kan da sagtens få curls til at ramme mine biceps. Jeg synes bare at overtræne mine arme og disponere dem for skader, når jeg curler?? Ved ikke hvorfor, men de kan næsten kun tåle rygøvelser, hvilke dog også holder dem ved lige i det mindste  Mine arme er aldrig groet ekstra, når jeg har introduceret curls, so why bother?

Måske de ikke er overtrænet nok?

Hvis 8 sæt ikke virker, så prøv med 12. :biggrin2:

Link to comment
Share on other sites

"Min dreng" my ass. Næh, din tåbelige pop-fløs, koncentrer du dig om tunge basisøvelser, som bænkpres, dips, mili, chins og diverse rows. Det skal nok give dine arme rigeligt med masse, samtidig med at det også beefer din torso op, i modsætning til curls!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har løsningen folkens....

Pull-ups & chins defineres ikke på grebet....

Chin = hage

derfor når man laver chin trækker man sig kun op til hagen....

Pull -up = trække op,

man trækker sig så lang op man kan...

put that in your pipe and smoke it, can you feel it captain compost :tongue:

Og der er da ik nogen her på MOL der kan påstå andet end at biceps arbejder bedst når vi er suppineret....

Var der ellers spørgsmål :lol:

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Jeg har løsningen folkens....

Pull-ups & chins defineres ikke på grebet....

Chin = hage

derfor når man laver chin trækker man sig kun op til hagen....

Pull -up = trække op,

man trækker sig så lang op man kan...

You don't wanna go there my friend. B) Craw(my)daddy was there when Arnie told the tale. :tongue:

Big J, fornemmer jeg krummer i mundvigen?

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
"Min dreng" my ass. Næh, din tåbelige pop-fløs, koncentrer du dig om tunge basisøvelser, som bænkpres, dips, mili, chins og diverse rows. Det skal nok give dine arme rigeligt med masse, samtidig med at det også beefer din torso op, i modsætning til curls!

Dygtig dreng, dygtig dreng.. Utroligt at jeg laver samtlige øvelse du netop nævnte.. Men stadig er der nu intet som en god gang biceps-curl hvor de virkelig brænder.. Din biceps kan aldrig blive stor nok! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har løsningen folkens....

Pull-ups & chins defineres ikke på grebet....

Chin = hage

derfor når man laver chin trækker man sig kun op til hagen....

Pull -up = trække op,

man trækker sig så lang op man kan...

You don't wanna go there my friend. B) Craw(my)daddy was there when Arnie told the tale. :tongue:

Big J, fornemmer jeg krummer i mundvigen?

'Pyt

Næh, jeg klarer mig, hvad angår arme i hvert fald.

Link to comment
Share on other sites

Med chinups/pullups risikerer man at få store vinger.

Det er der ingen chancer for ved at nøjes med bicepscurl. Det er det, de unge vil ha'. B)

Ps. Husk solbrillerne, når i curler. ;)

Selv en diskopumper burde få sig et par vinger :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share