Brent Mikesell 517,5 kg squat


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Check lige det her klip af Brent Mikesell, hvor han squatter 517,5 kg. Det er sgu en sindsyg mængde vægt. Og jeg synes faktisk at dybden er respektabel for et ikke-IPF forbund.

http://69.56.243.110/~igame/videos/[email protected]

Der er iøvrigt en masse andre nye videoer på irongame.com

http://www.irongame.com/

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nasty! Han ser endnu mere gustent-massiv ud end han plejer, gør han ikke?

Måske. Måske ikke :D

Jeg tror iøvrigt han giver den fuld skrald i hans træning nu, for at komme så tæt på de 1200 pounds som han kan. Hans karriere er alligevel ved at løbe ud i sandet. Han har et alvorligt navlebrok han skal have operation for senere på året. Plus, han har fået konstateret at hans hjerte er blevet abnormt stort af de mange års tung træning (og hvem ved, måske også lidt AS). Så han presser citronen lige nu, vil jeg gætte på.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Brent Mikesell løfter på det klip i WPC, men han løfter såvidt jeg ved også i APF. (??!)

Jeg kommunikerede på et tidspunkt meget med en amerikansk styrkeløfter, som har været aktiv de seneste 20 år, og har konkurreret i flere forbund. Det eneste forbund han ALDRIG ville konkurrere i igen var APF. Reglerne er simpelthen blevet for udviskede, de kalder det "a lifters federation", men de gør tydeligvis så "meget" for løfterne at det er det rene cirkus. :(

Hvis man følger med i USAPL forum vil man også finde nogen meget interesante indlæg. F.eks. var der forleden et indlæg fra en træner, der havde droppet USAPL for nogen år tilbage, fordi nogen af reglerne irriterede ham. Men han havde med tiden indset at de mere strikse regler var med til at gøre sporten OG atleterne bedre. Han var frygtelig skuffet især over APF og ville nu igen satse på USAPL (IPF) fremfor de andre forbund.

Personligt synes jeg at det er imponerende at Brent Mikesell squatter ned med 517,5kg på ryggen, men der kommer et stort hak i glæden pga monoliften og dybden. Udstyret genere mig egentlig ikke for det tænker man ikke over lige når han går ned.

Link to comment
Share on other sites

Check lige det her klip af Brent Mikesell, hvor han squatter 517,5 kg. Det er sgu en sindsyg mængde vægt.

Dårlig dybde, monolift: Jeg har stadig kun en ting at sige: :w00t:

Det er vilde sager. Den eneste måde jeg nogensinde kommer til at løfte noget lignende er, hvis en gaffeltruck bliver godkendt som udstyr.

Link to comment
Share on other sites

nu sidder jeg lige og kigger på hans teknik. Jeg har altid fået at vide at armene så tæt ind på kroppen så muligt sådan at man nærmest spænder sig fast under stagen. Det gør at den øverste del af ryggen og brystet automatisk spænder. Men Brent holder jo helt ude ved vægtene, giver det nogle fordele at køre sådan?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes sq han er så tæt på parralel som man kan være det, uden at komme under - til dem der disser: stop det whineri og indrøm at manden er et styrkesvin af rang! 

For det første disser jeg intet eller ingen, jeg konstaterer bare at han ikke er under parallel, hvilket man skal være for at få et løft godkendt i IPF. Desuden så snyder vinklen, når man ser det skråt ovenfra, som vi gør her, synes man dybere end man er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes sq han er så tæt på parralel som man kan være det, uden at komme under - til dem der disser: stop det whineri og indrøm at manden er et styrkesvin af rang!

Se det som et skud på mål i fodbold, det kan godt være det er et flot skud med smæk i, men rammer man ikke inden for stængerne er der ingen point uanset. Nøjagtig det samme her: Close but no cigar.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, men 400 godkendt til et "rigtigt" stævne er vist lidt lavt sat

Tja, jeg ved ikke 100% hvor han ligger, men jeg kan nok lure hvad han ca. har på af udstyr:

2 (måske 3) lags Kanvas dragt.

Groove briefs. (en dragt under dragten, dog uden stropper)

2,5m Knæbind.

Og så er der kilo at hente i at benytte monolift også, det er ikke så drænende ikke at gå ud med stangen

Omkring hans hofter er altså intet mindre end 3, måske 4 LAG!!!

Knæbindene er også længere end tilladt i IPF, dvs. flere kg at hente.

I WPO/WPC/APF forbundene er der nogen der for så meget som 90kg ud af deres 3 lags (og nu også 4 lag) bænkprestrøjer.

Alt i alt, tror jeg godt man kan regne med at Brent Mikesell ville miste i omegnen af 100kg på sit løft under IPF forhold. Så 400kg nok ikke så dumt sat endda. ;)

Han er da stadig stærk, ingen tvivl om det, men det han laver er ikke Powerlifting det er EGOlifting. :angry:

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

Han er da stadig stærk, ingen tvivl om det, men det han laver er ikke Powerlifting det er EGOlifting.
Det er lidt en lam kommentar synes jeg. Set fra en RAW løfters synspunkt kunne man sige det samme om IPF løfterne. Brent konkurrerer under de regler der i hans forbund, og IPF gutterne under de regler der er i IPF. Der er ikke noget som er rigtigt eller forkert. Om man kan lide det er en anden snak. Jeg kan ikke lide udstyr overhovedet. Det hører ikke hjemme i styrkeløft. Men jeg synes ikke man som IPF udstyrsløfter skal disse løfterne i de andre forbund. De gør jo reelt det samme som IPF løfterne gør. Forsøger at løfte så meget som muligt inden for reglerne.

Iøvrigt mener jeg at have læst at Brent adskellige gange tidligere har squattet over 400 kg med kun bælte og knæbind i træning. Hvis man tvivler på dette, så kunne man jo sende ham en mail. Jeg har mailet ham før, og han er ganske flink til at svare.

Læse iøvrigt det her i hans log idag:

* note: this is the farthest out from a contest that I have hit over 1000 pounds in training, including training where I have done over 1100 in a meet. According to 8 years of training research of my programs, I am on for 1200 at the Arnold. I have to hit an 1105 in two weeks and must hit a 1015 double before that 1105 single to be on schedule. That is an incredible workout. Two weeks to go to find out if I can do it.

Hvis han laver 1200 pounds til Arnold Classic, så er det eddermame en "out of this world" præstation, ligegyldigt hvor meget udstyr han anvender.

Iøvrigt så synes jeg stadigvæk at Brent´s dybde er ret god, når man sammenligner med andre store amerikanske navne, såsom Garry Frank, Steve Goggins osv. Sammenlignet med nogen af de +1000 pound løft Steve Goggins har lavet, så er Brent´s løft MEGET dybere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er umuligt at sammenligne løft. Dog skal det bemærkes at i den ekstrem bredde position, kan selv få cm ekstra dybde betyde ekstrem mange kilo.

Derfor ser man også meget få IPF løftere bruge denne stil, da løftevinklerne i IPF dybde ikke er fordelagtige for den ekstrem bredde stil.

Mikesell er dog en stærk satan og køre en pæn (men høj) stil.

Link to comment
Share on other sites

Niels> netop, det kan ikke sammenlignes. Der konkurreres under 2 forskellige regelsæt, og derfor er en sammenligning ligegyldig. Det er ligeså absurd som at sammenligne RAW løftere med IPF løftere.

Det jeg synes er mere interessant er om Brent Mikesell er ren. Eftersom doping er langt mere "accepteret" i amerikanske styrkeløftskredse, så er det nok tvivlsom om han er ren. Jeg synes nemlig ikke man kan klandre ham for manglende dybde og high-tech udstyr. Det er jo bare indenfor reglerne. Jeg synes derimod at det flotte i at løfte 517,5 kg går lidt fløjten, hvis manden er dopet til op over begge ører.

Nu får rene løftere selvfølgelig også forstørret hjerte til en vis grad pga. den tunge træning, men jeg tvivler på at man får abnormt forstørret hjerte som Brent, med mindre man fylder sig med kemikalier.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikke et spørgsmål om at doping som sådan skal være "accepteret".

Det er vel officielt accepteret når der findes forbund hvor man ikke tester, eller forbund, som skelner imellem amatør og proffesional, hvor denne forskel består i om man tester eller ej.

Hvis doping er tilladt i det forbund han stiller op for, så kan jeg nu ikke se problemet. Det samme gør sig gældende med både udstyr og dybde. Manden yder sit bedste under de regler han konkurrerer under. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share