Den lille hjælper


MichaelEbeltoft
 Share

Recommended Posts

Det er helt sikkert at jeg skal have en prøvetur, hvis du for fingerne i en 406 Coupe, det er jo den "Almindelige" mands svar på en Ferrari rent designmæssigt :inlove:

Meeen så vidt jeg husker, så er du da kun en 18 - 19 år ikke, så der må da gå nogle år før du for sparet nogle knaster sammen til sådan en Boulevard-racer eller hvad??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det skal du nok få. Det er faktisk ikke så længe. Problemet er nok mest det at jeg vil have svært ved at stille mig tilfreds med en 2,0`er, jeg bliver nok nød til at skulle have en 3,0 V6. Men den koster stadig 300000kr for en brugt.

Ik fedt.

Så det bliver jo nok bare til en skrabet 2,0.

Det er faktisk ikke sikkert at der går så længe. Korrekt at jeg er 18, og bliver først til 19 til August, så der er længe til. Men en forholdsvis godt betal 18årig, uden nogen udgifter stort set, firma betaler , fon, internet og benzin, så det er stort set bare lidt husleje, og udgifter til bil. Ellers er resten "overskud" men hvis jeg skal have råd til at købe et hus om 1½års tid kan det også godt blive svært. Nu må vi se. Jeg er ved at få opbygget motoren i min gamle Golf, men det er små penge så det gør ingen forskel.

Link to comment
Share on other sites

Tja, det er nok ikke være end en Mazda MX3 1,8 V6 eller en af de mange andre jeg har forspurgt på. Det er faktisk forsikringens skyld at jeg ikke har en MX3. Jeg blev nærmest tvunget til at vælge en bil i en lille klasse. Måske forståeligt nok set med forsikringens øjne, men det er alligevel lidt trist når jeg egentlig have råd til en bil i en helt anden klasse.

Vil tro at 406`ere koster 20K eller sådan noget i forsikring. Jeg har et godt selvskab nu, hvor jeg giver 8300kr for Kasko, som første gangs billist. De har også givet mig 4 års erfaring. ( Da jeg ikke kan stave til anncinitet, som i kan se :biggrin: )

Michael hvis jeg får den boret op skal den omregistreres. Du må ikke hæve motor volumen med over 20%. Hmm dvs a 2,4 er jo faktisk lige hvad man må lave den om til. Ja jammen så er den jo god nok. så skal der også bare en anden chip i.

Link to comment
Share on other sites

Hvad satan Michael, jeg troede da ikke at I jyder kendte vores sjællandske Trollemand Agergaard :)

Jeg har selv en 106 GTI med en 160 hk konverteret motor lavet af Agergaard eller rettere sagt J.A. Racing som han kalder sig selv i dag. En rigtig lille kanonkugle der æder de fleste BMW, Golf, Audi, Toyota, Mazda og hvad de alle sammen hedder  :eek2:

Black Ice> Synsmanden kan ikke se om du bore en 2,0 motor op til en 2,4, så hvis du kan leve med din egen dårlig samvittighed, over ikke at have betalt afgift pga. en 20% effektforøgelse, så få det da lavet den dag du har mulighederne for det.

Hvem bruger som forsikringsselskab ?? GF Forsikring, Tryg, Alm. Brand??

En chip giver ikke så mange flere Æsler på en sugemotor, kun en speeder respons, samt en mere villig motor til at tage omdrejninger. Havde det været på en Turbo motor så havde snakken været en anden, der kan hentes ca. 30-40-50 ekstra heste ud afhængig af model.

Hvad er du ved at få gjort ved Golfen ???

Link to comment
Share on other sites

Lydder altså også som en fuldstændig vanvittig pris.

Fair ville også have 24000kr for min.

Jeg har hos 1848 Diba forsikring i Næstved.

Hmm ja 106`ere er nem at lave rigtig sprød. Men den er for lille til mig. Jeg får 130hk i min sidste i næste måned.

Agergaard er efterhånden et kendt navn jo. Jeg ved godt at chip er klart mest effeiktivt på en Turbo motor, men jeg kan jo bare montere en Garrat T25 hvis alt andet går galt. Men så kan jeg vidst lige så godt købe en V6`er

Jeg er ikke så meget til de helt små biler, men må da indrømme at jeg synes at både 106 og Saxo er ret fede biler.

Men på Golfen får jeg GTi topstykke, og knast, så får jeg lavet udstødnings systemet færdigt, dvs jeg fuldender det med en Bananmanifold. Så regner vi med at nå 30-40hk mere. Med lidt held.

Har overvejet en Kompressor men duer ikke i syn. Ud over det vil jeg nok have en Recaro Lædder kabine i. Men det er ikke så sjovt, så skulle det være i 4`eren. Men den er for overskruet i pris. Så kan jeg lige så godt købe den Coupe.

Link to comment
Share on other sites

106 og Saxo`erne er helt sikkert nogle af de fedeste små boulevard racere, hvis man ikke har brug for så meget plads.

Lyder ellers meget tiltalende det med en Recaro-kabine, har selv fuld læder kabine i min Premium model samt aircon, det er sgu lækkert sådan en sommerdag.

Jeg må tilstå, at instrumenteringen i den nye Golf 4 er lækker, men så heller ikke mere. Har en kollega der nosser rundt i en Golf 4 Motion gaaaaab hold da kæft en gammel mands bil.. i stedet for det 4-motion logo han har sidden på bagsmækken fremhævet med rødt enda, så skulle der være et billed af en blød hat, og en morfar snade :sleeping:

Det lyder spændende det med nye knaster og manifold, er det Palm i Skovlunde der laver det ??

Link to comment
Share on other sites

Uden tvivl. Men alt for små efter min menning. Kender flere der har en eller har haft en. Men de kan laves rigtig flotte og meget hurtige. Recaro kabinen blev desværre ikke til noget. Den var for dyr. Men jeg sætter nok en Golf 4 Kabine i , istedte for. Det er billigere, og bliver ikke så varmt om sommeren.

Hmm jeg vil nu sige at MEGET gerne ville have en 4motion VR6. Du  skal ikke bilde mig ind at din 106 kan følge med. Så er det fordi ejeren ikke kan køre den. Der fås tunnings kit`s til den på op til 520hk. Ret ondt. Dobbelt vand kølet biturbo.

Det er en af de lækreste biler. Kender en gut der har en Sølvgrå 2,0 med Sort Recaro kabine, 18" Project TWO fælge, sorte lygter, Nye lygter, og ny front og alt muligt andet lir. Rimelig vild slæde. Mangler bare lidt kræfter. Men det klares nemt.

nej det bliver ikke Palm, eller DIM-Sport som han jo hedder på nettet. Det er for dyrt. Deres priser er lidt for hidsige. jeg både køber det privat og får også lavet det privat.

Så det bliver billigt, og forhåbentlig godt.

Link to comment
Share on other sites

Tænkte nok du kunne pisse dig lidt af ved at kalde 4-Motion VR6 for en møgbalje :p

Helt sikkert, gu er den da hurtig med en VR6 under klappen og 4 hjultræk, og nej jeg kan ikke køre fra ham, men han smutter ikke forbi før en 110 / 120 km/t på tør vej, hvor hans større momment slår igennem. Tænker bare på hvor meget en Golf  4-motion koster og så ikke kan mere, men ok rent udstyrs og kvalitets mæssigt kan der ikke sættes en finger på den, selvom jeg nok havde valgt en anden bil til de penge. Men ok smag og behag :)

Jeg har set en køre rundt i Herlev et par gang, især omkring Hjortespring, den er også sølvgrå med 18" Projekt Two fælge, samt sort toned ruder er det mon den samme bil?? Meget flot iøvrigt uden at være for overgejlet, som man ser visse Brian-Typer har tedens til at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Hehe Hustler.

Men vi er enige. Jeg vil som standard er den lidt sløv, taget i betragtning af hvor mange kræfter den kan få meget nemt. Altså samme bil kan få 520hk. Det siger jo lidt.

Men ja den er fed, men vi er helt enige om at til de penge er der mange andet jeg helre ville have. Absolut ingen tvivl om det. Overraskende lidt man får for sine penge.

Hmm ja det kan godt være ham. Han hører nu til i indre kbh, men har venner alle steder så det kan godt ske. Den er ihvertfald ret hardcore. Det er en Årgang 2000. Lige netop uden at være overgeilet.

Jeg ville også gerne have en anden Racer, din min lugter lidt for meget af Dum brian type. Heller noget med lidt mere stil.

Men det er ikke nemt. især fordi jeg allerede har vænnet mig til de lave reservedels priser, og har postet alt for mange penge i den.

Det skal jo ikke være for gammelt, drift sikkert, hurtigt, billigt i drift, sjovt, flot, og nemt at style, så er det svært. Ville have haft en Mazda MX3 fra 94 i 1,8 V6 men det synes min forsikring ikke jeg skulle. HMM

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share