Død over discodrengene!!!


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Hey Kejser,

Det lyder da lige lovlig vildt med ham steroide-svinet. Nu må jeg indrømme at jeg ikke ved alt om steroider, men hvis han virkelig træner så lidt som du skriver burde steroiderne sgu bare gøre ham fed, og ikke stor. Det var i hvert fald nogenlunde hvad der skete for en jeg kender. Nu ved jeg så ikke hvad det var han tog.

Men jeg har godt nok nogen gang undret mig lidt når nogen som er en del større end mig tilsyneladende kører programmer som er en del lettere end mit, og aligevel bliver ved med at vokse. Det har jeg så ikke set noget til i mit nuværende center, men andre steder. Selvfølgelig er folk forskelligt disponeret for vækst, men der er jo grænser ;-)

Mht XXXXL bluser i str. small, så er det sgu lige før at det kunne være humor at fise rundt i sådan en. Så må man endelig huske at kombinere med de der kæmpe klovne-bukser som var på mode for nogen år siden. Ser stadig nogen få stykker gå rundt i dem. Næsten synd for de gutter at man ikke kan få buffalo-træningssko, så havde sættet været perfekt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

man kan hævde sig selv på to måder. Enten ved at fremhæve egen storhed, ved at gøre sig selv større end man er (som selvfølgelig er blevet sværre i kraft af janteloven), eller man kan fremhæve egen storhed ved at gøre dem man normalt sammenligner sig med mindre, hvilket generelt er langt mere accepteret. Kan man endda gøre det under et let ironisk dække som: "men på et eller andet plan er det selvfølgelig meget humor at se dem kegle rundt." så er denne selvforherligelse ikke så åbenlys, men gør den ikke mindre anstrengende.

Og undskyld Baloo, det er ikke fordi du nu bare skal ned med nakken, men (generelt) indlæg hvor man på denne måde gør grin med folk, som træner på en måde, som vi ALLE på et eller andet tidspunkt selv også har gjort er bare så anstrengende frelst at læse om.

I øvrigt er der mange som har dårlige ledbånd i håndledene (incl mig selv) hvor selv små vægte ikke er gode for dem. Og fingerløse handsker kan også være en god ting, hvis man har tendens til meget hård hud og i øvrigt træner og hårdt og længe.

Og en sidste ting i bedste freudianske forstand: det man ikke kan lide hos andre er som regel det, man ikke kan lide ved sig selv - bevidst eller ubevidst  :)

Sådan, så kan de lære det...

og kun de frelste står ikke til at redde.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

barbell curl i squatstativet

Oh yes..

Min favorit er "Sunglass Squatrack mirror flex" - en, iøvrigt stor gut, i mit center stiller sig i squatracket og poserer foran spejlet - med solbriller på. :blink:

Åh ja! De der båt-nakker med solbriller har vi også nogle stykker af, der hvor jeg træner. Gad vide om de er bange bor at vi andre skal se deres blodskudte øjne, fordi de er ved at poppe ud af hovedet på dem, hver gang de løfter for meget vægt?? :lol: :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil bare lige sige, at det faktisk kan være godt at træne curls i Squat-rack'et.

F.eks. har jeg store problemer med mine håndled, og det er meget bedre for mig at curle med så brede stænger som muligt - de small stænger vi ellers har, gør simpelthen øvelsen umulig pga smerterne.. men ellers har I da ret, det er skide irriterende når een eller anden spade står og curler i centerets eneste squat stativ.. man har nærmest lyst til at slå idioten ihjel... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Enhver sand discopumper ville ofre 40kg af dødløften for 2cm på overarmen. B)

Måske jeg er en discopumper så???

Efter jeg fik smadret ryggen på dødløften for 1½år siden, har jeg ikke været bedste venner med den siden. Og 2cm mere på overarmen ville da ikke være skidt!

Med frygt for at alle jer "rigtige" styrketrænere vil afsky mig fremover, vover jeg her skindet:

Jeg træner altså ikke for at stige i vægten og blive stærkere som det primære mål. Selvfølgelig træner jeg også for styrke, men mere en styrkelse af min krop.

Mit primære mål er en flot, harmonisk og vigtigst en sund krop. Jeg er ikke i centret for at blive set, men for at opnå velvære - jeg elsker at være der!!!!

Og lige netop det, at: jeg elsker at træne, træningen i sig selv leder mig til en ting der virkeligt irriterer mig - udover de allerede nævnte 16 årige i JBS undertrøjer der træner dumbbell curl og lateral flyes.

Det der UDEN tvivl irriterer mig mest - det er YNKERNE... Jeg VED at de også er der hvor I træner, den slags mennesker er alle steder. Dem jeg taler om, er dem der hele tiden render rundt mellem maskiner og håndvægte og syntes de har det "åh, så hårdt"!

Hvis bare de mennesker ville forsvinde fuldstændigt - det ville være så dejligt. Intet er mere deprimerende, for nogen demotiverende, end at se og høre på sådan en ynker. Sådan en der undskylder sin mangelfulde træning. Undskylder den med travlt på arbejdet, dårlig kost, dårligt samliv eller ringe træningspartner. For pokker menneske.... det er jo ting du kan lave om på!!!! Lav disse ting om i dit liv og nyd træningen - den kan virkeligt være vidunderlig. Så slipper du også for at stå bagefter i omklædningen og forpeste mit og andres liv med, den måske mest sagte sætning i danske fitnesscentre: "Nu har jeg god samvittighed igen"

Jakkedrengen

Link to comment
Share on other sites

Så slipper du også for at stå bagefter i omklædningen og forpeste mit og andres liv med, den måske mest sagte sætning i danske fitnesscentre: "Nu har jeg god samvittighed igen"

Måske er det den mest sagte sætning i danske FITNESS-centre, men nu har jeg trænet i en styrkeløfterklub i seks år, og jeg har ikke hørt den sætning en eneste gang. Måske skulle du droppe ud af fitnisse-miljøet og og komme over, hvor det foregår ;)

Link to comment
Share on other sites

Må godt nok også indrømme at jeg sjældent har set nogen ynkere, selvom jeg sagtens kan se det belastende i det.

Og selvfølgelig skal der også være plads til de lidt fimsede typer, som ikke træner for at blive stærke/store mv, men som kun er der for at se smart ud. Men jeg kender godt selv de dage hvor man trækker sig selv igennem øvelserne fordi man ikke er motiveret. - Jeg skal sgu nok få gennemført samtlige sæt selvom jeg er umotiveret, men jeg har sgu ikke behov for at høre en eller anden fims stå og pive ved siden af.

Og jo, some en af discofimserne sagde på chatten, så kunne alle os som gerne vil have lidt vægt på, og lidt udfordringer jo bare starte i de rene vægtcentre, så vi ikke generede fimserne. - Men på den anden side, så kan de vel lige så godt starte deres eget center. - Masser af Squat-curl-racks med gratis solbrilleudlån, alle vægtskiver er i alu, så de ser større ud. - Jeg ville bare nødig bukke mig efter sæben sådan et sted ;-)

Link to comment
Share on other sites

Tolerance, kender I ikke det ?

Jo da :)

Men når folk føre sig frem på latterlig vis, så får de også noget den anden vej.

Tryk avler modtryk, som man siger ;)

Hvis diskopumpere var diskopumpere uden at minde folk om de var diskopumpere, så kunne de nok leve i fred og fordragelighed. Måske..... :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tolerance, kender I ikke det ?

Jo da :)

Men når folk føre sig frem på latterlig vis, så får de også noget den anden vej.

Thomas har vel fat i det centrale her - Jeg er som sådan fløjtende ligeglad med hvordan folk træner men har man "smart-ass verden-drejer-om-mig" attituden på kan jeg såmend godt bevæge mig en smule op i det røde felt.

Det er jo indelysende, at ingen gider at høre på eller tage imod råd fra en person med en sådan indstilling i et træningscenter eller i andre anliggender, da de fleste ikke bryder sig om den måde at føre sig frem på, hvilket grundlæggende er usympatisk IMO.

Heldigvis ses denne opførsel mest fra de helt unge knøse, som forsøger at puste deres ego op. Somregl ikke andet end varm luft, hvilket der de fleste gange kan trækkes på smilebåndet over men for mit eget vedkommende skal det ikke fortsætte, når de har fået et hint om hvor grænsen går.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

En selvfed attitude hænger ikke nødvendigvis sammen med ens måde at træne på. ex sys jeg I udviser en enorm intolerance og selvfed - hed (hvis man kan sige det) ved måden i omtaler det her emne.. Er sgu heller ikke sikker på at jeg kunne holde ud at se jer træne !. ikke at jeg er discopumper. Men når nu alle har forskellige mål, så må man osse regne med at midlerne er forskellige.. Og om folk sveder eller ej, kan da umuligt påvirke din træning :blink::blink::blink: Hvis I har så alvorlige problemer med folk der ikke dyrker dødløft og squat så meld jer ind i en styrkeklub... Jeg sys den her tråd el lign har været oppe en del gange før...... eller er det bare mig ?!`?!

Link to comment
Share on other sites

En selvfed attitude hænger ikke nødvendigvis sammen med ens måde at træne på.

ex sys jeg I udviser en enorm intolerance og selvfed - hed (hvis man kan sige det) ved måden i omtaler det her emne.. Er sgu heller ikke sikker på at jeg kunne holde ud at se jer træne !. ikke at jeg er discopumper. Men når nu alle har forskellige mål, så må man osse regne med at midlerne er forskellige..

Det er ikke nødvendigvis selvfedhed - kan sagtens følge hvad du mener, og jeg tror da også at det meste er galde af de prototyper som man ser i centeret, og som man åbenlyst gerne vil distancere sig fra - íhvertfald ikke identificere sig med dem & deres måde at træne på.
Og om folk sveder eller ej, kan da umuligt påvirke din træning

Det påvirker ikke min træning, og jeg siger ikke at de er forkert på den, eller at jeg ser ned på dem - eller for den sags skyld er uhøflig over for disse personer.

Men ikke destomindre >irreterer< det mig når jeg ser på det, eller går forbi nogle som sidder og kigger udaf vinduet mens de curler - eller skriver sms'er når de kører one arm sideraises.

Det er indstillingen der irreterer mig, den svarer lidt til at jeg kan blive irreteret på en ekspedient, hvis denne udviser absolut ingen service.

Men siger ikke at de er dårligere mennesker, eller at jeg er bedre end dem på nogen måde - det er bare tarveligt at se på folk der jabber - når jeg skal ind og dø en lille død i smerte i et par timer ;)

Link to comment
Share on other sites

Tolerance, kender I ikke det ?

Jo da :)

Men når folk føre sig frem på latterlig vis, så får de også noget den anden vej.

Tryk avler modtryk, som man siger ;)

Hvis diskopumpere var diskopumpere uden at minde folk om de var diskopumpere, så kunne de nok leve i fred og fordragelighed. Måske..... :D

Thomas

Hvem er det, der har problemerne i denne tråd ? :)

Og hvem forsøger de at give skylden ? :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Nu får jeg sikkert smæk i min bare, men:

Discopumpere kan da være enormt sjove at se på i centret. Men kan ofte spotte dem på lang afstand da de ofte er iført lange løstsiddende bukser så man ikke kan se deres tynde ben. Desuden har de ofte alt for små tank-tops på og hver gang de går forbi et spejl, skal bicepsen lige checkes ud. Men det er nu ikke noget der kan få mit pis i kog. Jeg klukker bare lidt inde i mig selv når jeg ser dem træne, og ellers lader jeg dem selv ødelægge deres kroppe.

MEN værre er:

Dem der står og råber og skriger når de træner - Og vægten skal helst smides ned så højt oppe fra som muligt så alle kan høre at de er der! Man får fanme et chok når man står ved siden af og træner squat, og der kommer et dræbende skrig efterfulgt af et brag der får gulvet til at danse!! Det er fanme værre end discopumperne :thumb_down:

...bolden er givet op :tongue:

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share