Død over discodrengene!!!


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Det er da indlysende, at man puster sig op, når man træner! Nogle kalder det at psyche sig selv. Man skal da på en eller anden måde ha adrenalinet til at flyde. Du mæ træne et meget sært sted, hvis alle tusser helt musestille rundt uden at sige et pip, uden at larme det mindste, uden at ha konkurrencer kørende ... Er det et alderdomshjem?  Der er da ofte en godmodig kamp mellem dem, der kender hinanden og træner.
haha, bare fordi jeg ikke mener særligt mange render og puster sig overdrevet op, så behøver man jo heller ikke være i den helt modsatte grøft :bigsmile:
Hvis jeg sku svømme ved siden at Mette Jacobsen, så er det ikke helt utænkeligt, jeg ville joke lidt rundt med min egen langsomhed. Det er da en meget menneskelig refleks. Jeg kan slet ikke se, det er kontroversielt.

Men nu koger vi meget suppe ... jeg tror ikke, Onkel Troels fik sin dag ødelagt, fordi ham fyren jokede lidt rundt med, at han ikke ku løfte så meget.

Så ville meningen og situationen også være en ganske anden, end den Onkel Troels beskrev (som jeg forstod den) - nemlig at du laver lidt fis med det. Jeg forstod OT sådan at manden oprigtigt undskyldte over de få kg som var på stangen.

Jeg tror egentlig ikke vi er så uenige, selvom det er meget forskellige ting vi beskriver. Jeg hæfter mig kun ved dem som virkelig skiller sig ud og som tydeligvis puster sig op med det formål at være mere synlig og spille lidt sej, mens du åbenbart mener alle puster sig op i en eller anden grad, hvor minimalt det end måtte være - og om formålet med at "puste sig op" blot er at psyche sig selv lidt for at få det meste ud af træningen. Er jeg helt galt på den her?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cillius:

hov, har du ikke selv lavet lidt scoringer i centeret...  

Hey hey - det har jeg da heller ikke sagt ? det er et fremragende sted at møde emner, men derfor tager jeg ikke mit skarpeste outfit på til træning - og sporten interreserer mig stadig mere.
mdk Indsendt: 13. Feb 2004, 09:04  

Fitts har opgivet damerne og er blevet styrkesviiiiin... 

Nej ok, så galt går det aldrig ;) - er stadig BB - men jeg hælder helt klart til "hardcore-stilen" idag.

Og jeg har det altså stramt når jeg er omgivet af folk der ikke interreserer sig en meter for den sport der dyrkes.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

... jeg tror ikke, Onkel Troels fik sin dag ødelagt, fordi ham fyren jokede lidt rundt med, at han ikke ku løfte så meget.
Absolut ikke :) Det er bare noget der irriterede mig lidt fordi fyren på ingen måde havde nogen grund til at undskylde. Havde vidst 80kg på stangen og fik lavet 2reps med, missede på den tredje! (Han havde iøvrigt ingen grundt til at undskylde uanset hvad han havde på stangen :) )

At jeg så lå og kørte dynamiske 2ere med 120kg på stangen ved siden af, kan jeg måske godt se påvirkede ham lidt!

Jeg synes jo ikke at manden var et dumt svin eller en idiot fordi at han undskyldte. Var bare lidt irriteret fordi man hører det så tit!

Så ville meningen og situationen også være en ganske anden, end den Onkel Troels beskrev (som jeg forstod den) - nemlig at du laver lidt fis med det. Jeg forstod OT sådan at manden oprigtigt undskyldte over de få kg som var på stangen.

Det har du ret i! Manden jokede ikke med det, men brugte meget tid på at forklarer at det altså bare var genoptræning, han var ikke i form, plejer at kører meget mere, havde haft 3 måneders pause osv, istedet for at fokusere på at løfte vægten!

Jeg kan iøvrigt sagten følge dig, Mdk! Det er vel ikke udelukket at jeg før har virket lidt undskyldende i forhold til den vægt jeg løftede. Synes bare at denne gut virkede som en stor undskyldning, og ville hellere bruge tid på at fortælle hvor stærk han i virkeligheden er, når han er i form!!

Link to comment
Share on other sites

Wauw - Nu skal man også gå rundt og have respekt for hinanden i træningscentrene - det bliver da mere og mere kompliceret at komme disse steder. De få gange det sker for mig syntes folk at have rigeligt at gøre med bare at få udført øvelserne nogenlunde korrekt.

Gud fader bevares !

Respeeeekt maand !! YO - (Er det kun mig der syntes dette er komplet latterligt ?)

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Wauw - Nu skal man også gå rundt og have respekt for hinanden i træningscentrene

Selvom jeg godt fornemmer din ironiske / Nedladende tone, så er der faktisk folk som ikke respektere andre alle steder. I træningscentrene såvel som en masse andre steder.

Derfor er det vel et ok emne at diskutere!

Hvis du ikke har noget konstruktivt at bidrage så forstår jeg ikke hvorfor at du blander dig :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Jeg følte mig godt nok svag, da jeg startede. En 54-årig står og rep'er squat med 100+, en 60årig+ kører genoptræning med vægte jeg kun kan fantasere om, osv., MEN, som det straks blev understreget, at det er lige meget hvor meget du træner med, så længe du træner ordentligt.

Rom blev ikke bygget på en dag, osv., men det vigtigste er vel at man ikke skader sig selv, og at man bruger den tid det tager at få lært teknikken ordentligt. Det nytter ikke en bjælde at man kan køre med tunge, tunge vægte, hvis teknikken halter( :graduate: ).

Der burde være teknik-intro dage på de forskellige centre. Man burde reelt set have "kørekort" til at køre f.eks. squat eller dødløft, især fordi skadespotentialet er så stort i de øvelser, men det sker vel aldrig i de mere kommercielle steder?

Mht. tøj og stil, så går de fleste vel efter funktionalitet, og ikke primært stil!

Niske

Link to comment
Share on other sites

Selvom jeg godt fornemmer din ironiske / Nedladende tone, så er der faktisk folk som ikke respektere andre alle steder. I træningscentrene såvel som en masse andre steder.

Derfor er det vel et ok emne at diskutere!

Hvis du ikke har noget konstruktivt at bidrage så forstår jeg ikke hvorfor at du blander dig :thumb_down:

Jammen at tale om respekt i denne forbindelse er da fuldstændigt ude i tovene ! Nu har man ikke "respekt" for folk som ikke giver sig 100% ?! Det er da en gang gylde ud over alle grænser ! Fordi folk kun yder 60%, 70% eller 82% :blink: - ja, så er der ikke respekt.

Gaaaaaaaab ! for en holding at have. Lad dog folk træne som de vil - hvis man har problemer med det, så man ikke komme i et center, hvor der kun er plads til en selv. Jeg kan ikke begribe, at andre folks måde at træne på fylder så meget hos mange herinde - måske føler de mindreværd over deres egen træningfacon ?

Forståeligt nok skal folk ikke ankomme med en tom ølkasse og sætte sig til at læse avis midt i træningscentret. Det er et sted man træner - men at procenterne i ydelsen giver respekt hos andre eller ej ville jeg personligt være fløjtende ligeglad med. De fleste møder vel op for at træne det program de finder bedst.

Om igen Onkel Troels !

Og naturligvis OK at diskutere, men kan vi ikke hæve hos en smule over teenager niveauet hvor der uddeles "respektpoint" ?

Min respekt for folk ligger bestemt ikke i deres træningsform eller resultater ;)

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Kim S << Der er nok en gylden middelvej ....

Jeg kan huske, da jeg gik til spinning. Det er så ekstrem sport, at det i hvert fald for mig (og de andre, jeg snakkede med) var enormt vigtigt for præstationen, at man ikke kom til at sidde ved siden af én, der udstrålede, at vedkommende ikke lagde kræfter i. Selv nu, da jeg er henvist til kun at bruge motionscykler, fnyser jeg foragtende, når jeg cykler ved siden af en, der sidder og læser avis eller læser en bog, mens vedkommende cykler. Så kan der være X antal gode grunde til, at vedkommende gør det på den måde. Jeg synes, det er svagt. :)

Jeg vil ikke sige, jeg mister respekten for folk, der styrketræner og gør det lidt henkastet. Der er fx. mange piger, som træner på den der helt specielt henkastede måde. Jeg forstår ikke, de gider. Men det gør de åbenbart.

Men jeg får da respekt for dem, hvor du kan se, de gør noget ud af det. Ikke at jeg disrespekterer dem, der styrketræner henkastet. Men de andre, dem vipper man lidt på hatten med, sådan inden i hovedet. (En hat inden i hovedet, hvor surreelt :) )

Så det, at man respekterer dem, der gir en masse på hver deres niveau, betyder ikke, man disrespekterer dem, der træner henkastet. Det gælder i hvert fald ikke mig.

Link to comment
Share on other sites

Det gode ved at have disco-drenge i et center (defineret ved dem der ikke fatter en bjælde, så jeg mener ikke difd-foreningen) er:

- De plejer at tabe lysten og blive passive medlemmer. Så er der mere plads til os andre

- Nogle gange sætter de noget godkendt tekno-musik på

Det dårligt er:

- De kan forplumre en ellers koncentreret stemning

- Af og til hører sætter de det mest urimelige musik i træningsmæssigt øjemed.

Link to comment
Share on other sites

det er utroligt hvorledes der kun er plads til én paradigme her på boarded. En paradigme man passende kunne kalde hulemandsparadigmet.

det eneste der der duer er:

- gamle beskidte ildelugtende t-shirts

- shorts der helst skal være et par huller i og for Guds skyld ingen farver på

- squatsko og snydehjælpemidler

- alt rigtig træning foregår kun ved squatstativet eller i det mindste så tæt på, at man hele tiden kan se det.

- så ofte som muligt skal man bekræfte hinanden i, at det er "os", der er de kloge, og at det er alle de "andre", der er nogle ignorante tåber, der ikke fatter en skid af træning og kost.

- Skaber man en fælles ydre fjende, som åbenbart er uhhhh... "diskopumperen", så skaber man sammenhold indadtil - patetisk.

skal jeg læse ét indlæg mere, i stil med: "hø, hø... der var sgu en idiot i dag, der trænede diskoøvelser i mit squatstativ"... :crazy:

Alle andre paradigmer bliver latterliggjorte og set ned på.

Skylden er faktisk TJ's!!!

Som abslolut vidensgeni har han sat en standart som 90% ukritisk følger som små lemminger. Havde TJ været Fitness-konge i stedet, så havde retorikken været helt anderledes på MOL.

Vær dog lidt mere tolerante og accepter at forskellige folk træner forskelligt - uanset hvor enig eller uenig ens (sandsynligvis) mangelfulde viden måtte diktere. Fatter ikke at man kan hidse sig op over, at andre har noget bestemt tøj på eller træner squat i smith-stativet :blink: personligt interesserer det mig lige så meget, som længden på Marianne Jelveds hår.

Link to comment
Share on other sites

Det der kan irritere mig allermest når jeg træner er øjne i nakken. Med andre ord folk, der har pisse travlt med hvor meget andre løfter, deres udseende osv. Jeg så egentlig allerhelst at folk fuldstændig så igennem mig når jeg trænede... måske lidt derfor jeg har planer om noget home-gym halløj engang i fremtiden!

Link to comment
Share on other sites

Skylden er faktisk TJ's!!!

Som abslolut vidensgeni har han sat en standart som 90% ukritisk følger som små lemminger. Havde TJ været Fitness-konge i stedet, så havde retorikken været helt anderledes på MOL.

Ganske enig med dit indlæg på nær ovenstående.

At kalde Thomas at vidensgeni er nok at tage munden for fuld - men han skal da have credit for meget af den træningsrelevante viden der formidles på MOL. :tongue:

At folk vælger at følge trop på hans holdninger kan vi vel næppe laste ham for - jeg mindes ikke at have set indlæg hvor Thomas giver udtryk for andet end sine egne holdninger, hvilket jo underligger ham de samme spilleregler som os andre.

Problemet ligger nok mere i lemminge tendensen hos nogle folk, hvilket de selv må gøre op med om de får noget ud af.

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Men jeg får da respekt for dem, hvor du kan se, de gør noget ud af det. Ikke at jeg disrespekterer dem, der styrketræner henkastet. Men de andre, dem vipper man lidt på hatten med, sådan inden i hovedet. (En hat inden i hovedet, hvor surreelt  :)  )

Så det, at man respekterer dem, der gir en masse på hver deres niveau, betyder ikke, man disrespekterer dem, der træner henkastet. Det gælder i hvert fald ikke mig.

MDK, lige som jeg tror du ikke havde noget fornuftigt at sige kommer et guldkorn. Du fanger i hvert fald præcis hvad jeg mente med min kommentar omkring respekt.

At andre så straks begynder at pive, og overfortolker er jo hvad det er...

Link to comment
Share on other sites

At andre så straks begynder at pive, og overfortolker er jo hvad det er...

Magen til feberredning, som du forsøger dig med her ved at hængte dig på mdk's indlæg skal man lede længe efter.

Som jeg husker det var din egen kommentar knap så nuanceret :

Jeg har respekt for dem som giver sig 100%, om de så tager 20 eller 200 kg. Sådan er det.

Det er muligt du mener det samme som mdk - men det er ikke det du skriver, så beskyldninger om piveri og overfortolkninger er en smule svært at tage seriøst, når en hest pludselig er en gris ;)

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

At kalde Thomas at vidensgeni er nok at tage munden for fuld - men han skal da have credit for meget af den træningsrelevante viden der formidles på MOL. :tongue:

At folk vælger at følge trop på hans holdninger kan vi vel næppe laste ham for - jeg mindes ikke at have set indlæg hvor Thomas giver udtryk for andet end sine egne holdninger, hvilket jo underligger ham de samme spilleregler som os andre.

At kalde TJ et vidensgeni, hvorfor skulle det være at tage munden for fuld ?

Selv diskopumpere får meget hjælp, selv om han lader som om han ikke kan lide den stil.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Kan vi blive enige om, at vi træner fordi vi kan lide det?

Vi træner som vi vil, af forskellige grunde og med forskellige mål. Hvorfor blande os, og gøre grin med andres træning?

Alt respekt til jer der bruger 1½ på at træne ben, og kæmpe med squat osv.. JEG gøre det bare ikke!

Mit mål er ikke at blive den næste Mr. Olympia e.lign, jeg går bare efter en flot fysik! I mine øjne er det ikke store lår, men derimod en krop præget mere af løb og konditionstræning, end timer brugt i træningscentert.

Så jeg får min bentræning igennem løb osv, og bruger så timerne i centeret på bryst, mave, biceps osv....Ergo: Jeg er en diskopumper, der tilsyneladende møder stor modstand her hos det "rigtige" træningsfolk! :thumb_down:

Og jeres generaliserende billede af "diskopumpere" der hverken kan udføre øvelsen rigtigt, eller træne fornuftigt er da også skudt langt ved siden af!

Jeg har sat mig grundigt ind i alle træningsprincipper, og ved udemærket hvad jeg gør!

Selvfølgelig er der nogle "diskopumpere" der larmer og forstyrrer andre, men i vores center er det nu mere den "bedre" slags, altså dem der træner ben, der i virkeligheden er nogle drengerøve på 40 år, der går og fyrer jokes af om hvad vi andre løfter osv...!

Måske skulle man herinde være lidt mindre dømmende, og respektere andres træning, mål og stats lidt mere. Vi er jo alle i samme båd! :)

Link to comment
Share on other sites

Skylden er faktisk TJ's!!!

Som abslolut vidensgeni har han sat en standart som 90% ukritisk følger som små lemminger. Havde TJ været Fitness-konge i stedet, så havde retorikken været helt anderledes på MOL.

Vær dog lidt mere tolerante og accepter at forskellige folk træner forskelligt - uanset hvor enig eller uenig ens (sandsynligvis) mangelfulde viden måtte diktere. Fatter ikke at man kan hidse sig op over, at andre har noget bestemt tøj på eller træner squat i smith-stativet  personligt interesserer det mig lige så meget, som længden på Marianne Jelveds hår.

AMEN!!!

Jesper T og Pickles> Nemlig! Det er ufatteligt at man skal være så hardcore og hulemandsagtig som muligt for at træne rigtigt.

Det værste ved huleboerene er bare at 90% af dem rent faktisk har en lille disko-pumper gemt i maven!

Link to comment
Share on other sites

skal jeg læse ét indlæg mere, i stil med: "hø, hø... der var sgu en idiot i dag, der trænede diskoøvelser i mit squatstativ"... :crazy:

Tak Jesper T for et fornuftigt og velformuleret indlæg.

Specielt ovenstående syntes jeg er utroligt rammende og karakteristisk for "død over discodrengene" debatten - som faktisk er utroligt underholdende og lærerrig. Lærerrig i den form, at jeg nu er blevet klogere på nogle stykker i mit center ;)

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle man herinde være lidt mindre dømmende, og respektere andres træning, mål og stats lidt mere. Vi er jo alle i samme båd! 
Skulle vi ikke prøve at lade være med febrilsk at stoppe alle ned i vores små forudbestemte kasser 

Jeg indgiver hermed en formel klage over den forstående tone, som visse deltagere er begyndt at give denne tråd. Det er helt upassende og fuldstændig i strid med både overskrift og indhold i tråden!

Det er da utroligt, at man ikke kan få lov til at have en hadetråd i fred, uden at der straks skal dukke nogen forstående fredsapostle op og ødelægge det hele for alle os andre, som bare er sundt agressive og almindeligt menneskeligt negative. Det er trådkapring, er det! Og det må stoppes! Hvis dette griber om sig, bliver det jo ikke til at føre en unuanceret og fordomsfuld diskussion her på MOL mere. Så kan vi lige få banket disse fredselskende hippier tilbage i folden! MOOOOOOOOD!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share