Død over discodrengene!!!


Stryger2
 Share

Recommended Posts

QUOTE (Jakkedrengen Postet den 12. Feb 2004 @ 15:45 )

men jeg tager ikke afsted uden at have tænkt over hvad jeg har på!

Det må da være forfærdeligt at have det sådan

INGEN TVIVL OM DET!!!

Jeg kan da forstaa hvis man taenker over hvad man skal have paa hvis det er behageligt eller vigtigt for traeningen. Men traening er altsaa ikke en mode opvisning.

Har saagar set en der havde det samme toej paa nede i byen som han havde traenet i den samme dag oppe i centeret. :blink:

Spoerg ikke hvad jeg lavede dernede :unsure: :pint:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sjovt du siger gamle, vamle joggingbukser. Mine træningsbukser er ikke blevet vasket i over en måned snart. Så kan man snakke om vamle bukser. Men hvad, så kan jeg være i fred ved squat stativet  :D

hehe...Har det samme problem med mine engang i mellem...Hvis man har en forholdsvis frekvent træning gider man sgu ikke at vaske dem hele tiden....så kan der jo godt gå et par uger ;) - men ganske rigtigt får man lige pludselig en hel del ting for sig selv :devil:

Morten!

Link to comment
Share on other sites

... og se en flok smartass-kagearme sidde og spærre maskinerne. I går var en flok på 3 knægte (dvs de var egentlig ældre end mig) lige 1 øvelse foran mig det meste af tiden.

.. og du var selv gennem hele maskinparken .. 1 øvelse efter "smartass-kagearmene" hele vejen... ?? :lol:

My thoughts exactly!!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, denne tråd er da gået min næse forbi (eller måske er den snarere gået uden om den).

Jeg må da give mit bud.

Ad "forkert" træning:

Hvis jeg synes det ser ud til at folk (gerne nybegyndere) træner på en måde, der har for højt skadespotentiale, forklarer jeg dem, hvorfor jeg synes det. Vil de lytte, har jeg måske sparet dem for en skade.

Ser jeg (ofte mere øvede) folk, der træner på en måde jeg ikke forstår eller synes er hensigtsmæssig, forsøger jeg at indlede dialogen (forhåbentlig) med et spørgsmål. Måske kan han m/k ELLER jeg lære noget. Gider folk ikke snakke er det også ok med mig. Men mange bliver også glade for råd til hvordan de kan forbedre deres træning, hvis man kan argumentere for sit synspunkt. Jeg forsøger aldrig at bruge størrelse som det eneste argument. Men der er da ingen tvivl om, at det øger ens troværdighed, hvis man selv er stor og stærk.

Jeg synes det er dejligt og sjovt at diskutere træning med andre. Det giver en fællesskabsfølelse af en slags. Man behøver jo heller ikke altid nævne, hvis man er uening :)

Ad påklædning og opførsel:

Til træning vil jeg ikke have tøj på der lugter, jeg vil ikke selv lugte og jeg gider ikke have tøj på med huller i. Men når det så er sagt, så er det vigtigste for mig om det er komfortabelt og funktionelt at træne i. Et par af mine elskede sweatpants, en t-shirt af en art og et par lædersko til squatning. Det er hvad jeg behøver og gider. Der er tydeligvist folk i mit center, der bruger meget mere tid og flere penge på deres træningstøj.

Til gengæld er jeg ikke en bly viol når der trænes. Jeg kan godt lide at lade skægget stå op til træning, så jeg selv synes deter lidt vildmandsagtigt, og selv om man(d) ikke råber og skriger, kan det ikke undgås at omgivelserne kan høre man træner, når det er tungt og hårdt.

Ad disco-drenge m/k: Folk, der okkuperer squatracket med curling, beder jeg venligt, men bestemt om at gøre det et andet sted. Nogen gange skal man bare stirre ondt længe nok, for mange ved det jo godt. Men jeg gider generelt ikke vente på dem. De må curle et andet sted.

Link to comment
Share on other sites

Til JesperT- Fair nok at du ikke er enig. Men jeg mener nu at din lommepsykologi går lige et trin for langt. Det virker som om et par stykker på tråden er lidt stødt over at jeg (og åbenbart en del andre ) finde det lidt morsomt at nogen bare skal spille smarte.

Hvordan kan du se at de spiller smarte? AT de kører forced reps og til failure, betyder da blot at de ikke ved bedre...

Og at du kører de samme øvelser som dem, bare i bedste jane fonda stil gør da ikke dig bedre. I det hele taget syntes jeg det lyder som om din træning foregår på samme måde som deres? og at du selv lyder som om du er det du kalder en discodreng.. Jeg kørte så den samme øvelse bagefter men jeg kørte den bare rigtigt og med mere vægt, jeg er så stærk, Bla bla bla...

Link to comment
Share on other sites

Træningen vil altid være det primære for mig, men jeg tager ikke afsted uden at have tænkt over hvad jeg har på!

Kategoriser mig som discodreng, det okay.

Enig, det ene udelukker ikke det andet.

Og i træningscenteret er udseendet lige så vigtigt end andre steder,

hvor jeg møder andre.

Og vi ved jo at de andre kigger.

Også dem, der i denne tråd siger de er ligeglade, og ikke vil indrømme det,

men alligevel skriver flest indlæg om det. :) :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Og vi ved jo at de andre kigger.

Jeg kigger sgu ikke på hvad folk har på, og hvordan deres hår sidder. Jeg kigger på hvor meget folk løfter. Hvilke øvelser de laver. Om de giver den gas, og presser sig selv.

Der er ikke noget mere ynkeligt end en smartass i det flotteste træningsdress, som står og kører lidt lette biceps curls i et kabeltræk, uden at få sved på panden. Så kan jeg ikke lade være med at trække på smilebåndet :)

Den slags typer skulle prøve at lave et stenhårdt sæt i squat, og så se hvordan det føles, når man er nødt til at ligge på gulvet 5 minutter bagefter for at blive frisk til næste sæt. Så kan vi sgu snakke om at træne. Det andet er bare kaffeklub for pensionister.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ad disco-drenge m/k: Folk, der okkuperer squatracket med curling, beder jeg venligt, men bestemt om at gøre det et andet sted. Nogen gange skal man bare stirre ondt længe nok, for mange ved det jo godt. Men jeg gider generelt ikke vente på dem. De må curle et andet sted.

Problemet er nok nærmere det omvendte i vores klub. Squatstativet er altid optaget af licenstosserne med deres tossede udstyr, til stor gene for alle de andre. :D

Men egentlig fungerer det ganske godt. Vi holder os til de faciliteter vi bruger, og det samme gør de andre(ikke-licenstosser/motionister), og så er alle glade. :)

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville lyve hvis jeg sagde at jeg var totalt ligeglad med hvad jeg havde på under træning! Et par short og en t-shirt som jeg har det godt i er at foretrække! Det er dog ikke det der optager mig mest!

Men ligesom med dagligdags tøj, er jeg da heller ikke fuldstændig ligeglad med hvad jeg har på! Det skal da være noget der passer, og som man ikke selv synes er vildt grimt!

Det hænder dog alligevel at jeg nok træner i lidt mærkeligt tøj!

Har eksempelvis før trænet i min postuniform, da jeg lige villle fyrer et hurtigt bænkprespas af efter arbejdet :bigsmile:

Hvis jeg ikke lige har fået vaske træner jeg også i min trico, eller eksempelvis igår udførte jeg hele træningssættet i min squatdragt da jeg ikke gad til at tage den af! Lavede både dumbell sidebend og cabel rows i dragten!

Noget lidt andet! Igår da jeg skulle spotte en gut i bænkpressen, undskyldede han flere gange, og kom med en hulens masse forklaringer på hvorfor han ikke tog mere i bænkpres "Jeg plejer at tage meget mere....Det er hårdt at komme igang efter en lang pause...Irriterende at ligge med så lidt kg på stangen...osv"

Der sagde jeg til ham, selvom jeg ikke kendte manden: "Kom nu bare igang og løft den vægt, du kan ikke bruge hvor meget du har kunne løfte lige nu" :devil:

Jeg synes at det er et meget udtalt fænomen at folk skal undskylde for hvor lidt de har på stangen. Det gider jeg bare ikke at hører på i længden!

Link to comment
Share on other sites

Damn Troels - er du postbud? Ja det er sq da en mand fido har respekt for så :devil:

Til topic: Egentlig er jeg vel også diskopumper så.. Jeg træner ikke ben - hader det generelt bare, dødløfter heller ikke (regner jeg dog med i min næste cyklus - skal bare lige ha ordentligt styr på den så jeg ikke ødelægger noget). Og de kropsdele jeg fokuserer mest på er ryggen, arme, og patterne. Og det har jeg det fint med! Det burde jo egentlig være det, der er vigtigst?

Af tøj har jeg altid bare en gammel t-shirt på, og et par top-ten bukser (sådan nogle mofo-nogen man bruger til kick-boxing og sådan).

Link to comment
Share on other sites

Det kunne ikke rage mig mindre mhs til tøjvalg og træning... jeg træner for det meste i en trikot og den t-shirt der ligger først i skabet... trikoten er der mest behagelige at have på når man skal squatte og dødløfte... det hænder jeg glemmer den også foregår træningen i boxer-shorts... det fede ved at træne i en styrkeløft-klub er at folk vitterlig er fuldstændig ligeglade med hvilken slags tøj du har på eller om du kun træner i undertøj og t-shirt

Enig, det ene udelukker ikke det andet.

Og i træningscenteret er udseendet lige så vigtigt end andre steder,

hvor jeg møder andre.

Og vi ved jo at de andre kigger.

Også dem, der i denne tråd siger de er ligeglade, og ikke vil indrømme det,

men alligevel skriver flest indlæg om det.

Det er fair nok du udtaler dig på egne vegne Honning men lad dog for guds skyld være med at ligge ordene i munden på os andre... det kan godt være folk kigger men selvom det i din verden kan være svært at begribe så findes der faktisk mennesker der er ligeglade med hvad andre mennesker tænker om dem... og lur om det ikke også er de mennesker der hviler mest i sig selv ;)

Link to comment
Share on other sites

det kan godt være folk kigger men selvom det i din verden kan være svært at begribe så findes der faktisk mennesker der er ligeglade med hvad andre mennesker tænker om dem... og lur om det ikke også er de mennesker der hviler mest i sig selv 

Så er spørgsmålet jo, hvordan sammensætningen bliver til MOL Træf? Mon jeg kan tage mine gamle tennissko og min slidte træningstaske (fra 1976) med, eller bliver jeg nødt til at låne min kones fugtighedscreme og neglelak for at blive accepteret? :lol:

Link to comment
Share on other sites

specielt i fin form osv. folk tænker så meget på tøjet...

er lige startet i fin form og der er ret mange der træner for at blive set må man sige :]

Selv går jeg i et par gamle adidas bukser og en eller anden lidt for stor t-shirt.. det er sgu det behageligste... De kigger nok også en smule når jeg står og fedter med 40 kg's squat og 50 kg dødløft samt rows på 40 kg - uden at træne bænkpres vel at mærke :p men vil sgu ikke have ondt i skulderen igen.

Link to comment
Share on other sites

Det må da være forfærdeligt at have det sådan  :(

Det må jeg blankt sige nej til.

Ligemeget om jeg skal i centret, byen, på arbejde eller ud og handle er det altid velovervejet hvad jeg har på! Ville ikke drømme om at have det på en anden måde!

Jeg er i shock over at der er nogen som har det sådan

Sorry, håber ikke du har måttet skippe en træning så Thomas, he he :w00t::w00t:

hip-hop tøj, generelt, er mere populært end nogensinde!!

For god ordens skyld, du må mene skatertøj Morten? Hiphop tøj var i 90'erne, sammen med hiphop dans og alt det ;)

Mine træningsbukser er ikke blevet vasket i over en måned snart.

En ting er stil og hvor meget man giver for det - noget andet simpel hygiegne :thumb_down:

Hvis jeg synes det ser ud til at folk (gerne nybegyndere) træner på en måde, der har for højt skadespotentiale, forklarer jeg dem, hvorfor jeg synes det. Vil de lytte, har jeg måske sparet dem for en skade.

God holdning. Når fitness/BB folket kan hjælpe hinanden på vej med råd og erfaringer, i centret, her på MOL eller andre steder - der er det man kan lære meget og spare sig for skader og spildt tid!

Enig, det ene udelukker ikke det andet.

Så er jeg altså ikke den eneste der forsvarer at tænke over sin fremtræden?

Jeg synes at det er et meget udtalt fænomen at folk skal undskylde for hvor lidt de har på stangen. Det gider jeg bare ikke at hører på i længden!

Helt enig. Jeg kan forstå at der er mange her på MOL der lægger alt i hvor meget man har på stangen. Men det er der altså mange mindre seriøse mennesker i centrene der åbenbart oversætter til at de skal undskylde for at de ikke kan bænke 175kg eller dødløfte 272,5kg som TJ. Det er de mennensker der er en del af den kategori jeg kalder ynkere...

Puha, det var mange citater....

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det må jeg blankt sige nej til.

Ligemeget om jeg skal i centret, byen, på arbejde eller ud og handle er det altid velovervejet hvad jeg har på! Ville ikke drømme om at have det på en anden måde!

Tænk jeg kunne ikke drømme om at have det sådan :) men sådan er vi så forskellige... der skal være plads til alle... og dog må det da alligevel et eller andet sted være belastende hele tiden at skulle tage stilling til hvad mon er "godt nok" i relation til sine medmennesker... kan du ikke bare være dig selv og være ligeglad med resten? ;)

Link to comment
Share on other sites

og dog må det da alligevel et eller andet sted være belastende hele tiden at skulle tage stilling til hvad mon er "godt nok" i relation til sine medmennesker... kan du ikke bare være dig selv og være ligeglad med resten? ;)

At overveje hvad jeg tager på, er ikke noget jeg gør for andres skyld - udelukkende min egen!

For mig er min fremtræden virkeligt vigtig, så jeg er mig selv. At sige jeg er ligeglad med resten ville være at lyve, men det er primært for min egen skyld jeg går op i fremtræden. Det er jo bare en måde at leve på, så det er jo ikke noget jeg tænker specielt over.

Det jeg tænker over, er folk der ikke tænker over hvad de tager på. Det er for mig FULDSTÆNDIGT uforståeligt! Jeg skulle have et virkeligt anseeligt beløb for at vise mig i f.eks. de så omtalte hiphop-bukser og en XXXL undertrøje. Det ville jeg virkeligt have det skidt med. Ved nærmere eftertanke ville jeg nok også se lidt dum ud med mine 75kg, he he...

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan nu godt følge Jakkedrengen her! Ens påklædning er jo ens ydre signal ud til verden, og hvis man altid bare klæder sig som lort og virker totalt ligeglad med sit udseende, så synes jeg også at man sender et signal ud til verden, at her er en ligeglad person!

Jeg er absolut ikke et modedyr, eller bruger timer på at overveje hvad jeg skal have på, men man bør efter min mening klæde sig efter forholdene. Træning handler om træning og ikke om at se godt ud, men en person der altid er totalt ligeglad med sit eget udseende er altså også irriterende at se på!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at det er et meget udtalt fænomen at folk skal undskylde for hvor lidt de har på stangen. Det gider jeg bare ikke at hører på i længden!

Og dog bruges der af næsten alle enormt meget tid på at måle og veje og bitche og konkurrere om, hvor meget man selv tager og hvor lidt andre tager - på mol og i den virkelige verden.

Lidt dobbeltmoralsk?

Link to comment
Share on other sites

At overveje hvad jeg tager på, er ikke noget jeg gør for andres skyld - udelukkende min egen!

For mig er min fremtræden virkeligt vigtig, så jeg er mig selv

Arrrhh nu ikke lyve for sig selv... hvis du var ene mand i verden ville du næppe gå særlig meget op i din fremtræden... det bunder jo i din forestilling om andres tanker omkring dit individ... at påstå noget andet lyder for mig som selv-bedrag... selvfølgelig er det ok at gå op i sit udseende men bevidst at vælge sit tøj til træning forekommer mig meget ekstremt... du skal jo ikke til fest :blink:

Link to comment
Share on other sites

Arrrhh nu ikke lyve for sig selv

Jeg lyver ikke for mig selv. At lyve for sig selv ville være at gøre noget man ikke kunne eller ville stå inde for. Jeg står 100% inde for mine valg, og et af disse er altid at være bevidst om hvad jeg bærer!

... hvis du var ene mand i verden ville du næppe gå særlig meget op i din fremtræden...

Rimeligt tænkt situation ikke?

Hvis jeg var ene mand i verden, da ville der jo heller ikke være fitnesscentre, caféer o.l. hvor man kunne lufte - de så heller ikke eksisterende - Gucci klæder...

Link to comment
Share on other sites

Jakke> misforstå mig ikke. Til trods for jeg ikke går så meget op i mærker, og hvad tøjet koster, så går jeg da bestemt op i at være nogenlunde anstændigt anklædt. Jeg kunne f.eks ikke finde på at rende rundt i de der klove-BB bukser i fritiden. Jeg går da også op i at tøjet skal være renvasket, at jeg selv skal være renvasket osv. Men når jeg er i centret, så er jeg da bedøvende ligeglad med hvad jeg har på (indenfor rimelighedens grænser). Jeg er da også ligeglad om mine bukser er nyvasket. Jeg er der for at lave et stykke arbejde. Ikke for at vise mig selv frem.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share