underarmstræning?


jenz
 Share

Recommended Posts

Hvad er formålet med din træning - BB elller SL ?

Afhængigt af dit svar kan det i samme forbindelse hjælpe med oplysninger om dine underarme pt. er skærke eller svage / tykke eller tynde.

Meget generelt kan man sige at det ikke er udbredt at lave isolationsøvelser for underarmen hvis vi ser bort fra grebstræning, da den bliver trænet gennem andre øvelser.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er meget forskelligt fra person til person og afhængigt af hvordan man i øvrigt træner.

Jeg har øget omkredsen på mine underarme 3-4 cm på et år praktisk talt uden specifik underarmstræning. I en periode på et par måneder lavede jeg lidt wristcurls og reverse curls og af og til bruger jeg også Captain of Crush - dog meget sporadisk. Masser af rows, chinups og dødløft har været fint for mig.

Link to comment
Share on other sites

Masser af rows, chinups og dødløft har været fint for mig.

det har jeg skam også kørt massere af i snart 3 år... alt er vokset pånær underarme...

reverse curls kender jeg ikke.. jeg kører ikke desideret underarms træning men tror jeg vil begynde på det da der ellers ik sker en skid... det ser sejt ud med en massiv underarm..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har længe kørt med reverse curls og wrist curls, men vil ikk sige den ene øvelse er bedre end den anden, da de træner forskellige muskler. Reverse curls træner extensorerne i underarmen, håndled og fingre (over underarmen ;) ) Mens wrist curls træner flexorerne i underarmen, håndled og fingre(under underarmen :unsure: )

Link to comment
Share on other sites

hey

er født med tynde/dårlige håndled/underarme.. men efter jeg har trænet min underarm er den blevet enorm stærk, plus den også er vokset, også grineren at mærke at den er fuldkommen hård, nok den hårdeste muskel på min krop..

den hedder Standing Palms-Up Barbell Behind The Back Wrist Curl.

kører sel med 55 kg- 60 kg.

her er et link: http://www.bodybuilding.com/fun/exercises....ion=&order=Name

håber det kan bruges ellers skriv lige..

Mvh Thomas..

Link to comment
Share on other sites

fedt link kenneth - du er en skat B)

hvad med rackpull ? jeg ved godt at det er isometrisk træning men tilgengæld er belastningen jo giga stor. måske kunne denne kombineres med (reverse) wrist curls med begrænset ROM - tror i dette ville give noget ?

grunden til at jeg spørger er at jeg synes de alm. wrist curls er så kedelig at køre :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også det problem at min venstre underarm er noget mindre en den højre, og det er faktisk ret tydeligt... det er selvfølgelig fordi jeg bruger min højre til en spiller en gang i mellem.. så kunne jeg bare godt tænke mig at vide om den venstre selv kommer efter det, eller om man skal gøre noget specielt...

- eXet0r

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også det problem at min venstre underarm er noget mindre en den højre, og det er faktisk ret tydeligt... det er selvfølgelig fordi jeg bruger min højre til en spiller en gang i mellem.. så kunne jeg bare godt tænke mig at vide om den venstre selv kommer efter det, eller om man skal gøre noget specielt...

- eXet0r

Det kunne du jo prøve at spørge dine jævnaldrende kammerater på 16 år om og dermed fri andre, som seriøst stiller et spørgsmål for dine latterligheder :thumb_down:

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share