hvad bruger I som motivations-booster?


Claus B
 Share

Recommended Posts

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Med hensyn til at holde nallerne fra chips og lign. så er det meget enkelt. Jeg får vildt dårlig samvittighed hvis jeg æder den slags. Ved ikke helt hvorfor. Får desuden også en slags kvalme hvis jeg står og glor på chips og lign. Sodavand kan lige gå...

Motivationen kommer egentlig af sig selv... Det er virkelig dagens højdepunkt at komme op og pumpe..

Det hjælper se'følgelig en extra tand når mand kan se resultater :)

Link to comment
Share on other sites

Når vægtstangen hænger over en, som en ørn før sit dyk.

Når synet snævrer ind og ikke længere ænser lyden fra ghettoblasteren, som et tunnelsyn omgivet af øredøvende stilhed.

Når koncentrationen kun er fokuseret på en ting, som længdespringeren lige før sit afsæt.

Tiden står stille et øjeblik, for derefter at blive sat igang af lyden når stangen er tilbage i sit hak, som sømanden hjemvendt fra de syv have.

Her lades resten af verden ude.

Blev lige inspireret...

Link to comment
Share on other sites

Jeg fortsætter i bedste Watts-stil:

Hvis min træning syner træls og trist,

og mine krafter ej så stærke som sidst,

så jeg en Front Lat Spread laver,

og i spejlet beundre udholdenhedens gaver!

:D

Hehehe...

Jeg behøves bare at kigge på min blegfede vom, så får jeg alverdens motivation til at lave om på mig selv! :)

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ligger med et tungt bænkpress, plejer jeg at forestille mig at det er Arnold og et par andre rigtigt store fyre, der spotter mig..og at jeg selv er vanvittigt stor og vægten er rigtig lille.. bruger det som visualisering..det virker rent faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Min primære motivation kommer indefra :devil:

Af en eller anden grund så har jeg bare lysten til at løfte tunge vægte, at blive stærkere og større med tiden.

Som sekundær motivation så bruger jeg min ego-machoshit side af mig, som jeg normalt ikke vil kendes ved, men faktum er at den eksisterer. Ligesom Ronnie Coleman går rundt og siger "Lightweights baby" mens han træner, så tænker jeg tanker som disse.

- "Ikke så meget pis, bare løft lortet"

- "Who gives a shit!"

- "Du kan jo lide det her!"

- "Ikke alt det Bos'karlstræning, bare hen i squatracket og kom så i gang"

- "Det skal være ubehagelig og hårdt!"

- "Det er kun mig, som eksisterer her!"

Osv osv...

Lidt primitivt måske, men det virker sku! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg æder de chips og slik jeg vil for tiden, jeg er i bulking periode, og jeg har stadig svært ved at tage på, så jeg skal være rigtig grov for at tage på.

men for at bevare motivationen, så ser jeg op på arnold eller forestiller mig hvordan det er at ligge på bænken til VM, men 500 mennesker i lokalet, og man er et løft fra at vinde guld. Det plejer at virke, man skal bare passe på ikke at tænke vidre for så kommer man hurtigt i take om at de løfter 270kg og ikke 70kg.. ØV

Link to comment
Share on other sites

Det er de underligste ting som motiverer mig. Det som inspirerede mig til at træne for styrke, og det som stadigvæk er en stor motivationskilde for mig, er stærkmandskonkurrencer. Jeg beundre de mennesker som presser deres krop til de mest vanvittige ting, for at blive den stærkeste i verden. Der er mange sekvenser og episoder fra WSM som kan give mig fornyet energi, bare ved at tænke på det.

At trække en lastbil og give så meget af sig selv, så man er nødt til at have et par sug fra iltapparatet, det er vilje ud over alle grænser.

At se Jouko Ahola i hans Event training video, træne dødløft og presse sig så hårdt at blodet står ud af næsen på ham. UDEN at pylre over det og give op. Han sanser det ikke engang før stangen ligger på gulvet.

At se den legendariske stærkmand Jon Pall Sigmarsson te sig som en viking kriger og løbe rundt og råbe "I am the strongest one....I am from Iceland" kan give mig kuldegysninger.

At se Bill Kazmaier i WSM 1988 i hans comeback konkurrence, løfte meget mere end Jon Pall i dødløft (regerende mester på dette tidspunkt), og så mens han står med vægten kigger han over i kameraet og råber, "this is strength".

At se Manfred Hoeberl i WSM 1994 i Sydafrika, gå farmers walk i de indledende runder, på tid. De første personer tilbagelægger ruten i rask og hurtigt trav. Manfred spurter skrigende i mål med 110 kg i hver hånd.

Den slags ting kan kun inspirerer mig til at træne endnu hårdere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det har også kostet blod, sved og tåre (ok, måske en overdrivelse) at få fat i hele WSM rækken. Jeg har haft kontakt med en meget flink Englænder, som jeg har udvekslet konkurrencer med. Han var så flink at sende mig kopier af WSM 1977 frem til 1989 som jeg ikke selv havde, for nogen danske konkurrencer og diverse andet i bytte. De bånd er guld værd ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Noget der faktisk er sjovt at se, er WSM 1977 (den første), hvor bodybuilderne Franco Colombo og Lou "Hulk" Ferrigno var med. Og nej, Lou blev ikke grøn når han skulle løfte tungt :) Men de klarede sig faktisk ufatteligt godt blandt alle de store vægtløftere og styrkeløftere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share