hvad bruger I som motivations-booster?


Claus B
 Share

Recommended Posts

Jeg forventer ikke engang at de forstår, men jeg forventer at de acceptere og respektere det, men det gør de ikke... De påstår de gør, men så ville de ikke sætte sprøgsmålstegn ved det konstant!

Jeg har overvejet at skrive et nyhedsbrev til min familie:

"Jeg er bodybuilder. Det er det jeg holder af. Jeg ændrer det ikke. Accepter det."

Noget andet som også er irriternde at høre på er når de fortæller om hvor narcisistike og selvglade bodybuildere er når de viser deres kroppe frem. Der er IKKE og jeg gentager IKKE det det handler om!!! :cussing:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja mine madvaner, har de det heller ikke godt med... "Hvorfor skal du altid spise så meget? Det er noget værre svineri"

Og min mor påstår at alle kan blive så store og stærke som eksempelvis Coleman, man skal bare tage de dersens steorider... NEJ NEJ NEJ - alle kan ikke blive så store!!!

"Men det er jo heller ik' pænt..." For udestående er det sikkert ikke pænt, men når man selv træner og ved hvor svært det er at blive større, så synes man nu engang det er pænt... Råt i hvert fald ;)

Den med lave reps kender jeg godt - mit bænkpres stinker temmelig meget i forhold til både squat og dødløft, så jeg er begyndt at køre med forholdsvis lave reps, og folk tror jo man er idiot! Men havde jeg været 20 kg større og stærkere, ville folk ikke tænke over hvorfor jeg gør som jeg gør...

Link to comment
Share on other sites

Ja nemlig. Hvis jeg pressede med 160kg, og vejde 90kg, så ville de garanteret også undre sig mere.

Jeg er også træt af alle de forskruede holdninger folk har om BB`ere og SL`ere. Det er ok at spille fodbold eller være totalt inaktiv, men man er idoit hvis man løfter vægte. Det går for vidt når man tilrette ligger sin kost efter det. Det er ord jeg har hørt. øeee har du prøvet at være på kur? tilrette lagde du ikke din kost efter det?

Det er så sort som folk svinger om sig med tom snak, og ting de tror de ved. Jeg sad og skulle forsvare mig ½ time den ene dag, for en som mente at det bestemt var skadeligt at træne i min alder. Øeee jeg er 18, og har trænet siden jeg var 15. og vedkommende har aldrig dyrket nogen som helst form for sport selv. Og de ville absolut ikke løfte vægte, for så ville de blive helt pumpede og det var grimt.. De skulle bare strammes op.............. baaa

Link to comment
Share on other sites

Der er også mange der har spurgt mig om hvorfor jeg ikke bare stiller mig på en stepper - "Det er jo kanon bentræning, og så taber man sig også. For det er jo det du vil ik'?" NEJ jeg vil være STOR!!!

Der kom engang en bøhtosse oppe i "mit" center, og sagde at jeg skulle lade være med at køre øvelserne så hurtigt. Alle øvelser skal køres langsomt siger han. Ellers giver det ikke noget. Og hvad havde jeg fået ud af at diskutere de neurale tilpasninger med ham? Absolut intet! Hvorfor kan folk ikke bare lade én være?

Link to comment
Share on other sites

Hehe..jeg tror emnet i denne tråd er ved at skifte fra motivation til ting der irriterer en ;o)..

Min motivation kommer fra mine brødre..og de stærke gutter jeg arbejder sammen med på en byggeplads. Hvis man dog keder sig lidt ..så hjælper det altid at se en god gammel arnold film som f.eks. Conan....eller nogle af styrkeløfterne fra min klub træne tungt...hvilket de jo faktisk gør altid.. Jeg har dog ikke de store problemer med manglende motivation..jeg kan simpelthen ikke holde mig væk...jeg har sådan en fed fornemmelse når jeg træner/lige har trænet ..så den skal opleves gang på gang..

Maden er dog noget andet..jeg skal holde mig meget i skindet for ikke bare at spise junk med masser af protein...i stedet for nogle gange at spise fedfattig mad med masser af protein...altså alt efter hvad man skal lave på en dag ( har btw lige taget zigzag diæten af Dr.Squat til mig..den lyder kanon )... Slik har jeg dog ofte lyst til...især faxekondi ;o(

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Min motivations booster er at jeg er et kæmpe konkurrence menneske, når det kommer til leg med MEGET TUNGE TING, der er ikke noget sjovere at se end når ens venner prøver at tage hele magesinet i pushdown triceps, og at de ikke engang kan få den ned i startposition, og hvor man selv kan køre 15 20 stykker.

Jeg har også holdt øje med mange af de andre hardcore trænende i mit center, og sammenlignet med hvor meget de kan løfte og mig selv, også har jeg lavet en slags toplist over: Hvor stærk er han! Det gir bare et kæmpe had, når man ser en løfte måske 10 kg mer i øvelse end en selv, hvor man så efter et stykke tid løfter 5-10 kg mer end ham, det er bare sjovt, men indtil videre har jeg en rimelig go placering.

Link to comment
Share on other sites

Yeah, fedt nok at der er kommet gang i denne tråd igen. :devil:

Hvad der også motiverer mig, nogenlunde det samme som Lagoon. Familien synes at jeg har en meget underlig hobby, men tilgengæld er det altid mig de kalder på, når der skal flyttes tunge ting. :biggrin2:

Men hvad der virkelig motiverer mig er de andre i centeret. Som bekendt er jeg styrkeløfter eller POWERLIFTER som jeg foretrækker at kalde det.

Når jeg ser en anden makker, som f.eks. er bodybuilder, vejer 30 kg mere end mig, og har trænet i mange år, gerne +5 år, evt. krudter og løfter mere end mig, så tænker jeg altid "Aldrig i livet, jeg er POWERLIFTER. Jeg burde være stærkere end ham, jeg skal være stærkere end ham..." :king:

Syg tankegang, men damn - Det er f***** god motivation. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Kender det godt XAX, og vi POWERLIFTERE må fandme stå sammen når det gælder tung vægt!!!

Ingen vægt er tung hvis den ikke slår en ihjel

Det der med at man udfordrer andre kalder jeg for GYM WAR

Link to comment
Share on other sites

Det kan jeg godt tilskrive mig infestedass. Nu er det bare ikke os alle der har sådan nogle elefant løft som dig. Men det går da frem. Men jeg hader også at se nogen løfte tungere end jeg selv gøre. Desværre er det bare største delen.

Link to comment
Share on other sites

Synes lige jeg ville komme med en lille indskudt bemærkning.

Sad og kiggede på Dennis James' (IFBB pro.) hjemmeside og læste hans biografi, og studsede over noget meget skægt:

What is your greatest source of motivation and inspiration:

Watching BB videos, and my training partner - Shane.

Jeg havde vel egentlig troet at han var sin egen motivation... Hvis jeg var på størrelse ham skulle jeg bare kigge mig i spejlet, og så ville jeg være 120% fit for fight!

Hans HP hvis nogen skulle være intereseret.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Når nu i var så poetiske i starten af tråden, kan vi jo lige så godt slutte af i samme gode stil.

Her kommer den onde dræber poesi fra helvede ( Courtesy of Fedtpelsen). måske også lidt inspiration - hvem ved???

Squatting

Way down this road, in a gym far away,

A young man was once known to say,

"I’ve repped high and I’ve repped low,

but no matter what I do my legs won’t grow."

He tried leg extensions, leg curls, and leg presses, too.

Trying to cheat his way around a sissy workout he’d do.

From the corner of the gym where the big men train,

Through a cloud of chalk and in the midst of pain.

Where the big iron rides high and threatens lives,

Where the noise is made with big forty fives.

A deep voice bellowed as he wrapped his knees,

A very large man with legs as big as trees.

Laughing as he snatched another plate from the rack,

chalking his hands and scratched his monstrous back,

Said, “Boy, don’t you be lying and say you’ve forgotten,

Trouble with you is you ain’t been squattin’.”

YEEEAAAAAH :devil:

Som virkelig motivationskilde bruger jeg, jer gutter (og gutinder).

Der er intet der kan motivere mig, som lidt trænings-snak (eller dvs........i snakker, og jeg lytter :D), og thomas J's klip hvor han DL 250kg.......AARGH........THE WEIGHTS WILL SUBCUMB TO MY WRATH............eventually.......some day :D

MVH

Link to comment
Share on other sites

Det digt er for svedigt :D ... men det bedste er nok at det ligger tættere på virkeligheden end man umiddelbart går og tror... min inspiration og motivation er helt klart folk der har har sat sig et mål med deres træning og derefter opnår det... det er nemt nok og have drømme og mål men hvis de ikke bliver opfyldt så vil de for altid forblive det de er nemlig drømme og mål... jeg vil ikke sidde som 90-årig og tænke tilbage på at jeg aldrig har opnået noget og det jeg drømte om og satte mig som mål... så er det lige meget om det er vægttræning eller noget andet... nu er det bare fordi jeg elsker at træne også skal drømmene og målene sgu også opfyldes :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share