Hænge sidelæns ud fra ribbe


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det kunne være enormt fedt at kunne hænge horizontalt ud fra en ribbe, hvor man kun holder fast på ribben med hænderne. Sådan her:

billede

Jeg er dog ikke stærk nok til at kunne gøre det.

Hvilke muskler bruges til at udføre denne "øvelse"?

På forhånd tak. :)

Bedre billede: ribbe2.jpg

Edited by Devious Builder
Link to comment
Share on other sites

Er det Gynther som kan dette?

Jeps. Vildt nok. :blink:

kunne være sjovt at vide hvordan han har trænet sig op til det. Jeg mener enten hænger man og kan bære sin egen vægt eller så falder man ned :lol: Hvor begynder man...

Man kunne få en makker til at holde én.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

kunne være sjovt at vide hvordan han har trænet sig op til det. Jeg mener enten hænger man og kan bære sin egen vægt eller så falder man ned :lol: Hvor begynder man...

Så vidt jeg husker var det den tidligere landstræner i styrkeløft, Johan Westerberg, som kunne... Og det drillede han vist Gynther med, og så gik der et par uger, så kunne Gynther også. Hvordan han har trænet aner jeg ikke, jeg vil tro han bare prøvede til han kunne. :D

Link to comment
Share on other sites

Ikke for at undervurdere dem der kan, men jeg tror ikke det er så forbandet svært det der med at hænge sidelæns ud fra en ribbe.

Kendte et par stykke i min folkeskole klasse i de små klasser der kunne det.

Jeg har prøvet på det en gang før, og var rimeligt tæt på, så mon ikke med lidt træning ala jeg prøver bare en masse gange vil betyde at man kan :)

Link to comment
Share on other sites

Ok....

Forestil dig nu at vi tager 10 gode spændstige gymnaster der er i stand til at bænke 100 kg og lader dem prøve, og så 10 hoveder fra centeret der bænker 150 og lader ligeledes dem prøver... I hvilken kategori tror du der er flest der kan....

Nu når vi er i gang så kunne vi også tage 10 elite pige gymnaster på 15 år og lade dem prøve....

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share