Landsbytosser


MR
 Share

Recommended Posts

Jeg var nede og træne idag. Da jeg kommer sidder 2 af instruktørene og snakker om hvad de skal træne idag. De bliver så enige om skulder/triceps. Fint nok tænker jeg så. Jeg går så igang med min omgang dødløft, rigtige hacksquats og stivbenet dødløft. Det tager mig ca. en times tid. Bagefter går jeg ud og cykler et kvarters tid. Gæt hvad de 2 instruktørere har lavet?? De har udelukkende trænet triceps i 5 kvarter. Fjolser. Hvor henne har de trænet triceps? Kun i kabelsystemet? Bruger de dropsets? Ja, men de har deres egen metode. De bruger dropsets sammen med forced reps. Okay tænker i, det er okay at bruge forced reps en gang i mellem. De brugte forced reps i alle set. F.eks: triceps pushdowns. Sætter vægten så højt op at de kan tage 4 gentagelser, kammeraten hjælper med 2-4 ekstra gentagelser. Efter det sætter de vægten ned og kører igen 5-7 gentagelser, hvoraf de kun har taget de 3 gentagelser på egen hånd.

Forbandede tosser. Tror de bliver større af at træne på den måde. Jeg nægter at tro på at nogen kan opbygge så stor en workcapacity at de kan klare 5 kvarters tossetræning med forced reps og hvad ellers de nu finder på.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok en af grundene til at jeg ikke ville egne mig at til blive instruktør. Jeg vil komme op og diskutere med mine kollegaer om deres træningsformer noget så kraftigt endda, jvf. de sædvanlige BB-myter, 12 reps for at forme og rippe, 1 gang om ugen pr. muskelgruppe, forced reps all the way.

Men hvis jeg endelig blev instruktør så ville jeg gøre følgende:

- Alle mine klienter med arme under 30 cm og en kropsvægt under 60 kg, ville jeg forbyde at træne iso-øvelser.

- Uddanne mig selv mere. Jeg vil ikke bare være instruktør med et 2 dages weekendkursus på mig.

-  Bruge meget mere tid på at vise folk øvelserne ordentlig. En træningssession på 1 time for den totale nybegynder er langtfra nok.

- Indføre mere old school træning, f.eks. ud med hacksquat maskiner og ind med rigtig hacksquat

- Snakke mere om kost, træningsmål, tid, osv. med mine klienter.

På den anden side så ville det måske også kræve at jeg blev fuldtidsinstruktør, hvilket jeg ikke har planer om lige forløbig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville hjertens gerne være fuldtids aflønnet instruktør, men de eneste centre som ansætter fuldtids aflønnede instruktører, er de sædvanelig "form og fitness like" centre, og her vil jeg nok ikke passe ind. Jeg er dog overbevist om at jeg ville kunne tilfredsstille 99 % af alle, både mænd og kvinder, hvad angår deres behov for at komme i form og opbygge den krop de gerne vil have. Ellers må jeg jo bare åbne mit eget center engang :biggrin:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, det er sku ufatteligt at sådan et par, skal rådgive folk om deres træning, det holder ikke at sådan et par hoveder render rundt og tror de ved noget om BB/styrketræning, det skulle forbydes at være så udvidende og så tilmeld råde folk om hvordan de skal træne, hvad kræver det at blive fitness intruktør? at læse en masse BB. blade som omhandler INTET, godt vi ikke har sådan er par hoveder der hvor jeg træner...

Link to comment
Share on other sites

He he, forrygende indlæg.

Det er trist sådanne mennesker for lov til at bevæge sig frit rundt med et instruktørlogo på ryggen. Der skulle være en advarselstrekant i stedet :confused3:

Har I nogensinde overvejet, hvorfor det er, at instruktører kan få lov til at guide rookies rundt, uden selv at have styr på facts'ne i BB og Styrketræning?

Den med dartskiven lyder som en rigtig god idé XAX :biggrinbounce:

Link to comment
Share on other sites

Jeg får ikke løn, men derimod gratis træning, sol og næsten indkøbspriser på diverse kosttilskud, men jeg gør det nu også kun fordi jeg godt lide at instruere folk i styrketræning. Jeg tror at grunden til de to tosser stadig er der, er fordi vi har et problem med at finde instruktører. Lyspunktet er, at der begynder en ny instruktør i morgen. Han virker okay kompetent og ikke bange for at squatte og dødløfte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share