It's all about TESTERONE !!!


Deluxe
 Share

Recommended Posts

Så er Jeg tilbage, med nye opdagelser eller bør jeg kalde dem teorier? Uanset hvad I mener så er den ikke forkert...

Enten er du proppet med testeron eller også er du ikke ... måske er du bare normal? Enten mere eller mindre.

Testerone ... mandligt køsnhormon ... helt direkte skal vi ned til testiklerne for at finde centret der producerer dem.

Mange mener, og det er der altså også hold i, at sorte mennesker har nemmere ved at opnå stor masse og muskler. Hvordan det? Rygterne siger jo også at negere generalt her større penis end hvide mænd. Nu har jeg så prøvet at opfinde lidt af en holdbar teori, omkring testeron og virkningen af den (Begynder ABC)

Op til jer selv hvor politisk korrekt jeg er.

Da sorte har større penis, må det i princippet være forbundet med noget mere testeron fra naturens side. Noget som de fleste hvide ikke lige har. (èn ting er størrelse på penis, noget andet er mængden af testeron. Tro ik' at en stor penis = meget testeron. Det er blot en sammenhæng en del tilfælde) Anyway... når drenge kommer i 15 års aldren begynder de at udvikle testeron. Normale virkninger hos drenge i den alder vil være bumser, hårvækst, dybere stemmer osv. Se lige på de tre ting? Benytter man sig af steroider er de tre ting, bla. med i mængden af bivirkninger.

Dvs. i puberteten begynder kroppen at udvikle hormonerne naturligt. Det som sker når en fyr er 24 osv. er at sprøjte yderligere og flere/stærkere mandelige hormoner i kroppen.

At nogle så siger, at det er generne osv. som er skyld i hvor stor man kan blive, hvor hurtigt man vokser osv. er rigtigt! Men det er ikke selve DNA strukturen osv. Men blot om man har medarvet den store portion af mandlige hormoner som ens far havde haft.

Nu er det sådan, at man begynder at udvikle sig. Nå man når aldren af 18 år er det for de flestes vedkommende begyndelse til enden af de naturlige "bivirkninger". For dem som dog fortsæt modtager en lille mængde bumser, skal vide at De rent faktisk har et overskud af testeron i kroppen som ikke er færdig med at "virke". Dette kan de så benytte sig af når de træner! På den måde vokser man faktisk mere og man udnytter kroppens naturlige "steroider" hvis man kan sige det sådan. Indlægget kan være kryptisk, men hvis man ser på det med åbent sind, er det ikke så tosset igen.

Da negere så har mere testeron i kropen er det klart at de oftest er større end hvide mænd, som ikke har så meget test.

Alt i alt menes der, at er man de 19-21 år, og stadig får små bumser (Kropshårvækst stopper lang tid før, filipenserne gør. Filipenserne er derfor et mere sikkert tegn på overskud i hormon balancen) på ryg, skuldre osv. at de faktisk kan benytte sig af dette! Der er så dog foreskel fra decideret acne og så alm. små bumser. Grænsen kan være svær at finde, men da vi ved at testeron har en finger med i spillet, kan vi ikke udelukke at det vil være en fordel for folk som HAR mere test. i kroppen end dem som ikke har så meget!

Normalt set har negere nemmere ved at få store kroppe osv. samtidig med at myterne om negere har større peniser også har virkning. At steroider osv. giver bumser,hårvækst osv. og at puberteten gør det samme, kan jeg så kun sige at det på en eller anden måde hænger sammen. Dog skal man ikke begynde at træne i en tidlig alder.

Det skal kun kunne bruges i slutning af sin udviklingsfase, og det er dér at det vil vise sig, om man er èn af de heldige som faktisk besidder mere naturligt kønshormon end andre.

Jeg glæder mig til at høre folks mening, selvom nogle dog vil mene at det her er fuldstændig langt ude. Anyway, det her er min teori og jeg mener faktisk er den ikke er helt skæv. :)

MVH DNL

Link to comment
Share on other sites

Du har ret i at testosteron har en indvirkning på hvor stor en muskelmasse man opbygger i en given periode. Den frie testosteron i blodet "rejser" gennem muskelcellemembranen og når den er inde aktiverer den de androgene receptorer. Den androgene receptor sætter så proteinsyntesen igang. Testosteron øger også nogle bestemte cellers (kan ikke lige huske navnet) følsomhed overfor IGF 1 og FGF. Så det er ikke kun testosteron der fremmer muskelopbygningen. Efter endt træning er muskelcellerne mere modtagende overfor testosteron, IGF 1 og GH.

Jeg ved ikke hvad du mener med et overskud af hormoner som holder op med at "virke", som så resulterer i bumser. Så du vil mene at testosteronniveauet er direkte forbundet med, om man får bumser??

Hvis jeg tager fejl i mit indlæg omkring hvordan testosteron virker i store træk, må i gerne rette mig. Jeg er nemlig ikke helt sikkert på det hele. Det er ved at være et stykke tid siden jeg havde biologi i 1G.

Link to comment
Share on other sites

Ja, testeronniveauet har en virkning på den "normale" bumser som unge får. Igen skal der tages højde for om man taler om en decideret hudsygdom eller den almindelige midlertidige lidelse man har under puberteten.

Du gik mere i dybden med virkningen af testeronen end jeg gjorde, og derfor kan jeg ik kommenterer det SÅ meget! Men er du enig omkring det jeg mener/siger/tror?

MVH DNL

Link to comment
Share on other sites

Du nævner testosteron som noget der kun bliver produceret i puberteten, men jeg mener at der i puberteten starter en kratigere udskildning af testosteron som så stiger støt indtil 20-22 års alderen og derefter dekliner produktionen stille og roligt. Måske bliver der i puberteten produceret nogle få procent mere end der bliver når du er 25. De få procent hjælper nok en smule på muskelopbygningen men jeg tror at en fyr på 25 lige så nemt kan opbygge en god muskelmasse, selvom hans testosteronniveau er nogle få procent lavere.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan skal man så forklarer negeres evne til hurtigere at opbygge muskler end hvide? samtidig med naturligt større peniser?

Og sammenhængen mellem pubertens virkninger på drenge: Hårvækst på kropen, dyb stemme, bumser osv.

Samtidig med at når BB'ere bruger steroider/hormoner osv. får de netop samme ting som bivirkninger?

MVH DNL

Link to comment
Share on other sites

Hvor har du set at negere har en større produktion af testosteron??

"Og sammenhængen mellem pubertens virkninger på drenge: Hårvækst på kropen, dyb stemme, bumser osv."

Jeg siger jo også at en forstørret produktion af test. giver en bedre mulighed for udvikling af muskelmasse. BB`ere bruger jo netop diverse præperater fordi de ved at det kan være med til forøge deres muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener faktisk at have læst at folk fra middelhavslandene har et højere serum testosterone niveau end folk fra Norden. Men en af grundene til at negre nogen gange har lettere ved at opbygge større muskelmasse, skal findes i en anden forklaring. Først er man nødt til at konstatere om den sorte person kommer fra Øst- eller Vestafrika. Vestafrikanere har en meget ringe evne til at opbygge muskelmasse, og er som regel slanke og høje. Det har som man ofte kan konstatere på TV rigtigt gode anlæg for langdistance løb. Østafrikanerne har et helt andet fysiologisk make-up. Man har kunnet måle at de har højere serum testosterone niveau (men ikke markant højere, så det er ikke den fulde forklaring). Forklaringen ligger i at Østafrikanere har en meget større procentdel type II muskelfibre. Type II fibrene har et meget større vækstpotentiale end type I fibre. Derfor har de lettere ved at vokse sammenlignet med en person fra Norden med en normal 50/50 fordeling. Man ser sjældent hvide løbere som kan måle sig med østafrikanerne i 100 meter og 200 meter løb, og forklaringen skyldes også her fiber fordelingen.

Desuden giver jeg MR ret i at en 15 årig ikke nødvendigvis har markant højere testosterone niveau end en 25 årig. Jeg tror forklaringen på hvorfor den 15 årige har tendens til uren hud, skal findes i svingninger i test. niveauet. Jeg kan ikke udtale mig på faktum niveau, men jeg kunne forestille mig at produktionen er meget uregelmæssig, hvilket måske kunne være forklaringen på den urene hud. Test. niveauet svinger jo også markant hos en AS bruger. Om ikke andet, så er evnen til muskelopbygning mindst ligeså stor hos en 25 årig, som den er hos en 15 årig.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Blackice: Tjae, ok det var nu heller ikke størrelsen på negeres penis som jeg lagde mest vægt på, men jeg kan godt se hvad du mener hvis der er lavet sådanne undersøgelser.

Og ja, Teorien var langt ude men jeg havde siddet og grublet længe over den. Thomas J kom så med den gode skildring imellem øst- vest Afrika og hvilke Type fibre de var overlegne. Men jeg tror egentlig ikke at vi finder noget decideret svar på mit indlæg ... Det bliver nævnt at AS brugere jo også svinger markant i deres test. niveau og derfor oplever den urene hud. Men det som jeg mest vil frem til er netop de unge som har et form for overskud i deres krop af test. Ubalancen er allerede ved at falde til ro når man krydser de 18 år. Forekommer der stadig disse små filipenser bør man kunne "udnytte" det at vide at man har et stadig overskud i kroppen. Som på mellemsigt vil være til gavn for ens muskleopbygning.

Derfor vil en gut som stadig har en mindre ubalance i kroppen når han er 19-21 kunne få større fremskridt end én som har samme alder osv., men hvis krop har fundet hormon balancen.

Stil dem overfor hinanden med samme kost, træning osv. så vil ham med den ujævne test. niveau opnå større muskler på kortere tid.

MVH DNL

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Har jeg fattet korrekt vil det sige at hvis man er 15 år eller op af og har mange bumser, så vil det gi en go støtte hvad angår opbygning af muskelmasse og styrke ( Altså en slags steroider uden farlige bivirkninger). Jeg har selv problemer med bumser og er på Roaccutan i øjeblikket men det virker ikke en skid. Men alligevel er det måske ikke så dårligt at han bumser, hvis det bedste man ved er workout!

PS: Jeg køber ikke den med at negere har større nosser end en hvid man!

Link to comment
Share on other sites

Infestedass : Ja du har delvis ret. Men du skal godt nok have krydset grænser fra at være 18 år, før jeg ville mene at du kan drage "nytte" af dine bumser. Ud over det, skal vi lige have konstateret om du lider af en hudsygdom eller om det stadig er din hormon balance som er skæv. Det kan du oftest se ved at du ikke har vulkan-bumser, som er store og ømme. Ud over det skal du ikke være ejermand af en masse store og gule bumser. De skal rettere være små knopper. Jeg er temmelig sikker på at du kan kende foreskel, hvis du har bumser. Jeg har været så "heldig" selv at have bumser på ryggen og skuldrene, hvilket er normale områder at få bumser når man er på AS. Jeg benytter mig af dette, og psykisk spiller det også en rolle om du tror på dette. Min teori er jo noget jeg også selv tror på. Benyt dig af dine overskydne hormoner...de forsvinder jo nok når du er 22 år senest!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det skal jeg fandme nok gøre, jeg har også haft på ryg skulder og den øverste del af brystet, og røven og lår og læg! Ikke noget kønt syn, men de næste par år blir jeg ved til squat rack stangen knækker pga af for tung vægt!

Link to comment
Share on other sites

Hej Deluxe

Jeg skal ikke kommenterer din teori mht. sammenhængen mellem hormoner og muskelvækst generelt, men én ting har du dog fået helt galt i halsen:

- "At nogle så siger, at det er generne osv. som er skyld i hvor stor man kan blive, hvor hurtigt man vokser osv. er rigtigt! Men det er ikke selve DNA strukturen osv. Men blot om man har medarvet den store portion af mandlige hormoner som ens far havde haft."

Det er simpelthen et brud på evolutionslæren og dennes nedarvningslære. I genetikken taler man om fænotype og genotype. Genotypen er så at sige det genetiske program for, hvordan et individ skal ”materialiseres”, mens fænotypen er den realiserede, faktiske ”fysiske fremtoning” af den underliggende genotype. Ethvert element i fænotypen som ikke er socialt påvirket (f.eks. kost, træning og klima) bliver bestemt af genotypen. Det vil i dette tilfælde sige, at et menneskes hormonproduktion (udover sociale påvirkninger) alene bestemmes gennem genotypen, som fysisk fremtoner i DNA’et.

Link to comment
Share on other sites

""At nogle så siger, at det er generne osv. som er skyld i hvor stor man kan blive, hvor hurtigt man vokser osv. er rigtigt! Men det er ikke selve DNA strukturen osv. Men blot om man har medarvet den store portion af mandlige hormoner som ens far havde haft." "

Er noget vrøvl. man kan ikke arve noget, der ikke ligger i DNA (med mindre der ligger i viruskaplser eller som prioner) Hvis du nedarver en stor test prod. er det fordi dine gener + det miljø der påvirker dine gener (feedback) giver dig en stor test. produktion.

Det at sige at man medarver sin faders test. er rent faktisk et levn fra franskmandenen Lamarcs evolutionsteorier- som siden har vist sig at være noget vrøvl, nemlig at ervervede egenskaber kan nedarves, altså at det der sker på organismeniveau kan påvirke det arvemateriale, der ligger i kønscellerne. Som et eksempel på Lamarcs teorier kan nævnes at han mente giraffen havde så lang hals, fordi de hele tiden strakte den..og når faderen havde strakt hals i mange år ville dens børn også få længere hals.  Der vil Darvins teorier i stedet sige, at den giraf, der havde den længste hals i sine "gener" kan nå flere blade, og derfor leve bedre og få mere afkom, så der over tid vil komme flere giraffer med lang hals, hvis den længere hals giver en øget "fitness"

..og så er den skid vist slået :)

Venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også lige have muligheden for at kommentere din teori. Jeg tror ikke helt på, at din teori holder, selvom den lyder rimelig fornuftig, når man tænker på den baggrund du har for at drage denne konklusion.

Grunden til, at jeg ikke tror den holder, er, at jeg lige fra den tidlige pubertet havde kratig begyndende hårvækst og akne, (bumserne blev ordnet med en ordentlig Roaccutan-kur. Så Infestedass, du har ingen grund til bekymring. Resultaterne begyndte først at vise sig efter 4 måneder!) og mht. til de ædlere dele, har jeg ingen problemer :satisfied: Derimod har jeg en meget "tynd" knogle-masse, hvilket ellers skulle være "stor" hvis man har en høj test. produktion(?..)

Derudover har jeg set adskellige med ingen bumser og svag hårvækst opnå gode resultater styrke- og hypertrophi-mæssigt, meget hurtigere end jeg har gjort.Og jeg kan i hver tilfælde sige, at jeg havde MEGET bedre styr på kosten, end de havde.

Derfor tror jeg ikke, at den holder. Desværre. Det kunne da ellers være meget fedt, hvis der var noget positivt ved at have en bebumset ryg og røvskæg! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Tj <---- bytter du ikke om på øst og vestafrika????

Kenya som ligger i østafrika, er jo dominerende inden for langdistance løb, og er høje og tynde ligesom somalieren, som også kommer fra østafrika.

Hvis man derimod ser på vestafrika, så er de da en del mere kraftige, man kunne eksempelvis tageet kig på de nigerianske fodboldspillere, som jo er rimelig kraftige.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share