Meta-Burn


FujiChrash
 Share

Recommended Posts

Amount Per Serving:

Garcinia cambogia (50%) HCA: 2000mg

Citrus aurantium (6% synephrine): 350mg

Green Tea (40% caffeine): 225mg

Phosphate (potassium phosphate): 124mg

L-Tyrosine: 100mg

White Willow bark (1% salicylates): 60mg

Coleus Forskohlii (10% Forskolin): 50mg

Naringin: 20mg

Alpha-lipoic acid: 25mg

Cayenne Pepper: 20mg

Potassium (potassium phosphate): 101mg

Iodine (Iodine USP): 750mcg

Chromium (as chelate): 300mcg

Other Ingredients:

Microcrystalline cellulose & magnesium stearate. Contains NO common allergens or artificial colors.

Jeg er ikke sikker på hvad synephrine er?? men de skriver at det er Ephedrine Free.

Det meste lyder som noget mumbo jumbo.

Edited by Lillefrø
Link to comment
Share on other sites

Hmm hvis der var et produkt der virkede 100% og der ikke var nogle bivirkninger, så behøvede det ikke reklame, og det er 105% sikkert!

Så dette produkt er der sikkert noget luskede ved, et stof der måske ikke er så lovligt? eller ingen virkning?

fx. TP virker men er skadeligt pga. den mængde efedrin der nu er i!

Link to comment
Share on other sites

Ved det ikk - men selv samme er os i Therma Power...

Desuden smager det af helvede til - smagte engang på pulveret i dem og det ska man sq ikk gøre - det smager værre end Absinth...

Noget helt andet - hva er jeres mening om disse fat-burners... Hva sker der når man holder op med at bruge det - ryger ens stofskifte ikk bare vildt ned? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Efedrin øger blodtrykket - har du dårligt hjerte kan det give nogle uheldige komplikationer (dødsfald). Temperaturen stiger, drikker du ikke nok væske kan det have nogle uheldige bivirkninger... som altid. Hvis du tænker dig om, og ikke har dårligt hjerte.. og undlader at kombinere med alverdens rekreations narko - så er sandsynligheden for der sker noget tæt på 0.

Det er omvendt et sindsyg godt præperat samtidig med diæt :)

Efter et stykke tid på, forsvinder det "buzz" du oplever i starten - det betyder ikke effekten forsvinder. Efedrins effekt som beta-antagonist er ligeså effektiv som altid.

Link to comment
Share on other sites

cilius, lyder fande godt :-)

Jeg drak ca kun ½ liter vand mens jeg trænede før i tiden - nu (med brug af TP) drikker jeg ca. 1½ vand, plus en proteinshake med ½ liter vand i bagefter træning. Burde være væske nok, og det er sq kommet af sig selv fuck man sveder når man træner med det shit der :D jeg gør i hvert fald - så naturlig tørst kommer af sig selv hehe.

Men man får godt nok et los i røven af energi - godt for folk som mig, som er på diæt og vil forbrænde fedt :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tænker dig om, og ikke har dårligt hjerte.. og undlader at kombinere med alverdens rekreations narko - så er sandsynligheden for der sker noget tæt på 0.

Hva kalder du rekreations narko? Mener du kosttilskud eller er det narkotiske stoffer du hentyder til?

Link to comment
Share on other sites

Bastardo> Den måde du bruger TP på, vil køre din træning i sænk!!!

Det er ikke sådan det er tiltænkt, og du risikerer at din krop vænner sig til kun at kunne træne med det kick som fx. TP giver. Mit råd til dig er, at stoppe med det samme!!!

Brug kun TP i forbindelse med diæt, eller på træningsdage, hvor du er meget uoplagt (og kun en gang imellem. Træning på TP må ALDRIG blive en vane).......

Link to comment
Share on other sites

Bastardo> Den måde du bruger TP på, vil køre din træning i sænk!!!

Det er ikke sådan det er tiltænkt, og du risikerer at din krop vænner sig til kun at kunne træne med det kick som fx. TP giver. Mit råd til dig er, at stoppe med det samme!!!

Brug kun TP i forbindelse med diæt, eller på træningsdage, hvor du er meget uoplagt (og kun en gang imellem. Træning på TP må ALDRIG blive en vane).......

hehe jeg kører en form for ckd-diæt så jeg er sådan set uoplagt 24/7 - og bruger det kun de 3-4 gange om ugen jeg træner - og kun så længe jeg er på diæten, dvs om 2 måneder max så det slut :-)

Bruger det mest fordi jeg så kører cardio træning bagefter min normale træning med vægte - det giver mulighed for at forbrænde flere kcal. end jeg normalt ville have overskud eller motivation til :-) læs : Har et pt. hårdt arbejdsprogram, der ikke tillader så skide mange træningsdage desvære :-) og kroppen går lidt kold over kun at få 40-50 gr kulhydrat om dagen og max 2400-2500 kcal :-)

Link to comment
Share on other sites

hehe jeg kører en form for ckd-diæt så jeg er sådan set uoplagt 24/7 - og bruger det kun de 3-4 gange om ugen jeg træner - og kun så længe jeg er på diæten, dvs om 2 måneder max så det slut :-)

Bruger det mest fordi jeg så kører cardio træning bagefter min normale træning med vægte - det giver mulighed for at forbrænde flere kcal. end jeg normalt ville have overskud eller motivation til :-) læs : Har et pt. hårdt arbejdsprogram, der ikke tillader så skide mange træningsdage desvære :-) og kroppen går lidt kold over kun at få 40-50 gr kulhydrat om dagen og max 2400-2500 kcal :-)

Så du opvejer en dårlig diæt, ved at proppe noget kemi i hovedet!! <_<

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det så lige præcist videnskabeligt der er så dårligt ved det jeg har gang i pt - indtil videre er jeres eneste argument at "du kører din træning i sænk og Der er ganske enkelt ingen sammenhæng i de ting du foretager dig mht diæt/kemi i øjeblikket......?!?!?" - kom med nogle argumenter der ligesom er lidt background på :-)

Som det er nu, virker det 110%, og min diæt er på ingen måde dårlig - den er korrekt afbalanceret med mit mål og hvad kroppen kan klare. Er jo ganske almindelig cutting som næsten alle bruger eller har brugt :-) Får de vitaminer kroppen har brug for, og jeg får rigeligt af dem. Grunden til man er uoplagt er at man ikke får så meget kulhydrat jo, bla., men det er ikke livstruende eller skadeligt for kroppen som sådan i kortere perioder - husk nu på jeg er ikke en person med en fedt % på 0-10 - min ligger pt. på ca 18% så der er rigeligt for kroppen at tage af og bruge til at opretholde normal funktion.

Link to comment
Share on other sites

hehe jeg kører en form for ckd-diæt så jeg er sådan set uoplagt 24/7
og kroppen går lidt kold over kun at få 40-50 gr kulhydrat om dagen og max 2400-2500 kcal

Behøver du virkelig spørge hvad der er galt med din diæt????? :lol:

Din fedt % er på 18!! Det er hverken særlig højt og bestemt ikke livstruende, så du behøver at bruge kemi!!... Det er (IMO) total mangel på selvdiciplin, hvis du skal bruge kemi til at tabe dig!

Link to comment
Share on other sites

Bastardo: Jeg mener sådan set at du umiddelbart bruger TP fornuftigt nok, men du skulle måske overveje at indtage lidt mere kulhydrat f.eks. 100-150 g om dagen. Det vil få dig til at funke bedre (har prøvet en meget lav kul. diæt før), og forbedre din træning uden at det vil skabe problemer med fedttab.

Du kan eventuelt se den diæt jeg følger, i min log. Den virker samtidig med at det ikke er nødvendigt at indtage TP fordi man mangler energi.

Edited by tp
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor putter man cayenne pepper i en fatburner? Er der nogen dokumentet effekt på dette? 
Den er god nok, chili (capsaicin det virksomme stof) skulle øge stofskiftet, ihvertfald på rotter og mus.

Dette forsøg viser en øget fedt forbrænding hos mennesker, men ingen statistisk ændring i vægt:

Effect of capsaicin on substrate oxidation and weight maintenance after modest body-weight loss in human subjects.

Lejeune MP, Kovacs EM, Westerterp-Plantenga MS.

Department of Human Biology, Maastricht University, NL-6200 MD Maastricht, The Netherlands. [email protected]

The aim of the present study was to investigate whether capsaicin assists weight maintenance by limiting weight regain after weight loss of 5 to 10 %. In this randomized double-blind placebo-controlled study, ninety-one moderately overweight subjects were randomly assigned to an intensive group that underwent all the measurements, and an extensive group that underwent the same measurements except the metabolism measurements. After a 4-week very-low-energy diet (VLED) intervention, a 3-month weight-maintenance period followed. During weight maintenance, subjects were divided into a capsaicin (135 mg capsaicin/d) and a placebo group. Body mass was measured before and after the VLED and after 1, 2 and 3 months of weight maintenance. The mean body-mass loss during the VLED was 6.6 (SD 2.0) kg (7.8 (SD 1.8) % initial body mass), and was not different between the subsequent treatment and placebo group. During weight maintenance, mean % regain during treatment was not significantly different compared with placebo (33.3 (SD 35.7) v. 19.2 (SD 41.8) %, P=0.09). RQ was significantly less increased during weight maintenance in the treatment group compared with placebo (0.04 (SD 0.06) v. 0.07 (SD 0.05), P<0.05), indicating a relatively more sustained fat oxidation. Fat oxidation (g/h) after weight maintenance was higher in the capsaicin group compared with placebo (4.2 (SD 1.1) v. 3.5 (SD 0.9), P<0.05). These results indicate that capsaicin treatment caused sustained fat oxidation during weight maintenance compared with placebo. However, capsaicin treatment has no limiting effect on 3-month weight regain after modest weight loss.

Et forsøg med mus, der viser en øget fedtforbrænding og mindre fedtakkumulering:

Administration of capsiate, a non-pungent capsaicin analog, promotes energy metabolism and suppresses body fat accumulation in mice.

Ohnuki K, Haramizu S, Oki K, Watanabe T, Yazawa S, Fushiki T.

Department of Applied Life Sciences, Graduate School of Agriculture, Kyoto University, Japan.

We investigated the effects of a single oral administration of capsiate, which is found in the fruits of a non-pungent cultivar of pepper, CH-19 Sweet, and has the same structure as capsaicin except for replacement of NH by O in the alkyl chain, on the thermogenesis and fat accumulation in mice. The oxygen consumption and serum adrenalin concentration were higher in both the capsaicin (10 mg/kg-body weight) and capsiate (10 mg/kg-body weight) groups than those in the control group. We also examined the effects of 2 weeks of administration of capsaicin and capsiate on body fat accumulation. Eevery day for 2 weeks administration of capsiate (10, 50 mg/kg-body weight/day) markedly suppressed body fat accumulation as well as capsaicin (10 mg/kg-body weight/day). These results suggest that capsiate promotes energy metabolism and suppresses body fat accumulation as does capsaicin.

Dette forsøg viser en øget fedt mobilisering og metabolisme hos rotter:
Effects of capsaicin on lipid metabolism in rats fed a high fat diet.

Kawada T, Hagihara K, Iwai K.

Effects of capsaicin, a pungent principle of hot red pepper, were studied in experiments using male rats fed a diet containing 30% lard. Capsaicin was supplemented at 0.014% of the diet. The level of serum triglyceride was lower when capsaicin was present in the diet than when it was not. Levels of serum cholesterol and pre-beta-lipoprotein were not affected by the supplementation of capsaicin. The perirenal adipose tissue weight was lower when capsaicin was present in the diet than when it was not. Hepatic enzyme activities of glucose-6-phosphate dehydrogenase and adipose lipoprotein lipase were lower in rats fed the 30% lard diet than in those fed a nonpurified diet. Activities of these two enzymes were higher when capsaicin was added to the diet than when it was not. Hepatic acetyl-CoA carboxylase, beta-hydroxyacyl-CoA dehydrogenase, and adipose hormone-sensitive lipase activities were not affected by capsaicin feeding. Lipid absorption was not affected by the supplementation of capsaicin. The perirenal adipose tissue weight and serum triglyceride were decreased as the level of capsaicin in the diet increased up to 0.021%. These results suggest that capsaicin stimulates lipid mobilization from adipose tissue and lowers the perirenal adipose tissue weight and serum triglyceride concentration in lard-fed rats.

Og en sidste om hvordan capsaicin virker (stadig hos rotter):

Capsaicin-induced beta-adrenergic action on energy metabolism in rats: influence of capsaicin on oxygen consumption, the respiratory quotient, and substrate utilization.

Kawada T, Watanabe T, Takaishi T, Tanaka T, Iwai K.

The mode of action of capsaicin on energy metabolism was investigated in rats. The oxygen consumption was higher when capsaicin (6.0 mg/kg) was intraperitoneally injected than when it was not injected. The respiratory quotient (R.Q.) increased and then decreased after the administration of capsaicin. The levels of serum glucose and immunoreactive insulin rapidly increased after the administration of capsaicin. Also, liver glycogen rapidly decreased, in contrast to the serum glucose concentration which rapidly increased. The serum-free fatty acid level gradually increased after the administration of capsaicin. These alterations in energy metabolism on the administration of capsaicin were similar to those in the metabolism of epinephrine, and were specifically inhibited by various beta-adrenergic blockers. On the other hand, the alterations were not affected by pretreatment with alpha-adrenergic or ganglion blockers. These results suggest that the mode of action of capsaicin on the enhancement of energy metabolism in rats comprises a direct (as an agonist) and/or an indirect (via catecholamine) beta-adrenergic action. Therefore, it was speculated that the adrenergic action of capsaicin resulted, at least in part, in a decrease in the perirenal adipose tissue weight and serum triglyceride concentration in rats fed a high fat diet supplemented with capsaicin (T. Kawada et al., J Nutr 116:1272-1278, 1986).

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skulle forklare dig helt præcist hvad der er galt med den måde du bruger TP på, vil jeg samtidig blive nødt til at forklare den "korrekte" måde at bruge TP på. Og da dette er direkte vejledning, og ikke tilladt på MoL, vil jeg naturligvis ikke gøre dette.

Men tag mine ord for gode vare (eller spørg andre der har gjort samme som dig), at benytte TP til hvert træningspas (diæt eller ej) vil gøre din krop afhængig af det ekstra energi overskud. Og når du så stopper med TP, vil du gå meget ned i energi til træningen= tilbagegang.........Det er en ond spiral du er inde i.......

Link to comment
Share on other sites

Behøver du virkelig spørge hvad der er galt med din diæt????? 

Din fedt % er på 18!! Det er hverken særlig højt og bestemt ikke livstruende, så du behøver at bruge kemi!!... Det er (IMO) total mangel på selvdiciplin, hvis du skal bruge kemi til at tabe dig!

Well, den startede med at være 30% *g* for lidt over et år siden - og jeg syns stadig den er alt for høj, jeg har et mål der skal nås så sådan er det.

Det har intet med manglel på selvdiciplin at gøre, det ville du også vide hvis du havde været FED på et tidspunkt i dit liv - og nu snakker jeg ikke om 5 kgs overvægt men om 30+kg overvægt. Det har noget med at beholde motivationen, og mærke/se der er fremskridt. Vi er forskellige som personer, nogle har motivation nok til at holde ud kun at tabe 500gr om ugen eller om måneden, andre har været så lang tid undervejs, at de gerne vil se lidt mere action for at beholde motivationen.

Og som jeg siger, er det ikke kemi jeg bruger til at tabe mig direkte, det er kemi jeg bruger til at give mig den nødvendige energi, som ellers ikke er muligt for mig på min diæt pt. Og min overvægt er placeret på overkroppen så ja 18% er meget, når det meste sidder samlet :-) men korrekt at ellers ville det ikke være slemt, men sådan er det nu engang ikke for de fleste fede og overvægtige mennesker, der er den ikke altid fordelt ligeligt på hele kroppen.

Hvis jeg manglede selvdiciplin havde jeg nok ikke kunne være på slankekur og diæt i langt over et år uafbrudt :-)

tp Postet den 14. May 2004, 09:57

  Bastardo: Jeg mener sådan set at du umiddelbart bruger TP fornuftigt nok, men du skulle måske overveje at indtage lidt mere kulhydrat f.eks. 100-150 g om dagen. Det vil få dig til at funke bedre (har prøvet en meget lav kul. diæt før), og forbedre din træning uden at det vil skabe problemer med fedttab.

Du kan eventuelt se den diæt jeg følger, i min log. Den virker samtidig med at det ikke er nødvendigt at indtage TP fordi man mangler energi. 

Når jeg er færdig med min diæt her om 1-2 måneder, så går jeg over til en mere normal form for diæt med flere kulhydrater osv - tæt på mit ligevægtsindtag :-) gir det en skalle nu, for at smide mest muligt fedt mens jeg kan og har lysten :-) er ikke noget jeg har planer om at fortsætte med til uendelig tid :-)

Tjekker lige din log for inspiration, man kan altid lære noget nyt jo :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skulle forklare dig helt præcist hvad der er galt med den måde du bruger TP på, vil jeg samtidig blive nødt til at forklare den "korrekte" måde at bruge TP på. Og da dette er direkte vejledning, og ikke tilladt på MoL, vil jeg naturligvis ikke gøre dette.

Men tag mine ord for gode vare (eller spørg andre der har gjort samme som dig), at benytte TP til hvert træningspas (diæt eller ej) vil gøre din krop afhængig af det ekstra energi overskud. Og når du så stopper med TP, vil du gå meget ned i energi til træningen= tilbagegang.........Det er en ond spiral du er inde i.......

Atom, du må meget gerne sende mig en pm med forklaringen så - det er ganske lovligt herinde - den vil jeg meget gerne se. Er jo intresseret i at lære nye ting hele tiden, kræver bare folks udtalelser skal være baseret på videnskablig dokumentation eller lignende :-)

Jeg har trænet i et år før dette uden brug af TP og uden mangel på energi - eneste grund til jeg som sagt bruger det nu er for at skabe energi til cardiotræning efter vægttræningen. så tvivler meget på min træning går ned af bakke hvad angår vægttræningen, når jeg stopper - er ikke det jeg mangler motivation eller lyst til :-)

Men takker for bekymringen, det må ikke misforstås :-)

BTW så kender jeg en hel del til andre....aehmm...kemiske stoffer og deres indvirkning på kroppen samt afhængighedsprincippet i dem - så er meget opmærksom på hvordan TP virker på mig. Og her snakker jeg ikke om anabolske ting og sager :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share