hvor mange og hvad?


newguyintown
 Share

Recommended Posts

Hejsa er ny herinde og håber på nogle gode fif

jeg træner ca.4-5 gange om ugen

har brug for et fif. f.eks hvor mange gange skal jeg træne bryst i løbet af ugen?

skal jeg ha split program?

f.eks overkrop og underkrop

hvor mange øvelser er nok i bryst hvis jeg kører split?

3 øvelser?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale dig at køre bryst 2-3 gange om ugen, alt efter hvor hårdt du går til den under hver enkelt trænings 'session' - 4-5 kører jeg personligt hurtigt træt i, og én enkelt gang om ugen er bare for lidt (hvis vi lige glemmer der er noget der hedder max et øjeblik!).

Men alt i alt er det jo rimeligt individuelt, så uden at vide mere om hvordan du træner (program) ville jeg sige en 2-3 gange om ugen skulle være rigeligt!

edit: Og *forresten* velkommen til Mol! :)

Edited by Doggie
Link to comment
Share on other sites

Zhanks mate

Hvor mange øvelser sir du man skal tage for f.eks en muskel gruppe

Er ikke specielt bryst fikseret andet når jeg er i byen osv :lol:

Er lidt i tvivl om min trænings session når jeg træner bryst hvad skal jeg ellers tage med af muskelgrupper? altså hvor mange og hvad?

sorry er lidt ny i det håber i kan hjælpe mig!

hvis i mangler yderligere information just ask

:)

Link to comment
Share on other sites

Zhanks mate

Hvor mange øvelser sir du man skal tage for f.eks en muskel gruppe

Er ikke specielt bryst fikseret andet når jeg er i byen osv :lol:

Er lidt i tvivl om min trænings session når jeg træner bryst hvad skal jeg ellers tage med af muskelgrupper? altså hvor mange og hvad?

sorry er lidt ny i det håber i kan hjælpe mig!

hvis i mangler yderligere information just ask

:)

Er helt ok ;)

Antal øvelser tjooo og jooo nu træner jeg jo selv efter styrke, men jeg plejer selv at køre en 2 øvelser pr muskelgruppe (jeg træner så heller ikke alle muskelgrupper individuelt...), og plejer så at skifte øvelser helt når styrken begynder at stagnere i den givne øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tvivler på at du vil kunne bruge det program jeg kører lige nu til noget, jeg skal ind og springe til august, så 3 af ugens dage er i øjeblikket dedikeret til aerob træning lige for tiden... Så jeg træner 3 dage styrke og 3 dage løb lige for tiden, ikke just ideel træning for hverken styrkeatleter eller bb'ere! :)

Af øvelser bør du især fokusere på 'de tre store': Bænk, dødløft og squat.

Ville du egentligt køre et fullbody eller split program?

Og hvor mange dage var det du ville træne?

Som inspiration kan du evt tjekke et par af programmerne fra getbig's arkiv ud: http://www.getbig.dk/artikler.asp

Med hensyn til øvelser kan du tjekke en del ud ved at trykke på denne herligt nøgne mand! :lol: http://www.exrx.net/Lists/WtMale.html

edit: Jeg må være blevet blind, så slet ikke dit sidste indlæg! :tongue:

Skal det forståes som at du vil træne 2 dage ugen?

Edited by Doggie
Link to comment
Share on other sites

Lyder såmænd meget fornuftigt!

Så kunne du evt lave noget i den her stil:

Dag 1:

Bryst (Regulær bænk, incline, dips)

Ryg (Bent-over rows, chins, shrugs og en eller anden "pulldown" øvelse)

Mave

Triceps (Dips, french press, triceps extension )

Dag 2:

Ben (Squat, good-mornings)

Ryg (Dødløft, enhånds dødløft)

Skuldre (Military press, upright rows,)

Læg (En af de hersens "vippe" øvelser jeg ikke lige kan huske hvad hedder... :) )

Det var mest som eksempel, og du skal selvfølgelig ikke køre alle øvelserne i parantes hver gang...

Ellers så prøv som tidligere skrevet at tjekke nogle af de programmer fra getbig ud, jeg synes især TJ's 'alternativ hypertrofi-træning' program ser godt ud: http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=423

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Her er mit program det kan du måske bruge til noget:

AM HST

Indvolverede muskelgrupper:

Ryg/nakke, bryst og tricep

3 sæt - dødløft

3 sæt - dumbbell rows

3 sæt - cable pulldowns

3 sæt - dips

2 sæt -incline dumbbell bænkpres

2 sæt - flad bænkpres

PM HST

Indvolverede muskelgrupper:

Skulder, mave, lår, bicep og læg

3 sæt - militær pres

3 sæt - mave curls

3 sæt - sqaut

3 sæt - barbell curl

3 sæt - standing calfraises

Hver trænings pas tager lidt under en time.

Link to comment
Share on other sites

Tak for nogle gode fif

ja også mit spørgsmål hvor mange gentagelser generelt?

Erhmm ikke alle de "ord" i bruger er at finde på de adresser?

er der et opslagsværk et sted? muligvis på dansk? ik at engelsk genere mig men dansk genere mig altså endnu mindre :bigsmile:

Edited by newguyintown
Link to comment
Share on other sites

Nu er det meget individuelt, men på mig virker 5x5 (5 sæt, 5 gentagelser) bedre når vi snakker hypertrofi end 10x3... Men man plejer at sige at 2-5 rep er styrke, og 8-12 (mener jeg det er) er for hypertrofi.

På forsiden er nogle af øvelserne vist: http://www.motion-online.dk/oev_biblio/oev_biblio_main.htm

Edited by Doggie
Link to comment
Share on other sites

okay tak mate så er der sku ved at være lidt mere styr på de øvelser.

Hmmm hvad er der galt med maskinerne?

Har (uden at dømme nogle) lidt på fornemmeren at det er poppet og "in" at bruge frie vægte osv. mens maskiner er for begynder og tamme. syntes nu man kan blive piv smadret af at træne f.eks ben i maskiner :blink:

kan man ik lave glimrende øvelser i maskiner generelt eller skal det hele være vægte,kabel,stænger?

Link to comment
Share on other sites

Der er skam ikke noget galt med maskinerne som sådan, men du får mere ud af at køre med frie vægte, du bruger muskler til at stabilere din krop når du løfter med fri vægt - og så har 'fri vægts-styrke' også en bedre overførlighed til "hverdags situationer"...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tvivler på at du vil kunne bruge det program jeg kører lige nu til noget, jeg skal ind og springe til august, så 3 af ugens dage er i øjeblikket dedikeret til aerob træning lige for tiden... Så jeg træner 3 dage styrke og 3 dage løb lige for tiden, ikke just ideel træning for hverken styrkeatleter eller bb'ere!

Hvor skal du hen? :)

Link to comment
Share on other sites

k - Nu ved jeg ikke om du har noget (eller nogen) at sammenligne med, men er der egentligt noget ved livgarden der er meget forskelligt fra de andre værnepligtiges forløb? Kunne forestille mig man skal igennem en del mere 'gør-hvad-sjanten-siger-nu-noget' (:)), og så er der jo selvfølgeligt vagterne... Men er der noget specielt ud over det? :unsure:

Edited by Doggie
Link to comment
Share on other sites

Tja var Landstalsmand for de værnepligtige menige så havde en del tid på høvelte kaserne og beskæftigede mig også med Livgarden.

Tror den store forskel er at i livgarden flueknepper de mere bla. mht støvler, flere vagter osv. De har en ide om at råbe højt ind i ansigtet er sagen......

Men egentlig er der ikke den vilde forskel da begge er kamptropper, hvis man snakker om forsyningsdelinger, flyverne, sejlerne osv er det peanuts hvad de laver.

Min erfaring for mili er at det er hårdt men at physken og viljen overskygger alt. Dog vil en god træning være at gå med oppakning små 30 km. Ryggen kan trænes meget men ik den belastning at gå med 30 kg oppakning sålænge det skal den vænnes til.

Blot min erfaring.

Et fif er at hvis du er små træt af det så bliv landstalsmand og hvis du kan komme op og blive landstals mand så har du bil,mobil,kontor,møder,kurser osv. TOP NICE B)

Good luck inthere

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share