xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

ræning i Videbæk 6-9-2012

dødløft 5x70, 5x90, 5x5x100

benpres 4x10x80

pec dec 4x20x20

cable rowing 4x10x40

lying triceps extensions 3x10x20

barbell curl 3x10x30

nedre ryg 3x10

Jeg havde været til psykolog og til møde på jobcentret, og jeg havde egentlig planlagt at træne, så jeg ikke ville føle mig forpligtiget til at hjælåe med og deltage i receptionen for Lasse, men jeg var først til træning ved 3 tiden, og Lasse var der, så jeg ombesluttede mig, men Jørgen Krogh bad heldigvis ikke om hjælp, så jeg trænede 2 timer, hvorefter jeg gik til reception.

Til receptionen tog Jørgens kone et foto af mig, hvor min mave er meget voldsom. Måske skal jeg til at ændre mit selvbilled?

Jeg vejede eler ikke mere end 94 kg til træning, selvom jeg følte, at min mave var blevet noget flæsket de sidste dage

Link to comment
Share on other sites

træning i Videbæk 10-9-2012

dødløft 5x70, 5x90, 5x100, 5x110, 5x120, 2x5x130, 2x5x110

smalt fat 4x10x40

cable rowing 3x10x40

Det tog i alt omkring en time. Jeg havde glemt mine bøger, så pauserne var nok kortere end normalt, og jeg var ikke i humør til mange øvelser. Det blev dog tæt på full body. Jeg var meget træt i benene efter dødløft, og Henning siger, at det er godt.

Der var godt nok varierende på gentagelserne i dødløft, men de fleste var med god timing. Jeg følte dog lidt for meget til midten af ryggen undervejs. Måske fordi jeg havde rodet med tunge fliser, før jeg kørte til træning?

Jeg har vist aldrig set så mange, som jeg ikke har set før, nede i kælderen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

træning i Videbæk 1-10-2012

barbell rowing 10x70, 10x75, 10x80, 2x10x85

squat 5x20, 5x30, 5x40, 3x5x50

smalt fat 10x40, 10x50, 10x55, 2x10x60

cable rowing 3x10x40

nedre ryg 3x10

pec dec 15x20, 20x20, 25x20

lying triceps extensions 3x15x20

barbell biceps curl 3x15x20

Link to comment
Share on other sites

træning i Videbæk 5-10-2012

dødløft 5x70, 5x80, 5x90, 2x5x100

squat 5x20, 5x30, 5x40, 2x5x50

smalt fat 10x40, 10x50, 3x10x60

barbell bicepscurl 3x8x30

triceps ext 10x20

cable rowing 10x40

Da jeg satte skiver på til første gang bænkpres tabte jeg en 10 kg skive ned på min ankel og deromkring. Jeg fortrød straks, at jeg var kørt til træning, selvom jeg kun havde 3 kvarter at træne i.

Det føltes som om jeg ikke ville komme til at gå, og så kunne jeg jo godt droppe dødløft og squat.

Det viste sig, at jeg overhovedet ikke havde problemer under træningen, men nu har jeg en stor blå bule lidt over anklen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

træning i Videbæk 24-10-2012

barbell rowing 5x10x70

squat 5x5x20

smalt fat 10x20, 10x30, 10x40, 3x10x50

cable rowing 3x10x40

barbell biceps curl 3x15x20

Jeg har været forkølet i en periode, og derefter blev jeg optaget af at få tag på min garage, men i dag fik jeg endelig trænet igen.

Jeg valgte at træne meget let ben, da det oftest er benene, der giver doms, hvis man starter hårdt efter en pause.

Smalt fat og rowing blev så måske lige hårdt nok i forhold til, at det var første gang efter en pause

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning i Videbæk 26-10-2012

dødløft 5x70, 5x80, 5x90, 5x100, 5x110, 5x120, 5x130

smalt fat 10x40, 10x50, 2x10x60

barbell bicepscurl 4x8x30

cable rowing 4x10x40

Dødløft var ikke for pænt i de tungeste sæt.

Vægten var nede på 93,9 kg, selvom jeg ikke laver det vilde for tiden.

Jeg troede, at det ville have en stor effekt, at jeg er stoppet med at gå med reklamer i weekenden. 4,5 time ind og ud af en bil er trættende, men det har åbenbart ikke den store effekt på vægten, så måske er det en overdrivelse at kalde det motion.

Træningen tog forøvrigt halvanden time.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning i Videbæk 31-10-2012

dødløft 5x70, 5x80, 5x90, 5x100, 5x90, 4x5x100

smalt fat 7x10x50

barbell bicepscurl 4x8x30

cable rowing 4x10x40

En eller anden forpulet narrerøv havde hugget 5 kg skiverne fra vægtstangen mellem mit første og andet sæt dødløft med 100 kg. Det andet sæt føltes dejligt let, og det var først bagefter, jeg opdagede, at 5 kg skiverne manglede, og så var den dags træningsplaner ødelagt.

Tåbeligt nok valgte jeg at kompensere ved at træne ekstra sæt.

Jørgen har forøvrigt efterlyst folk, som vil være dommere, og jeg overvejede, om det skulle være noget for mig, men jeg har konkluderet, at jeg nok ville få en masse på nakken, fordi jeg ville underkende mange flere løft, end de andre dommere.

Link to comment
Share on other sites

træning i Videbæk 6-11-2012

dødløft 5x70, 5x80, 5x90, 6x5x100

smalt fat 9x10x50

barbell bicepscurl 3x12x30

nedre ryg 3x10

cable rowing 3x10x40

Jeg var ved at overbevise mig selv om, at jeg var for træt i ryggen af havearbejde til, at jeg kunne træne, men så tog jeg alligevel afsted.

Under dødløft var knæene ustabile indtil 100 kg sættene, så jeg regnede egentlig med at begrænse mine anstrengelser, men da det begyndte at gå bedre, så endte jeg med også at lave mere i bænk end planlagt.

Link to comment
Share on other sites

træning i Videbæk 9-11-2012

barbell rowing 10x5x70

squat 5x20, 3x30, 3x40, 3x50, 3x60, 3x70, 3x80

smalt fat 10x10x50

barbell biceps curl 3x8x35

Jeg prøvede at træne i tights i dag, fordi der er konkurrence i klubben på søndag, men jeg konkluderede, at det ikke er en beklædning, jeg kan vise mig offentligt i, og jeg går ud fra, at de, som så mig, vil give mig ret

Link to comment
Share on other sites

Hvis mine brystmuskler nogensinde har været så gode at røre ved som nu, så er det længe siden.

Da jeg så mig selv i spejlet i morges, fik jeg lyst til at mærke efter, og det var godt. (Jeg sov i en tshirt, som er mindre/strammere end dem, jeg plejer at bruge)

I går måtte jeg erkende, at min figur set fra siden helt klart ikke har gavn af, at jeg ifører mig løbe-tights.

Faktisk måtte jeg erkende, at det er på tide at begynde at gøre noget ved mavens størrelse.

Derfor var det dejligt at opleve, at der er fremgang på et punkt.

Jeg er også glad for, at jeg er nået op på 10x10x50 i bænk. Jeg skulle måske nævne, at jeg træner meget smalt fat. Der er mindre end 30 cm mellem hænderne, men det er nu en gang, hvad jeg tør. Jeg er meget bange for at skade skuldren igen.

Det er dog lidt træls, at workload er blevet højere i bænk end i rowing, men i går havde jeg ingen lyst/energi til at træne rowing.

Træningen var i sekvenser, hvor squat blev erstattet af biceps curl i de sidste 3 sekvenser, så det tog kun omkring en time, og jeg fik læst omkring 15 sider i min bog i løbet af pauserne.

Pernille Aalund skriver om at skrive i en sort bog og i en rød bog. Det inspirerer mig til endnu en gang at forsøge at skrive min historie ned for at bearbejde den, men min psykolog siger, at jeg skal holde fokus på her og nu.

Forøvrigt gik jeg i seng igen efter muskel-oplevelsen, men jeg kom til at tænke på, hvordan en kvinde mon føles, hvis hun har brystmuskler, som tydeligt kan mærkes.

Jeg kom til at tænke på, at jeg ikke har datet en pige, som var i nærheden af at have sådan en fysik.

Så tænkte jeg, at JAAB er den eneste, som jeg fjernt kunne forestille mig, at det måske var muligt at mærke på, men så kom jeg til at tænke på, at det måske var mere muligt at blive kværket, før man fik spurgt, og så stod jeg op, før jeg fik flere gode ideer.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning i Videbæk 13-11-2012

dødløft 5x70, 3x80, 3x90,3x100, 3X110, 3X120, 3X130, 3X140, 5X120

smalt fat 1x10x50, 9x10x55

barbell bicepscurl 4x8x35

træk til brystet 3x10x20

Planen var at gå op til 150 eller 160 i dødløft, men 1 rep med 140 virkede underlig, og bagefter var jeg øm i højre balde, selvom jeg ikke havde mærket nogen ømhed under løftet.

Jeg overvejede at fortsætte med singles, men generelt havde de førse løft i hvert sæt været de hårdeste, så jeg besluttede at slutte med et lettere sæt, men der føltes de første reps nu også hårde.

Jeg havde egentlig besluttet mig at forberede mig ved at læse min log fra perioden, hvor jeg satte seneste pr i dødløft, men det glemte jeg åbenbart, mens jeg var i nærheden af computeren.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning i Videbæk 15-11-2012

barbell rowing 8x10x70

smalt fat 10x50, 10x52.5, 10x55, 10x57.5, 10x60, 10x62.5, 10x65

Sidste sæt i bænkpres var tæt på failure.

Barbell rowing føltes hårdt, fordi jeg stadig er noget øm i røven, men jeg er ikke i tvivl om, at jeg kunne tage 10 sæt.

Der var så mange til træning, at jeg valgte at nøjes med de to øvelser.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning i Videbæk 27-11-2012

Smalt fat 5 ton og barbell rowing 6,6 ton

Mere specifikt

barbell rowing 10x40, 10x50, 10x60, 10x70, 10x80, 8x90, 10x80, 3x10x70

smalt fat 10x10x50

barbell biceps curl 3x10x30

træk til brystet 3x10x30

Jeg havde egentlig tænkt, at jeg skulle i gang med chinups, men der var helt fyldt, så mit ego kunne ikke klare tanken om at begynde med singles i den flok.

Da jeg klædte om før træning, tænkte jeg, at jeg lige så godt kunne træne i den t-shirt, jeg havde på.

Jeg tror nok, at nogle af drengene fik et andet syn på mig i dag. Jeg var i hvert fald selv helt misundelig, da jeg så mine muskler i spejlet. (Der er så bare lige det med maven)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk i nærheden af at ligne billederne fra Rofi, når jeg kigger i spejlet ude i badeværelset.

Måske skulle jeg overveje en tur til Rofi igen?

Men hvorfor er jeg så optaget af store muskler? Og hvorfor tager jeg mig ikke sammen til at gøre noget ved størrelsen på min mave?

Jeg vejede forøvrigt 95,6 kg i går. Vægten svinger en del for tiden.

Jeg læste forøvrigt ca. 20 sider i en bog under træningen, som varede lidt under en time.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor er jeg så optaget af store muskler? Og hvorfor tager jeg mig ikke sammen til at gøre noget ved størrelsen på min mave?

De to spørgsmål kan jeg jo ikke svare på, men jeg kan da i det mindste oplyse af erfaring, at de hænger sammen. Du skal nemlig ikke regne med at skille dig af med vommen, uden at det koster på muskelfronten. I hvert fald indenfor en tidshorisont på et halvt til et helt år. Så spørgsmålet er, hvad du prioriterer højest? Åbenbart musklerne, så erkend det og lad maven sejle sin egen sø.

Jeg valgte det modsatte, men det er jo et personligt valg, og jeg fornemmer, at din prioritering er anderledes end min. Selvom det selvfølgelig er en grundlæggende fejl at mene noget andet end mig, så giver det ikke nogen mening at ærge sig over mavens størrelse, hvis den er prisen for at have det, som du prioriterer højere. Intet er gratis her i livet.

Edited by Beleriand_K
Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev nogle kommentarer tidligere, som var relativt private, men som også helt klart relaterede til nogle tanker, som præger mig meget for tiden.

Jeg slettede kommentarerne igen, fordi jeg alligevel ikke brød mig om at have skrevet dem her.

Det er rimeligt træls, fordi det betyder, at jeg p.t. ikke har noget sted, hvor jeg rigtig føler, at jeg kan være mig selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share