Sheiko, hvilken


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

Vil prøve krafter med en sheiko, efter at have læst om resultaterne folk har haft...

Men hvilken skal jeg vælge, den skal meget gerne primært være basere på bænk, da jeg er lidt bange for max i SQ og DL med min selvlærte teknik :chicken:

Jeg maxer 80 kg i bænken... har trænet et ½ år i center + lidt pjat på efterskole sidste år...

Nogen der kan andbefale noget...

Hygge

Nogen der har erfaringer med denne link

Edited by cookie_sq
Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv kørt Sheiko Beginner's 1 to gange og jeg er rigtig glad for det. Det kan godt være lidt hårdt første gang, men giver normalt også gode resultater.

Du kan nok foretage en søgning på Sheiko. Jeg mener flyers er med i programmet for at forebygge skader og det har været drøftet på mol før.

Du skal for resten kigge i den pinnede tråd om træningsprogrammer. Der er Sheiko lavet af Klaus Jensen og langt mere overskuelig end den fra Getbig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gode erfaringer med sheiko, jeg er næsten lige blevet færdig med en og jeg steg fra 140-150 i bænken, 160-190 i squat (de 160 var en gammel rekord, så det jeg reelt kunne løfte før var højere) og x-210 i dødløft (jeg havde ikke prøvet at maxe i sumo dødløft før, men gammel max var nok 200).

Siden du er så uerfaren skal du vælge et af begynderprogrammerne, her er der for mange der har den indstilling at programmerne til erfarne løftere må være bedre, og så hopper de på dem. Jeg synes du skal køre beginners 1, og jeg synes du skal køre den i alle tre løft, en god ting ved sheiko er at du får mange løft, så du har lejlighed til at forbedre din teknik.

Link to comment
Share on other sites

Udmiddelbart ser Sheiko ikke så hårdt ud på papiret fordi intensiteten sjældent kommer over 80% men det skal man ikke lade sig narre af... den store volume vil brænde dig ned til sokkerne :devil: som Søren W siger er der ingen grund til at tage andet end beginner 1 hvis man aldrig har kørt det før og ikke er erfaren inden for bb/styrkeløft osv ;)

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening vil man direkte få dårligere resultater hvis man ikke er "stærk nok" til de mere avancerede programmer. Jo stærkere man bliver, des lettere løfter man nemlig i sheiko, f.eks. har jeg lige kørt beginners 2 og var her oppe på 90% af min 1RM, nu kører jeg en cms og her kommer jeg vidst nok ikke længere op end 80%, men bevares, det er også tungt nok for mig. Som begynder (iflg sheiko) har man et større behov for at løfte tunge vægte og det får man ikke opfyldt hvis man skyder over målet og vælger et MS-program fordi man i hvert fald ikke er begynder, men godt ved hvad det handler om.

Link to comment
Share on other sites

Har valgt beginner 1...

Zoa: Jeps synes også at tallene ser lidt små ud, men der er jo så dage med psyko mange sæt...

Nu får jeg sikkert tæv for at optage bænken i en halv time af gangen, vi har kun to til bænkpres i centeret...

Skal lige være sikker; Alle løft skal udføres så eksplosivt som muligt, right?

Og den før diskuterede bane... prøvede at løfte lige op i dag i stedet for skråt bagud, men det rykkede godt nok i brystet, på en ikke helt optimal måde, men det var muligvis pga den anderledes teknik...

Hvad er jeres egne erfaringer, mest til styrkeløfterne... lige op eller skråt bagud

Mine max:

BP 80

SQ 80

DL 105

SQ og DL kan forklares med at jeg har fedtspillet lidt med dem :chicken:, har heller ikke løftet helt dybt nok altid <_< , men de 80 i SQ var i hvertfald med god nok dybde, DL var en af de der nu-er-jeg-egentlig-færdig-med-mine-DL-sæt-arghhh...-skal-jeg-ikke-lige-maxe..

Havde 115 godt på vej op, men var så ved at tabe den, og opgav :chicken:

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget varmer folk op til en sheiko dag... Kan fem min på cyklen gøre det, eller er det ikke nødvendigt, eller skal der en del mere til???

Hygge

Ham jeg kender, der kører sheiko, varmer ikke op. Det er der generalt ikke særligt mange der gør..

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget varmer folk op til en sheiko dag... Kan fem min på cyklen gøre det, eller er det ikke nødvendigt, eller skal der en del mere til???

Hygge

Ham jeg kender, der kører sheiko, varmer ikke op. Det er der generalt ikke særligt mange der gør..

Jo jeg gør da :tongue: kører 2 sæt med lette vægte inden jeg går igang med programmet, men der er jo indlagt noget opvarmning i programmet så er ikk meget ud over den man behøver.... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg varmer ikke op til Sheiko ud over at jeg får kredsløbet i gang med cykling til centeret. Når du skal tage sæt i dødløft er det lige som alle andre øvelser hvor du tager løftene lige efter hinanden (et par sekunders pause kan dog være meget rart når det bliver rigtig hårdt :))

Link to comment
Share on other sites

Jeg varmer ikke op til Sheiko ud over at jeg får kredsløbet i gang med cykling til centeret. Når du skal tage sæt i dødløft er det lige som alle andre øvelser hvor du tager løftene lige efter hinanden (et par sekunders pause kan dog være meget rart når det bliver rigtig hårdt :))

Skal vægten ligge "død" inden den løftes igen, eller kun næsten røre jorden???

Undskylder hvis jeg forstår snot...

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Må du selv bestemme, men det giver en bedre bundstyrke hvis den ligger stille, ligesom når du holder pause på brystet i bænk.... Det andet er lidt touch'n´go agtigt...

Må du selv bestemme...

Hvad er det lige for et svar... ledte lidt efter det præstationsmæssigt overlegne, som så er at den når at ligge død, hvis jeg læser dit indlæg rigtigt....

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share