Ingen røv


MusenGrisen
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

jeg er meget ny her inde, og har ikke lige helt styr på jeres sprog her inde :lol:

Jeg har et stort problem, jeg har absolut INGEN røv, og jeg kunne meget godt tænke mig at bare få lidt.

Hvilke øvelser er de bedste?

Håber at i kan hjælpe en røvløs pige :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Det er nok det oftes stillede spørgsmål fra kvinder....hehe :lol:

Søg under "baldeøvelser" eller noget i den stil, så vil du finde en tråd med links til billeder af gode øvelser m.m.

Hvis du kender øvelserne så er: squat, et-bens-squat, lunges, (sumodødløft) og benpress gode øvelser.

Så skal du selvfølgelig huske at spise nok, da dine balder ellers ikke vosker (så hurtigt).

Link to comment
Share on other sites

De forslag der er nævnt, er ganske fine til at blive ghetto-licious.

Jsc, der har styr på tingene, svarede i en anden tråd omkring balletræning:

To super øvelser, der giver dig rigtigt stramme baller:

Step-ups: Du stiller dig foran en stol, eller et andet stationært objekt i omtrnt knæhøjde, du kan stå op på. Så sætter du det ene ben op på objektet og står op på det 5 gange. Gentag med det andet ben og hold så et minuts pause. Når du kan gøre det alle fem gange kan du bruge et lidt højere objekt. Jo højere objekt, jo mere bruger du ballerne, som får en kanon træning.

1-bens squats: Du stiller et forholdsvist højt objekt under din nummer og går så ned til den, stående på et ben og op igen. Igen fem gange med hvert ben, som ovenfor. Når du kan gøre det 5x5 gange med det ene minuts pause mellem begge ben, kan du gøre ogjektet du squatter ned på lavere. Når du squatter helt uden objekt er dine baller sandsynligvist af stål.

Træn de to øvelser når du kommer hjem fra dine løbeture, så du laver dem en gang hver om ugen.

God fornøjelse.

PS: Spinning og løb vil sandsynligvist ikke give dig den smækre nummer du søger. Prøv derfor ovenstående 

Selvom han skriver, at det er for at opnå stramme balder og dit mål er større, er det to sider af samme sag. Balle-muskulaturen bliver "ramt" benhårdt af disse to øvelser.

link: http://www.motion-online.dk/fora/index.php...&st=0&hl=baller

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Det har ikke kun noget med bredden at gøre... knævandringen skal også tages i betragtning... en stor knævandring vil aktivere quadriceps en del og det ses ofte ved smal stand da det er næsten umuligt at komme ned under parallel uden en betragtelig knævandring... selvfølgelig vil der ved ass to the grass squat i smal stand også være en stor aktivereing af gluteus maximus... dog ville jeg mene at bred stand med minimal knævandring vil være optimalt hvis du vil ramme røveren bedst... og boxsquat er faktisk rigtig god til dette formål ;)

Andre gode øvelser:

Good mornings

Sumo dødløft

Sumo dødløft stående på klodser/skiver

Pull throughs

Link to comment
Share on other sites

Det har ikke kun noget med bredden at gøre... knævandringen skal også tages i betragtning... en stor knævandring vil aktivere quadriceps en del og det ses ofte ved smal stand da det er næsten umuligt at komme ned under parallel uden en betragtelig knævandring... selvfølgelig vil der ved ass to the grass squat i smal stand også være en stor aktivereing af gluteus maximus... dog ville jeg mene at bred stand med minimal knævandring vil være optimalt hvis du vil ramme røveren bedst... og boxsquat er faktisk rigtig god til dette formål ;)

Andre gode øvelser:

Good mornings

Sumo dødløft

Sumo dødløft stående på klodser/skiver

Pull throughs

Der kan man nu bare se - jeg står ca i skulderbredde... Skal jeg stå bredere så, hvis jeg vil ramme røven istedet så? For det føles sq halv ubehageligt når det spænder der 'mellem benene'

Hvor kan man forresten se sumo dødløft?

Link to comment
Share on other sites

Det har ikke kun noget med bredden at gøre... knævandringen skal også tages i betragtning... en stor knævandring vil aktivere quadriceps en del og det ses ofte ved smal stand da det er næsten umuligt at komme ned under parallel uden en betragtelig knævandring... selvfølgelig vil der ved ass to the grass squat i smal stand også være en stor aktivereing af gluteus maximus... dog ville jeg mene at bred stand med minimal knævandring vil være optimalt hvis du vil ramme røveren bedst... og boxsquat er faktisk rigtig god til dette formål  ;)

Andre gode øvelser:

Good mornings

Sumo dødløft

Sumo dødløft stående på klodser/skiver

Pull throughs

Der kan man nu bare se - jeg står ca i skulderbredde... Skal jeg stå bredere så, hvis jeg vil ramme røven istedet så? For det føles sq halv ubehageligt når det spænder der 'mellem benene'

Hvor kan man forresten se sumo dødløft?

Sumo Deadlift: http://www.weighttrainersunited.com/sumo.html

Link to comment
Share on other sites

DHA:

Hvis du begyneder at squatte nu, og øge belastningen med 5-10 kg pr uge, så vil du se hurtige resultater efter 3 måneder.
Det er en ret voldsom progression. Over de tre måneder du har nævnt bliver det til mellem 60 og 120 kg oveni startvægten, hvilket jeg vil mene er ret urealistisk. Udover det, så er det bedst at lære øvelsen ordentligt at kende inden man begynder at køre alt for tungt. Men på den anden side, så har du sikkert ret:

DHA:

Jeg taler af erfaringer, så jeg ved heldigvis hvad jeg taler om 
Link to comment
Share on other sites

Musengrisen: Nu taler jeg af egne erfaringer, men før jeg begyndte at træne, så tror jeg ikke jeg var istand til at squatte uden vægt overhovet. Jeg startede med benpress (men der var heller ingen som fortalte mig squat o.lign. var mere effektiv) og derefter over til squat kun med vægtstant (20 kg). Derfor vil jeg også anbefalde dig at tage fat i en instruktor som kan vise dig korrekt udførelse af squat, gerne kun med en let stang. 15 kg. evt. og lav så nogle gentagelser ca. 12 med den samme vægt, indtil du føler dig sikker, og øg så vægten gradvist. Derefter kan du så tage færre gentagelser.

En progression på 5-10 kg. pr. uge for en utrænet kvinde er dybt urealistisk, medmindre Musengrisen har yderst gode gener og vækspotentiale. Desuden vil du sikkert kunne se resultater rimeligt hurtigt fordi du ikke har træne øvelsen før.

Link to comment
Share on other sites

"En progression på 5-10 kg. pr. uge for en utrænet kvinde er dybt urealistisk, medmindre Musengrisen har yderst gode gener og vækspotentiale. Desuden vil du sikkert kunne se resultater rimeligt hurtigt fordi du ikke har træne øvelsen før."

Det kan da godt være. Men hvis man føler at man har kræfterne til det, gør man selvfølgelig det. Jeg kan slet ikke se hvorfor det skulle være voldsomt, benene er de stærkeste muskler på kroppen. Men lyt til din krop og dens signaler. Ellers vil jeg anbefale at træne Squat 2-3 gange om ugen. Enten i et 2-split program, eller et fullbody-workout.

Og med hensyn til hvor mange gentagelser du skal tage, det er jo individuelt. Men du kan lave fra 6-12 reps, det er det bedste for muskelaktiveringen.

Er man begynder tager man selvfølgelig de første 4 uger stille og roligt.

Edited by denhvideabe
Link to comment
Share on other sites

squat squat og squat ... alm. power-squat, og ikke noget smith-ræs vel ;) .. du squatter bare 3x10 2 gange om ugen i de første 3-4 uger med en behagelig vægt, smæk lidt flere kg på hen af vejen så du er 'lidt' presset tilsidst. Hav rigtig god fokus på teknik her i starten ; the squat will make you or break you!

Når de 3-4 uger er gået, vender du tilbage og beretter hvordan det er gået, så strikker vi en seriøs ass-building rutine sammen til dig :devil::devil:

Edited by BrainRoid
Link to comment
Share on other sites

"En progression på 5-10 kg. pr. uge for en utrænet kvinde er dybt urealistisk, medmindre Musengrisen har yderst gode gener og vækspotentiale. Desuden vil du sikkert kunne se resultater rimeligt hurtigt fordi du ikke har træne øvelsen før."

Det kan da godt være. Men hvis man føler at man har kræfterne til det, gør man selvfølgelig det. Jeg kan slet ikke se hvorfor det skulle være voldsomt, benene er de stærkeste muskler på kroppen. Men lyt til din krop og dens signaler. Ellers vil jeg anbefale at træne Squat 2-3 gange om ugen. Enten i et 2-split program, eller et fullbody-workout.

Og med hensyn til hvor mange gentagelser du skal tage, det er jo individuelt. Men du kan lave fra 6-12 reps, det er det bedste for muskelaktiveringen.

Er man begynder tager man selvfølgelig de første 4 uger stille og roligt.

Som begynder skal man ikke presse kroppen alt for meget, da sener og led ikke følger musklerne udvikling. Dvs. det kan godt være man reelt kan løfte mere, men da senerne og ledene ikke opbygges i samme fart kan dette medføre skader. Det tager omkrig +6 mdr. før led og sener er blevet stærkere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share