Fransk pres


spliffer
 Share

  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg kører den ikke som manden i videoklippet. Jeg kører dog heller ikke ned til panden. Jeg kører ned til lige bag hovedet. Der skal være bevægelse i skulderleddet, for at få maksimal aktivering af det lange hoved af triceps musklen. Hvis man kører alt for strict, så aktivere man primært det laterale hoved, som ikke har samme relevans i bænkpres. Jeg kører jo primært triceps for at hjælpe bænkpres. Derfor går jeg efter maksimal aktivering af det lange hoved. Dette opnåes som sagt kun hvis der er en smule bevægelse i skulderleddet, som opnåes ved at sænke stangen til lige bag hovedet.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

45*6

Liggende med en EZ-Bar, kører ned bag hovedet, accelere kraftfuldt stangen op, holder igen kontrolleret ned.

Jeg kører ikke helt op til armen udstrakt over hovedet, men ca. 20-30° bagud. Jeg har bevægelse i skulderleddet. (Stort set som TJs link!)

Jeg er (måske som bekendt :D ) ikke tilhænger af superstrict. Jeg foretrækker at ha' LIDT ekstra bevægelse i flere øvelser, for at muliggøre en højere grad af eksplosivitet og acceleration.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share