Dream Team??


Klami
 Share

Recommended Posts

"Nine players have been announced as members of the 2004 USA Men’s Senior National Team core group and include: Ray Allen (Seattle SuperSonics), Mike Bibby (Sacramento Kings), Kobe Bryant (Los Angeles Lakers), Tim Duncan (San Antonio Spurs), Allen Iverson (Philadelphia 76ers), Jason Kidd (New Jersey Nets), Karl Malone (Los Angeles Lakers), Tracy McGrady (Orlando Magic) and Jermaine O’Neal (Indiana Pacers)."

De mangler at udpege 3 spillere... Mit gæt:

Ben Wallace (Pistons)

Kevin Garnet (T-wolves)

Baron Davis (Hornets)

Til VM sidst var det pludselig Argentina og Jugoslavien der stod i finalen, på trods af at amerikanerne stillede med NBA-proffer...

Men holdet ser stærkere ud i år. Hvad siger i her på MOL. Bliver der konkurrence, eller er det 92 i Barcelona om igen?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

USA stiller med et hold, som på papiret bør gå hele vejen og tage guldmedaljen hjem til staterne - om så de spiller med venstre hånd og bind for øjene. Alligevel har USA flere gange vist, at de har svært ved at spille mod hold der spiller "rigtig" basketball.

I Sydney var de heldige med at slå Litauen i semifinalen, og ved seneste VM kom de (som nævnt) ikke engang i finalen.

Selvfølgelig er det godt for basketsporten, hvis dream team kommer og laver basketopvisning i høj klasse, men de skal ikke forvente at de europæiske tophold lægger sig uden kamp og beder om autografer i pausen (som man så det i '92)

Personligt håber jeg på, at et europæisk hold vinder, da det er den slags basketball jeg bedst kan lide at se, men selvfølgelig håber jeg da også på nogle gode kampe med dream team!

I øvrigt nogen som ved om kampene bliver vist på TV?

Link to comment
Share on other sites

Der mangler selvfølgelig nogle store navne da bla Garnett, Carter, Shaq og Kobe har meldt afbud. Men det er gode spillere, som de udtager, så de kan ikke undskylde sig med at de sendte et b-hold, hvis de ikke skulle vinde.

Efter sidste VM-fiasko er de nok mere opsatte end sidst, men der er nogle mulige grunde til at de ikke skulle vinde.

1. De er nok ikke så sammenspillede som andre hold, da de kun kan træne offseason.

2. De er for individualistiske, hvilket måske skyldes punkt 1, dels at de ligger så stor vægt på 1-1 spillet i NBA og dels at nogle af spillerne har for store egoer.

3. Spillerne regner ikke OL for lige så stort som NBA og er derfor ikke så opsatte (men måske er de alligevel efter sidste gangs blamage).

4. De andre hold er efterhånden ret gode med mange NBA-profiler, som generelt er mere OL-motiverede.

Men jeg håber på, at et Europæisk land vinder, selvom USA selvfølgelig er favorit, men de øvrige lande tror på, at de kan vinde nu.

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Mon ikke det største problem ligger i motivationen? Som Chris27 skriver, så er der for amerikanere ikke noget større end deres egne turneringer. Det har vi jo set i årevis med ishockey VM, hvor de bedste spillere først er kommet til VM i takt med, at deres klubber er blevet slået ud af Stanley Cup. Og i basketball, hvor USA til OL altid har stillet med et B-hold. Bortset fra den gang, hvor de virkelig stillede med stjernerne og fejede al modstand af banen.

Nu er det gjort, og det bliver aldrig det samme igen. Amerikanerne har en gang for alle vist, at de er bedre end alle udlændingene (hvilket de aldrig selv har været i tvivl om), og de har tilstrækkelig selvtillid til ikke at behøve bevise det igen og igen. Derfor blev de efterfølgende udgaver af The Dream Team heller aldrig det samme som det første. Magien er væk. Nu er der kun pengene tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Klami, din liste er vist ikke helt opdateret. Karl Malone, Jason Kidd, Kevin Garnett og Ray Allen har alle meldt afbud i følge denne side

:thumb_down:

Tak for linken... Det ser jo ud til at de endnu engang tager for let på det... Så mit bud er Jugoslavien eller Spanien som vindere hertil sommer.

Hvor mange gange skal USA tabe før de tager det seriøst igen.

Det eneste plus er at Iverson endelig har fået muligheden for at komme med, hvilket hans "bad boy"-image ellers har forhindret de sidste år... Men han skal spille en MEGET stor turnering før det er nok...

Link to comment
Share on other sites

At de overvejer at udtage Reggie Miller tyder måske på, at de ikke tager det så seriøst, han har været en stor stjerne, men han er også i sin karrieres efterår. Det er ligesom med Karl Malone. De er ikke blandt de 12 bedste spillere i NBA på nuværende tidspunkt, så det er vist mere et spørgsmål om nostalgi (det er også de to eneste tilbageværende spillere fra det oprindelige dreamteam).

Men når man ser på hvilke afbud de har, så bliver holdet trods alt ikke så meget bedre.

Men det vigtigste er nok at de udtager et hold og ikke 12 individualister, da de ikke kan vinde uden at spille holdspil.

Ben Wallace vlle være en god tilføjelse med sit forsvar, sin vilje og at han i øvrigt ikke behøver bolden så meget B) . Ron Artest kunne også være et godt bud (det er nok meget godt at have en bad-boy type med).

Men jeg tror ikke at holdet (selv uden afbud) kunne blive lige så godt som i 1992, simpelthen fordi der for tiden ikke er lige så gode spillere i NBA, hvor der var flere all-time greatest spillere end nu (og nok end nogensinde).

Link to comment
Share on other sites

Mange af de største stjerner startede ellers med at sige lige efter VM sidste gang, at de ville deltage efter USA var blevet ydmyget. Ligeså stille begyndte de fleste af dem dog at trække i land igen, desvære.

Kunne ellers være lækkert at se en starting five med Kidd-kobe-kg-duncan-shaq. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mange af de største stjerner startede ellers med at sige lige efter VM sidste gang

- Ja, de havde nogle stjerner med... Jeg mener dog at det sidste hold for det absolut ringeste de har sendt afsted siden det kun var college spillere de sendte til turneringerne...

Med spillere som Raef Laftrentz, Andre Miller og Jay William! :angry: Hvem kan tage det seriøst?

Mht Reggie Miller. Vi må hade ham på MOL. Han er vel nok den eneste NBA-spiller der ikke pumper jern, da jan er bange for det ødelægger hans skud :unsure:

Edited by Klami
Link to comment
Share on other sites

QUOTE 

Mange af de største stjerner startede ellers med at sige lige efter VM sidste gang

- Ja, de havde nogle stjerner med... Jeg mener dog at det sidste hold for det absolut ringeste de har sendt afsted siden det kun var college spillere de sendte til turneringerne...

Tror du misforstår mig, det jeg mente var at de stjerner som IKKE var med, meldte ud at de var klar på stille at stille op om 2 år(i år). Enig i at holdet var umådeligt ringe, selvom det dog primært var store stjerner der udgjorde holdet(dog ikke de største).

IMO burde de sende college spillere istedet for NBA-spillere, hvis de alligevel ikke kommer med de stærkeste fra NBA. De ville sikkert ikke vinde, men tilgengæld ville det ikke være nogen katastrofe hvis de tabte, ligesom det var det for to år siden. Tror også college spillerne ville tage det mere seriøst, end de overbetalte og forkælede NBA stjerner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så tilfældigt en udsendelse for nyligt, hvor den gamle garde (MJ og Magic) lagde pres på, for at USA skal vise sin sande styrke i Athen. Magic sagde sågar, at han er klar til at trække i trøjen igen, hvis det skal være. :lol:

Det kunne desværre tyde på, at de fungerende NBA-spillere er mindre opsatte. <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg så tilfældigt en udsendelse for nyligt, hvor den gamle garde (MJ og Magic) lagde pres på, for at USA skal vise sin sande styrke i Athen. Magic sagde sågar, at han er klar til at trække i trøjen igen, hvis det skal være. :lol:

Det kunne desværre tyde på, at de fungerende NBA-spillere er mindre opsatte. <_<

Magic Johnson, spillede han ikke for et dansk hold engang? :unsure: I en eller anden liga..

Link to comment
Share on other sites

At de overvejer at udtage Reggie Miller tyder måske på, at de ikke tager det så seriøst, han har været en stor stjerne, men han er også i sin karrieres efterår. Det er ligesom med Karl Malone. De er ikke blandt de 12 bedste spillere i NBA på nuværende tidspunkt, så det er vist mere et spørgsmål om nostalgi (det er også de to eneste tilbageværende spillere fra det oprindelige dreamteam).
Jeg synes egentlig at Riggie Miller har haft en kanon sæson for finalisterne Indiana Pacers. Selvfølgelig er han gammel, men hvis han kan levere varen skal han vel med eller?

@ESPN

Brown's team could include Tim Duncan, Allen Iverson, McGrady, Richard Jefferson, Bibby, LeBron James, Stephon Marbury, Shawn Marion and Amare Stoudemire -- none of whom has any Olympic experience.

Ovenstående virker som et stærkt hold, hvor de mest fremtædende er Duncan, Iverson og McGrady, jeg har svært ved at se hvem der skal slå dette hold. Jeg glæder mig ihvertfald til at se Basket til OL, hvis de stiller dettte hold som efter min mening er det bedste USA hold siden 1992. Gad vide om de vil spille med LeBron James og Iverson inde samtidig, det kunne være ganske underholdende.

Link to comment
Share on other sites

Magic spillede for Magic Great Danes (deraf navnet), som var et sammensat hold af de bedste spillere i ligaen, der deltog i europacuppen.

Arrangementet var en økonomisk katastrofe, da Magic skulle have skyhøj løn (og vist oveni købet kun nåede at spille en rigtig kamp på grund af alskens dårlige undskyldninger), samtidig hentede han nogle afdankede amerikanere til at spille for holdet, som ikke bidrog med nogle som helst.

Og så rejste han igen, medens forbundet måtte sætte landsholdene på et vågeblus for at komme af med den gæld, som han havde afstedkommet. Efter sigende havde han inden lavet det samme trick i Sverige. Så min mening om Magic er :thumb_down:

Til dette OL har den amerikanske landstræner spurgt de bedste, og afbuddene skyldes vist mest spillere, som i løbet af sæsonen har været småskadede, og derfor gerne vil have en pause, samt nogle, som skal være fædre og Kobe pga sin retsag. Spillerne, som bliver udtaget er helt sikkert gode, men en Shaq kunne gøre en kæmpe forskel (jeg er dog glad for at han ikke kommer, da han efter min mening er ødelæggende for enhver basketkamp)

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Reggie Miller har haft sine øjeblikke i løbet af sæsonen, men han har også mange kampe, hvor han bare har scoret 4p. Han er ikke særligt fremtrædende hos Indiana.

De ni nævnte spillere kan jeg ikke argumentere imod, da det er rigtigt gode spillere. Faktisk har jeg mest imod McGrady, som har vist at han bestemt ikke er en vindertype og som piver, så snart han har modgang. Og så har Iverson været så meget skadet, at man kan frygte, at han har mistet sin hurtighed. Men sammen med Duncan (og måske Lebron) er de de eneswte rigtige stjerner, som er udtaget.

Link to comment
Share on other sites

Reggie Miller har haft sine øjeblikke i løbet af sæsonen, men han har også mange kampe, hvor han bare har scoret 4p. Han er ikke særligt fremtrædende hos Indiana.

Det kan godt være jeg har været heldig og se de kampe, hvor han har spillet rigtig godt. Så mange Indiana kampe har jeg heller ikke set i år ;)

Men det er da et spændende hold de stiller og ikke et anden rangs hold IMO

Link to comment
Share on other sites

Cisse--> Beklager misforståelsen :bigsmile:

Shaq kunne gøre en kæmpe forskel (jeg er dog glad for at han ikke kommer, da han efter min mening er ødelæggende for enhver basketkamp)
En kontroversiel udtalelse, men jeg er enig! Det er langt fra yndefuldt at se på den store onde mand, men man kan ikke argumentere imod at han nok er den mest frygtindgydende center siden Wilt CHamberlain, og at USA's venderchancer bliver forbedret væsentligt med ham på holdet...
Faktisk har jeg mest imod McGrady, som har vist at han bestemt ikke er en vindertype og som piver, så snart han har modgang.

Jeg mener også at T-mac er overvurderet, men man kommer ikke uden om at han er en point-maskine! Det manglede holdet fra VM nok en smule. Nu hvor det ser ud til at Kobe ikke kommer med, mener jeg det er en stor fejl ikke at tage T-mac med.

Link to comment
Share on other sites

men man kan ikke argumentere imod at han nok er den mest frygtindgydende center siden Wilt CHamberlain

Kareem Abdul-Jabbar, 7-foot-2, 267 pounds

Holds NBA career records for most minutes (57,446), most points (38,387), most field goals

made (15,837) and most field goals attempted (28,307)

First player in NBA history to play 20 seasons

Led NBA in scoring (1971-31.7 ppg, 1972-34.8 ppg)

Led NBA in rebounding (1976-16.9 rpg)

Led NBA in blocked shots (1975, 1976, 1979, 1980)

NBA MVP (1971-72, 1974, 1976, 1977, 1980)

NBA Rookie of the Year (1970)

All NBA First Team (1971-74, 1976-77, 1980-81, 1984, 1986)

NBA All-Defensive First Team (1974-75, 1979-81)

NBA Finals MVP (1971, 1985)

Played in 18 NBA All-Star Games (1970-1977, 1979-89)

NBA championship with the Milwaukee Bucks (1971)

NBA championships with the Los Angeles Lakers (1980-82, 1985, 1987-88)

NBA 35th Anniversary All-Time Team (1980)

NBA 50th Anniversary All-Time Team (1996)

Link to comment
Share on other sites

Ja ja... Hakeem var en finesse spiller. En center med guard-moves... Lynende hurtig, men ikke så frygtindgydende som Shaq...

Og jeg ved godt du er stor Jabbar fan, Jesper, og du har nok ret i at han var ligeså slem at stå overfor som Shaq. Det snyder nok at jeg kun har set Jabbar spille da han var på den forkerte side af de 38 :lol: Men hans stats er ikke blevet mindre imponerende af at han spillede ca. 100 sæsoner ;)

Men jeg mener stadig Shaq er mere frygtindgydende end Hakeem, Ewing, Robinson, Parish, Unseld osv...

Prøv at tænk hvis han skød bare 70% på straffe...

Edited by Klami
Link to comment
Share on other sites

Shaq er fed, doven, uinteresseret, har en mega attitude, er en pivringe forsvarsspiller, elendig afleverer og så... kan han ikke skyde for at redde sit liv.

Så er der trods alt nogen, som har mere imod ham end mig :tongue: .

Det skal til hans forsvar siges, at han er i bedre form i år, sidste år blev han fuldstændig udspillet af Duncan, som løb cirkler rundt om ham. Men teknisk er han godt nok ringe. I slutspillet har han 41% i straffe (han lavede også en airball på straffe i den seneste kamp).

Basket er et finesse spil, og derfor er det ærgeligt at se Shaq dominere udelukkende ved at tromle folk ned.

Jeg tror dog, at Chamberlin var langt mere dominerende. Og hvis men ser hans stats, så havde han et år 50,4points pr kamp og et andet 27,2rebounds pr kamp, han førte også et år ligaen i assists :w00t: , og hvis de den gang lavede stats for låg og angrebsrobounds, så ville det endnu mere vanvittigt ud (efter sigende havde han jævnligt over 10låg i en kamp).

Kareems stats i JesperT's indløg ser jo bedre ud fordi han spillede i en evighed. Feks var han kun på ALL-NBA holdet i halvdelen af sine sæsoner. B)

Link to comment
Share on other sites

basketball er et finessespil for store tamper. Den der med at man ikke må røre hinanden i basketball, den har ikke holdt i efterhånden mange år nu. Det er også derfor, at der er flere og flere basketballspillere der styrketræner og vel og mærke får meget ud af de ekstra kg og større styrke.

mht Shaq vs Duncan så har det jo været Karl Malone, der har dækket Duncan, så det er nok derfor Shaq ikke har været så udstillet i år (og derfor de slog S.A.)

Selvfølgelig får man gode stats, når man spiller 20 sæsoner, men er det ikke tegn på klasse, at man kan holde niveauet gennem 20 år og helt op i en alder af 42 år?!

Wilt Chamberlain var heldig og spillede i en lomme i NBA's historie, hvor de andre centere ikke var noget at råbe hurra for. Wilt ville ikke være nær så dominerende, havde han spillet i dag. Michael Jordan ville stadig være total dominerende i dag, næste år og om 20 år. Da Chamberlain fx scorede 100 point blev han dækket op af spillere, der ikke var mere end 193 - 195 cm høje. Statistik er noget værre løgnagtig sludder, man ikke kan bruge til ret meget.

Dirk Nowitzki kunne fx snitte 80 point i den danske liga, men ville det gøre ham til den bedste spiller nogen sinde??

Kareem havde et skud, der ikke kunne dækkes, plus han kunne dække op og spille forsvar.

Shaq har en fysik ingen kan matche, men kan kan ikke skyde straffe og er alt for ustabil.

Wilt lavede sit fingerroll over de langt lavere modstandere, hvilket han ikke kunne gør i dag, og så kunne han ikke skyde straffe.

Hakeem var slet ikke på niveau med de tre andre.

Kareem er da man!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share