Dream Team??


Klami
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige set kampen, så nu jeg tør godt læse i tråden her :tongue: .

Jeg må sige, at Detroit er et ret godt forsvarshold. De dobbeltteamede ikke Shaq, så han fik nemt spil. Til gengæld fik ingen af de andre spillere frie skud, og Prince dækkede også Kobe udmærket.

Kobe fik holdt Hamilton godt nede, men resten af holdet scorede udmærket og specielt Billups havde en god kamp. Han var klart deres leder.

De to kommende hall of famere Mailman og Payton blev også klart udspillet, af deres modspillere (B.Wallaceog Billups). Så med dagens Detroitforsvar ligner det at Lakers er reduceret til et tomandshold ;)

Med hensyn til Anthony, så mener jeg at han allerede er en stjerne (ikke en superstjerne men på -allstarniveau, han er også på tale til OL), og det er ikke på potentiale men sine meritter.

I modsætning til Lebron James blev han jo heller ikke draftet på potentiale, da han i college var den altdominerende stjerne hos collegemestrene sidste år.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Yes sir, så fik LA udlignet, :bigsmile: hvilket også var ganske vigtigt hvis de fortsat skulle gøre sig forhåbninger om at vinde. Til trods for Detroit har hjemmebane, så mener jeg stadig Lakers er favoritter. Det holdt dog rimlig hårdt i nat, de blev lige akkurat reddet af Kobe.

Igen fik de to(shaq, kobe) ikke megen hjælp, karl Malone havde dog en lidt bedre kamp og Luke Walton havde vist en ok kamp. Gary Payton havde igen en møg kamp, 2 point og 3 to's :thumb_down: . Men ok nu så jeg heller ikke kampen, så måske har han slet ikke fået nogen looks, men derfor er det stadig forfærdeligt.

Men tvivlsomt at nogle af de spillere Jesper nævner ville gå 2/9 i en NBA finale... Også selvom de var på hold med Shaq og Kobe...

Det skulle de fleste af dem sikkert nok kunne klare. Rasheed Wallace prøvede ihvertfald ihærdigt i nat, 5-14.

Edited by cisse
Link to comment
Share on other sites

Jeg så kampen, og det var nok den mest spændende kamp jeg nogensinde har set! :w00t: Fedt at Kobe viser klassen og udligner med en 3'er med 2 sek. tilbage i kampen. B) Alt i alt dog ikke godt nok at Lakers er så tæt på at tabe denne kamp, idet de endelig fik holdet i gang (Luke Walton især var fantastisk med en 6-7 assists til shaq).

Gary Payton skuffede igen og sad ude hele 4. quarter og overtiden til fordel for Derek Fisher og Kareem Rush. Ærgeligt at han ikke kan få lidt gang i spillet, for når nu Karl Malone blev skadet i knæet og måske er tvivlsom til kamp 3 så bliver Payton nødt til at steppe op.

Med de næste tre kampe i Detroit ser det lidt sort ud for Lakers, men jeg tror nu godt de kan stjæle en enkelt eller to på udebane og bounce back som de plejer. Detroit har jo heller ikke ligefrem været dominerende på hjemmebane hidtil.

Link to comment
Share on other sites

synd for karl at han ikke rigtig er kommet i gang efter sin skade, som han øjensynligt ikke er kommet sig over.

Men Payton??? han er simpelthen for gammel. Hvis de ikke lader ham gå næste år, så er det helt galt. Synes de skulle lade Luke Walton komme ind i startopstillingen, lade Payton gå til bænken og så spille Kobe som point.

Kampen var spændende ja, men ikke særligt velspillet. Mange t.o, dårligt forsvar og dårlige beslutninger. Kobe's 3'er var dog verdensklasse! Tror kun det var Flemming Danielsen, der var i tvivl om, hvem der skulle tage dette sidste skud :lol:

Edited by JesperT
Link to comment
Share on other sites

vil give dig fuldstændig ret Jesper. Payton bidrager med intet(andet end fejl og turnovers). Hans tid er simpelthen forbi(det er godt nok gået stærkt!). Han bliver jo misbrugt af alle Detroits spillere. Forstår heller ikke hvorfor de ikke har prøvet med at lade Devean George dække Billups, han har hurtigheden og rækkeviden til at genere ham.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ud til, at vi har undervurderet Detroit, nu fører de 2-1 .

Men også OK at vinde med 20p og holde lakers på 68points.

Shaq lavede 14p og Kobe blev udscoret 31-11 af Rip Hamilton, så ikke engang de to store kunne producere meget. Og nu er Mailmans knæ vist ved at give helt op.

Det kan ligne en sejr til Detroit fra Leastern conference.

Link to comment
Share on other sites

Nedtur. Så er Lakers bagud 1-3. :(

Jeg er egentlig ikke stor Lakers-fan, men jeg synes det er trist, hvis et så underholdende spil som basketball skal domineres af forsvars-hold. <_<

Tror jeg ringer til Phil Jackson og tilbyder min hjælp... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er egentlig ikke stor Lakers-fan, men jeg synes det er trist, hvis et så underholdende spil som basketball skal domineres af forsvars-hold.

Men hvis Detroit vinder (og det håber jeg satme de gør) er det i det mindste et HOLD der får titlen! Lakers er jo bare fem mand på banen, hvor to af dem er extremt gode.

Charmen ved Pistons er at de kæmper røven ud af bukserne for hinanden! Det gør de der LA-pretty boys ikke...

Hatten af for Pistons! De har hjertet med når de går på banen!

Link to comment
Share on other sites

Men hvis Detroit vinder (og det håber jeg satme de gør) er det i det mindste et HOLD der får titlen! Lakers er jo bare fem mand på banen, hvor to af dem er extremt gode.

Enig, og det er da også grunden til, at jeg ikke er den store Lakers-fan. Jeg ser også helst, at det er et HOLD, der vinder - blot hellere et angrebs-hold end forsvars-hold. Jeg er bange for, at en sejr til Detroit vil øge samtlige holds fokus på forsvar i fremtiden, og det er imho en skidt udvikling.

Link to comment
Share on other sites

Det er så sweet at Detroit viser Lakers hvordan et hold spiller.

Lakers er en vanære for sporten, ikke så meget på banen som udenfor.

Payton kritiserer Phill fordi han ikke får pickscreens, Kobe kritiserer Shaq, Shaq vil ikke gå ned i løn for at hjælpe holdet, men påstår arrogant at han kan skaffe en strøm af spillere som Payton og Malone til LA: fordi alle vil spille sammen med ham..

Kobe smider en kamp i slutningen af sæsonen med vilje for at bevise en pointe!!

Meget meget useriøst..

Mht. Payton er det også væsentligt at huske på Payton hele sin karriere har haft bolden konstant i hænderne og har levet af pick'n rolls. Jeg tror simpelthen at Phill Jacksons triangle offence ikke er noget for Payton. Han er ikke så elendig som alle siger, kan bare ikke længere skabe noget på egen hånd.

Kobe SKAL score hvis Lakers skal kunne vinde noget som helst. I Sidste kamp lavede shaq 36 og 20 rebounds, men uden support fra Kobe gik det ikke :(

Al snak om at Kobe skulle være i nærheden af Jordans niveau må nu endeligt forstumme!

Jordan blev aldrig lukket ned på den måde. De gamle bad boys trak hans niveau ned, men på trods af dobbelt og tripple teams, gjorde MJ det langt bedre end det Kobe viser lige nu.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestemt ikke noget i mod Detroit vinder med deres spillestil. Som man siger: "Good offense wins games, but good defense wins championships"

De mangler dog IMO en del endnu, før de er på niveau med det gode gamle Pistons hold (The bad boys med bl.a. Isiah Thomas) fra '89-'90!

Lakers problem er, at der slet ikke er nok skud i en kamp til alle deres spillere. Shaq, Kobe, Malone, Payton m.fl. vil alle gerne skyde en masse skud, og det skaber en underlig/dårlig rytme på holdet. I Bulls storhedstid viste alle hvad deres rolle var - inkl. Jordan - og det skabte en perfekt balance på holdet og i deres triangle offense.

I øvrigt tåler Jorden og Kobe INGEN sammenligning... Der er MJ og så er der de andre B)

BTW, NBA er generelt blevet sindsygt kedeligt at se på. Slet ikke som det var for bare 5-8 år siden - måske er det bare mig!?

Link to comment
Share on other sites

DBM>> Kan man ikke argumentere for, at følgende er modstridende:

Jeg har bestemt ikke noget i mod Detroit vinder med deres spillestil.
...og:
BTW, NBA er generelt blevet sindsygt kedeligt at se på.

...medmindre du synes godt forsvar er sindsoprivende. Det gør jeg ikke, bortset fra 'the occasional monster block'.

Jeg synes nu trods alt ikke, at NBA er blevet sindssygt kedeligt - måske lige med undtagelse af finalerne de sidste par år.

Hvis du ser 'top ten plays of the week', så synes jeg absolut ikke det er blevet mindre spektakulært med tiden! :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Los -->

Frygtede lidt der ville blive spurgt til det :lol:

For det første synes jeg faktisk, at godt forsvar er sindsoprivende. Ikke kun "The occasional monster block", men også alle de andre små detaljer - super hårdt og aggressivt forsvar sparker røv!

Faktisk er det svært for mig præcist at forklare hvad jeg mener. Hvis man ser TOP-10-plays er det klart, der ikke mangler noget - tværtimod. spillerne er jo så sublime atleter, at man slet ikke fatter hvad de er i stand til! Der mangler bare noget "nerve" i spillet... synes der er alt for mange kedelige kampe, som ikke har den rigtige intensitet. Det er sikkert bare fordi, jeg ikke selv følger ordentlig med mere... det var jo altid bedre da far var dreng - haha! ;)

Næææh, de gamle Bulls-Lakers og Bulls-Suns finale serier står som noget af det bedste basket jeg kan huske!! Portland, Hawks, Celtic m.fl spillede nogle suveræne kampe dengang!

Nu lyder jeg sgu ligesom de gamle fjolser, som jeg selv diskuterede med dengang!! :( De mente jo at Robert Parish var guds gave til sporten!!

Med mine ca. 18 år som aktiv basketspiller, kigger jeg måske også efter nogle andre ting end den "almindelige" basket-fan - i hvert fald vil jeg meget hellere se en god euroleague eller college kamp!!

Måske en dansker i NBA ville genskabe interessen...

Link to comment
Share on other sites

Payton kritiserer Phill fordi han ikke får pickscreens, Kobe kritiserer Shaq, Shaq vil ikke gå ned i løn for at hjælpe holdet, men påstår arrogant at han kan skaffe en strøm af spillere som Payton og Malone til LA: fordi alle vil spille sammen med ham..

Kobe smider en kamp i slutningen af sæsonen med vilje for at bevise en pointe!!

hvis du var journalist, så ville du blive stævnet for dårlig citering :bigsmile:

Payton er sur pga triangle offense, som er et af de mest komplekse set-plays, noget hold spiller i NBA. Det tager ofte nye spillere 2 - 3 sæsoner at blive helt komfortable i dette system. Payton vil gerne have mere frihed med bolden, indtil han og Malone kom mere ind i systemet. Det synes jeg lyder fornuftigt og er ikke et urimeligt ønske.

Kobe kritiserede Shaq sidste år for at være fed og ude af form, hvilket han har rettet op på i år bl.a. med ansættelsen af en diatist og personlig fitness-træner.

Shaq sagde, at hvis Kobe tager til New York, og Payton (please do!) og Malone stopper, så vil der komme andre gode spillere til L.A. i stedet, da Shaq mener han kan få disse nye spillere til at spille op til deres bedste og gøre dem bedre, da Shaq tager så meget opmærksomhed af modstandernes forsvarsspil. Hvilket ingen på jordens overflade kan være i tvivl om?!

Kobe tog ikke et skud i første halvleg, i den allerede legendariske kamp, da han på første aflevering blev dobbeltteamet og nogle gange tribleteamet. Modstanderne ville hellere lade Walton, Malone, Payton, Fisher osv. stå fri end at lade Kobe slå bolden i jorden. Kobe gjorde bare, hvad han skulle - ikke hans problem at medspillerne ikke kunne ramme havet fra en båd.

:)

Om NBA er blevet kedeligere at se på? Synes sgu det er meget fedt at se på. Blot pinligt at Lakers ikke spiller op til standart i finalerne. Men godt for sporten og meget forfriskende at Pistons snart er mestre igen.

Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert bare fordi, jeg ikke selv følger ordentlig med mere... det var jo altid bedre da far var dreng - haha! ;)

Næææh, de gamle Bulls-Lakers og Bulls-Suns finale serier står som noget af det bedste basket jeg kan huske!! Portland, Hawks, Celtic m.fl spillede nogle suveræne kampe dengang!

Nu lyder jeg sgu ligesom de gamle fjolser, som jeg selv diskuterede med dengang!! :( De mente jo at Robert Parish var guds gave til sporten!!

hehe

Der er helt sikkert noget sandhed i den "da far var dreng"-betragtning. Jeg tror heller ikke jeg kan sige mig helt fri for den. Jeg var selv aktiv spiller, da Bulls var på deres højeste, og der sad jeg virkelig på kanten af stolen under finalerne. De sidste par sæsoner har jeg nærmere følt mig frustreret, fordi den ene part har spillet under evne (sidste år Nets og i år Lakers). At det måske skal tilskrives modstandernes effektive forsvar, før det ikke mindre frustrerende eller mere underholdende.

Når det så er sagt, så er jeg efter nattens kamp 5 alligevel glad for, at Pistons vandt. De spillede rigtig flot i begge ender. Hvis de havde holdt grebet hele vejen, så havde de slået Lakers med minimum 30. Jeg håber bare, at Pistons sejr vil blive husket som en hold-indsats, snarere end en forsvars-indsats. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber bare, at Pistons sejr vil blive husket som en hold-indsats, snarere end en forsvars-indsats.

Det skal den nok blive. Især da det ikke var Ben der blev MVP, men Chauncey der løb med den og et snit på 21 pts... Ikke dårligt. Er det en fremtidig all star?

Et kæmpe tillykke til Detroit! Jeg synes absolut de er værdige NBA mestre, og jeg mener at deres game er et af de mest underholdende i ligaen. Det er da fedt når Big Ben tager over og blocker alt hvad der kommer ind i feltet, stjæler afleveringer, tip dunker osv. og den store klokke lyder i baggrunden.

Er NBA generelt blevet kedeligere at se på...? Ja... Det er det da. Men det er ikke kun superstjerner som Duncan (der er ca. ligeså sjov at se på som at se maling tørre). I langt højere grad er det intensiteten man savner... men den har Detroit!

Link to comment
Share on other sites

I starten af sæsonen var Billups favorit til at komme på All-star holdet, men han holdt ikke helt sit snit, så han blev ikke valgt. Men med hans indsats i finalen, så er han nok foran på points når næste sæson starter B) . Derudover blev Detroit jo først rigtigt dominerende efter all-star breaket, da de fik Racheed Wallace, så når Detroit næste år nok dominerer øst ved all star breaket, så kan de ikke komme udenom ham, hvis han holder niveauet.

Jeg kan huske den første sæson, hvor jeg fulgte med i NBA (ca 1987), hvor Denver scorede 117points per kamp og kun Clippers scorede under 100. Nu holder Detroit som regel modstanderne under 80points. Men det er sejt nok at se dem hustle (LA er nok uenige) og gongen når Big Ben laver noget er en fin detalje B) .

Men det vigtigste er at Shaq ikke vandt :) - jeg gider ikke at hans mase basket skal vinde.

Link to comment
Share on other sites

Er NBA generelt blevet kedeligere at se på...? Ja... Det er det da. Men det er ikke kun superstjerner som Duncan (der er ca. ligeså sjov at se på som at se maling tørre). I langt højere grad er det intensiteten man savner... men den har Detroit!

Enig mht. Duncan. Han er godt nok en bread-and-butter-spiller.

Synes også at Nets har intensitet i deres spil - meget af tiden.

Link to comment
Share on other sites

Pistons har virkelig også et super komplet hold. Ben Wallace, Rasheed Wallace, Hamilton og Billups er alle superstjerner.

Forskellen imellem lakers og Detroit er, at Lakers har fået nogle stjerner. Hvorimod Detroitspillerne er blevet stjerner hos Detroit.

Shaq var nr 1 draft og allstar allerede i sin rookiesæson. Mailman er næstmest scorende spiller nogensinde (og den førende rebounder blandt aktive spillere), Kobe var den yngste allstar nogensinde. Payton var et nr 2 draft, som bla var på alldefensive team 8år i træk og 7gange på allstarholdet. Så det er nogen store stjerner, som de har singet.

Hos detroit blev Ben Wallace aldrig draftet. Racheed Wallace har altid været et stort talent, men hans eneste nbarekord er antal tekniske fejl på en sæson, og han har været på kant med loven (stoffer, alkohol og vold) og NBA at alle andre hold har opgivet ham.

Billups var et nr3-draft, men ingen kendte ham før han kom til Detroit.

Hamilton var anset som en en-dimensionel shooter, som ikke engang kunne skyde treere, og aldrig ville blive andet en reserve i NBA.

Så det passer godt med den opfattelsen at Lakers er de dyrtindkøbte galmourstjerner, hvorimod Detroit har kæmpet sig til succes.

Enig om Duncan: teknisk set en perfekt spiller (bortset fra hans straffe), men ikke særlig spændende at se på.

Link to comment
Share on other sites

Chris 27> Ja, men problemet for Lakers` superstjerner er nok at både Malone (som måske stopper) og Payton nok har toppet for længst. Personligt mener jeg ikke Payton har bidraget det helt store i denne sæson, mens Malone jo har været skadet en stor del af sæsonen. Så uden Kobe og Shaq vil Lakers nok være et middelhold..

Edited by hotgym
Link to comment
Share on other sites

Min pointe var, at ingen af Detroits 'stjerner' var stjerner før de skiftede til Detroit. Hvorimod Lakers med Mailman, Payton og tidligere med Shaq fik folk, som allerede var stjerner.

Dette gør Detroits sejr endnu mere imponerende, fordi holdet grundlæggende består af nobodies.

Mailman havde en udmærket sæson (15ppg, 10rpg og 5apg) inden han blev skadet.

Payton har derimod været en skuffelse hele året, han er jo ellers den unge af de to. Han stats blev ikke engang gode, da de tre andre var skadet :blink: sidste år scorede han ellers over 20ppg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share