Dream Team??


Klami
 Share

Recommended Posts

Ja hvordan kunne jeg glemme Luc, det bedste Australien nogen sinde har produceret :o .

Jeg må indrømme, at jeg aldrig rigtigt har set Hverken Kareem eller Wilt spille. Jeg synes bare at Wilts stats var unreal (bortset fra hans straffeprocent).

Tracy McGrady har i øvrigt meldt afbud nu, som det ses her

Så efterhånden er det temmelig mange afbud. Måske får de chancen for at blive til grin igen (sidst tabte de jo de sidste 3(!) kampe)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

For lige at vende tilbage til hvad tråden startede med:

The U.S. roster now includes Mike Bibby and Stephon Marbury at point guard, although Bibby has been wavering in his commitment. The shooting guard position will be manned by Allen Iverson and LeBron James, with Richard Jefferson and Shawn Marion at small forward, Amare Stoudemire and Tim Duncan at power forward and J. O'Neal at center.

Det ser sgu ikke for godt ud...

Jesper, jeg havde aldrig troet at jeg skulle forsvare en Lakers-spiller overfor dig :lol:

Shaq er fed, doven, uinteresseret, har en mega attitude, er en pivringe forsvarsspiller, elendig afleverer og så... kan han ikke skyde for at redde sit liv.

Fed - Ja

Doven - Ja

Uinteresseret - Ja

Attitude - Intet ku være længere fra sandheden! Han får tæsk af de største spillere på de andre hold HVER ENESTE KAMP, og det må da være røv frustrerende! Og alligevel har han kun 2 gange været ved at komme op at slås på 12 sæsoner eller 809 kampe han har spillet! Det er sgu bemærkelsesværdigt. Jeg tror ikke der er ret mange i verden der vil kunne behærske sig, hvis de fik samme behandling! Hack-a-shaq er efterhånden blevet en anderkendt taktik...

pivring forsvarsspiller - Two-time NBA All-Defensive Second Team selection (1999-2000, 2000-01)

elendig afleverer - uenig... 2.9 assists pr kamp er da ganske respektabelt for en center med mindre han spiller for Sacramento...

Skudet behøver jeg vist ikke kommentere...

Edited by Klami
Link to comment
Share on other sites

Da jeg ikke ved så meget om barsket, men synes det er sjovt at spille, er ok til det, i skolen (;)), altså i forhold til de andre, vil jeg høre om nogle af jer PROFFER har links til sider hvor man kan se nogle film, fordi jeg elsker at se sådan noget, ikke for at hijacke tråden, kunne bare godt tænke mig at se lidt ;)

-Tak

Link to comment
Share on other sites

Det er farligt at hakke på Hakeem. Hakeem var en super tight spiller!

In the NBA Finals, Houston met the Magic and the league’s great young center, O’Neal. The two big men had similar numbers as Olajuwon averaged 32.8 points, 11.5 rebounds and 5.5 assists to O’Neal’s 28.0 points, 12.5 rebounds and 6.3 assists. But the Rockets swept the series, making Houston the fifth NBA franchise to win back-to-back titles. For his spectacular play, Olajuwon was awarded his second consecutive NBA Finals MVP award.
Selv imod Shaq leverede Hakeem en kæmpe præstation...

Men hvis vi skal Pege på den bedste spiller må det nok være Kareem

At age 38 the league's senior center was thought by many observers to be washed up. In Game 1 it looked as though they were right -- Abdul-Jabbar had only 12 points and 3 rebounds in his matchup with Robert Parish. The Celtics romped to a 148-114 win in what became known as "the Memorial Day Massacre."

During the next two days Abdul-Jabbar watched hours of game films and took part in marathon practice sessions that included over one hour of sprinting drills. Repeated attempts by Coach Pat Riley to persuade Abdul-Jabbar to take a break failed.

In Game 2, Abdul-Jabbar recorded 30 points, 17 rebounds, 8 assists and 3 blocked shots in a 109-102 Lakers win. Los Angeles went on to win the series in six games. In the Lakers' four victories Abdul-Jabbar averaged 30.2 points, 11.3 rebounds, 6.5 assists and 2.0 blocks. In one memorable sequence Abdul-Jabbar grabbed a rebound, drove the length of the court and swished a sky-hook. He even dove for a loose ball. "What you saw," Riley told Sports Illustrated, "was passion." Abdul-Jabbar was named Finals MVP.

Det er tydeligt at jeg vurderer en spillers kvaliteter i modstand. F.eks. så vi at Kevin Garnett ikke endnu er den dominerende spiller jeg håbede på.

Hans stats er imponerende!! Men han vinder ikke kampene for sit hold som Jordan var notorisk kendt for.

På sin vis kan det være en fordel at et mere afrundet hold tager til OL. De vil vide at der skal en indsats til. Hvis vi ser på NBA spillernes kvaliteter er der ikke tvivl om at talentet er der, men er hjertet med??

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror amerikanerne er kommet ned på jordene efter deres nederlag til VM. Det der irriterede mig mest til OL i Sydney var den arrogante holdning amerikanerne havde der. Det var altså et kanon hold de havde med dengang, men de spillede kun når det var nødvendigt. Selv i semifinalen som de var ved at tabe løb de og grinte og fjollede rundt. Det tror jeg ikke vi ser noget af i Athen.

Men indtil videre er det altså et drabeligt hold der bliver sendt afsted, selv med afbud fra de største. Mand mod mand er der ikke nogen der kan matche dem på nogen pladser. Jeg tror personligt at amerikanerne kommer til at løbe mere end hvad vi har set tidligere, noget ala det originale Dream Team. De løb røven ud af bukserne. De har spillerne til det på dette hold. Spillere som Stephon Marbury, Allen Iverson, Mike Bibby og Lebron James er jo nogle af de hurtigste på deres pladser i verden!

Link to comment
Share on other sites

Karl Malone er også ude :(

se forresten her :lol:

"This would, in theory, benefit the Pistons, who happen to thrive on the nastiness of their defense. Rarely does any playoff team accomplish more than 80 points in a game with Detroit.

The Lakers have their moments on defense, too, but are not unlike Anna Nicole Smith in that they rarely keep anyone under 80."

that's funny :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gætter på lakers i 6 kampe. Detroit er ligaens bedste forsvarshold og måske det bedste nogensinde. Men til gengæld er det et ringe angrebshold, som kun hart en 20ppg scorer i Rip hamilton og to rimelige scores i Racheed Wallace og Chancey billups. Så de skal nok holde Lakers på 80points pr kamp for at have en chance for at vinde. Med Wallace'ne har de nok en rimelig chance for at dække Shaq, men Kobe er der vist ingen, som kan dække for tiden, og lakers har også andre, som kan score, så det bliver svært for Detroit.

Detroit skal i øvrigt ikke håbe på at komme bagud, da Phil Jackson har en record på 44-0 i serier, hvor han har været foran :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil juble hvis Pistons vandt! Men et realistisk bud er nok Lakers i 5 eller 6...

For mig ligger nøglen hos R. Wallace og T. Prince... De skal spille godt, hvis Detroit skal vinde, og det har de kun gjort i perioder indtil nu. Prince har været elendig siden første runde :angry:

Tror i ikke der er et par Detroit-folk der er trætte af at de ikke tog Carmello Anthony i draften? :lol:

Starte med Anthony som small forward og have Prince fra bænken? Det ville være et vildt hold. Men Denver vil nok ikke trade mere ;)

Edited by Klami
Link to comment
Share on other sites

Carmello Anthony i draften?

Carmelo er overvurderet.. Dygtig spiller, men husk at han ikke laver andet end at være en egoistisk scorer der får bolden konstant. Det er væsentligt at huske der er mange mange offensive talenter i NBA (for helvede selv Dana Barros snittede i sin tid over 25ppg, da han var den eneste der kunne spille basketball på 76'ers hold). Carmelo har været dårlig til at spille sig selv op, og har haft mange kampe med utallige fg forsøg med meget lav scoringsprocent. Ikke imponerende, og ikke noget der ville hjælpe imod Lakers!

På et Pistons hold (og imod et fremragende offensivt hold som Lakers) vil forsvar være meget væsenligt!

I mine øjne har Carmelo ikke vist, at han kan dække forsvar og score på samme tid. Dette ville være afgørende mod et hold som the Lakers.

Men om de skulle have valgt Melo over Prince? Any day of the week!!!

Link to comment
Share on other sites

Det er muligt, at der er mange scorer i NBA, men de spiller ikke for Detroit. Så det ville klart være en fordel for Detroit at have fået en grydeklar 20ppg scorer som Anthony istedet for Milicic, som kun får spilletid, når kampene er afgjort og nok er mere end et år væk.

Jeg ved ikke, hvor god forsvarsspiller Anthony er, men Denver forbedrede deres record fra 17-63 til 43-39 med ham, hvilket er en ret dramatisk forbedring (som Camby og Miller selvfølgelig også er årsag til) og han scorede meget hos Denver, fordi det var, hvad de behøvede fra ham B) , så jeg mener ikke, at han er overvurderet, og Detroit har nok også fortrudt deres draft.

Link to comment
Share on other sites

Med Anthony på holdet havde Detroit været et mesterskabskandidat! Det er meget tvivlsomt at de kan vinde mere end en eller to mod Lakers.

Men at sammenligne ham med Baros, der havde fået sin NBA opdragelse i Seattle inden han kom til at snitte 25 på et hold der ikke vandt en skid, er ikke retfærdigt!

Anthony har, som Chris27 nævnte, gjort Denver til et playoff hold!

Detroit har ikke rykket sig meget siden sidste år, og jeg tror gerne Hamilton ville dele slæbet med at score point med én kommende superstjerne som Anthony.

Jeg har hørt folk sige pæne ting om Milicic's utrolige talent, men jeg vil tillade mig at sammenligne ham med Shawn Bradley og Sam Bowie indtil han snitter 20 pts og 10 rebs...

Link to comment
Share on other sites

Detroit har ikke rykket sig meget siden sidste år, og jeg tror gerne Hamilton ville dele slæbet med at score point med én kommende superstjerne som Anthony.
Kommende er ordet.. Læg mærke til at jeg er imponeret over hans talent, men jeg må forholde mig kritisk i forhold til, om han ville være en udslagsgivende faktor for et hold som pistons.
Men at sammenligne ham med Baros, der havde fået sin NBA opdragelse i Seattle inden han kom til at snitte 25 på et hold der ikke vandt en skid, er ikke retfærdigt!

Opdragelse og opdragelse, lille Barros snittede 2min pr kamp. Imponerende indsats på 76'ers dog :D

Jeg ser ikke det store problem for mange NBA spillere at snitte over 20ppg under samme forudsætninger som Carmelo, i hans alder er det imponerende ja, -men igen kun et udtryk for potentiale.

Der hvor det virkeligt er lovende mht. Carmelo lige nu er hans evne og vilje til at tage afgørende skud! Det viser hans psykiske styrke og potentiale..

Desuden mener jeg heller ikke at en spiller som Camby's bidrag skal undervurderes. Jeg fatter ikke at NY slap ham. Hvis ikke det var for hans høje skadesfrekvens var han en meget dygtig rebounder/shotblocker/forsvarer. Elsker den type :)

For at vende tilbage til Melo: han er overvurderet fordi folk kigger på hans potentiale, istedet for at se på hvad han leverer lige nu. En erfaren NBA spiller der var så svingende og havde så dårlige aftener skudmæssigt ville blive kritiseret i smadder..

En anden ting: Melo bliver sammenlignet med Jordan, enhver der ses som den nye jordan er pr. definition overvurderet :D

Link to comment
Share on other sites

Nu har Anthony bedre skudprocenter end spillere som Vince Carter, Tracy McGrady, Allan Iverson, Baron Davis, Paul Pierce og Lebron James, medens Kobe kun skyder en anelse bedre, så det er kun Stojakovic af de vigtige ikke-insidespillere, som skyder markant bedre, så jeg mener ikke at han har en dårlig skudprocent, og den steg også i løbet af sæsonen.

Men det er jo ikke et spørgsmål om potentiale, han var den mest scorende rookie siden Duncan (som scorede 0,1ppg mere), så han er allerede nået langt. Milicic må man til gengæld vurdere på potentiale, da han stadig intet har præsteret. Detroit håber selvfølgelig på, at han bliver en ny Nowitzki eller Gasol, som kan retfærdiggøre et nr 2. draft. I Anthony vidste man derimod på forhånd, at man fik kvalitet.

Camby havde også en god sæson, hvor han missede historiske få 9 kampe (at New York ville af med ham skyldtes nok også hans mange skader), og jeg havde ham på mit NBA-drømmehold.

Link to comment
Share on other sites

For at vende tilbage til Melo: han er overvurderet fordi folk kigger på hans potentiale, istedet for at se på hvad han leverer lige nu. En erfaren NBA spiller der var så svingende og havde så dårlige aftener skudmæssigt ville blive kritiseret i smadder..

Vigtig pointe. Melo er jo IKKE en erfaren spiller, men en ROOKIE der først er ved at lære at spille på dette høje niveau. Han bliver klart en af de helt store fremtiden. Han er altså en af de her spillere der kan alt.

Som Chris nævner så scorer han jo netop fordi det er hvad der er forventet af ham. Det FORVENTES at han tager 20 skud pr. kamp. Som ung spiller vil man tage dårlige skud, det kan ikke være anderledes. Med årene kommer erfaringen og man finder hurtigt ud af hvad man kan og ikke kan.

Link to comment
Share on other sites

Men det er jo ikke et spørgsmål om potentiale, han var den mest scorende rookie siden Duncan (som scorede 0,1ppg mere), så han er allerede nået langt.
Husk at Duncan spillede ved siden af en stadig anstændig David Robinson.

Melo spiller ikke ved siden af Robinson.

Som Chris nævner så scorer han jo netop fordi det er hvad der er forventet af ham. Det FORVENTES at han tager 20 skud pr. kamp. Som ung spiller vil man tage dårlige skud, det kan ikke være anderledes. Med årene kommer erfaringen og man finder hurtigt ud af hvad man kan og ikke kan.

Hvis ikke Melo skød så meget gjorde han ikke sit job, men det gør det stadig nemmere at score mange points :)

Vidste ikke Melo's procent var så god :blink: Imponerende! Men han er stadig ustabil og derfor vurderet på potentiale. Andre ting så som forsvar, spilforståelse, osv skal forbedres -men potentiale det har knægten!

Over for et hold som Lakers ville 30ppg ikke hjælpe en disse hvis Melo omvendt tillod 60ppg fra Kobe..

Syntes bare ikke det er sundt den måde spillere hypes på ,inden de overhovedet har gjort noget som helst.. Dette faktum alene, er nok til at begrænse sandsynligheden for, at vi nogensinde ser en ny MJ.

En spiller som t-mac er et godt eksempel. Han er en scoringsmaskine! Men er elendig i slutningen af kampe og mangler at bevise, han har det rigtige vinderinstinkt.

T-Mac er ikke en skid, indtil han har bevist han kan vinde!

Hurtigt spørgsmål: hvem ville i helst have inde i de sidste 20sec, t-mac eller en gammel mand som Reggie?

Alle de gange T-MAC har gemt sig tilsidst i kampene gør Miller til min favorit.

Vi mangler stadig at se t-mac på et anstændigt hold, men det er ikke lovende det han har vist indtil nu mht. afslutningen af kampe..

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Tror også at Pistons får overordentlig store problemer med at vinde over Lakers. Kampene bliver sandsynligvis rimelig low-score i forhold til hvad man plejer at se i Lakers-kampe, men at holde et hold med fire fremtidige Hall-of-Famers på under 80 igennem en finale-serie tror jeg alligevel ikke Pistons kan. Og det er tilsyneladende det der skal til for at Pistons kan vinde, eftersom deres offensive spil næsten kun har fungeret i form af Rip Hamilton. Billups og Sheed Wallace skal virkelig oppe sig offensivt før det bliver en spændende serie tror jeg.

Desuden plejer Lakers spillerne at stramme sig an når det virkelig gælder... Shaq snitter 34,4 ppg i hans NBA Finals optrædender og tror også Kobe vil have en ting eller to at byde på ;)

Men skal da nok blive underholdende nok at se på.... Game 1 i nat på Kanal 5 btw

Link to comment
Share on other sites

Ej ej Jesper nu holder du! Enig ang. Payton, men Malone kunne på et hvilket som helst andet hold stadig være en 20 points -10 rebounds mand! manden er stadig i en super form og har gennem slutspillet bevist at han stadig har hvad der skal til.

Link to comment
Share on other sites

1. pga. alderen er det svært at sammenligne, men jeg er sikker på at Malone stadig ville kunne gøre en god figur mod alle disse spillere den dag i dag.

2. ang. Shareef Abdur-Rahim og Antoine Walker spiller de ikke samme position, og jeg er slet ikke enig i at de er bedre.

At du kan nævne så mange navne siger jo også lidt om hvor mange gode forwards der reelt er i NBA. Det er lidt skræmmende...

Link to comment
Share on other sites

Damn, så overraskede Pistons alligevel og gav Lakers det første nederlag på hjemmebane i dette års playoff. 87-75 lød cifrene på trods af 34 points (13-16fg!) af Shaq og 25 af Kobe. Det skal så også siges at de to fik absolut ingen hjælp fra de øvrige Lakers...

Men nu er presset da for alvor på Lakers, for de tre midterste kampe spilles alle i Detroit, så hvis Pistons kan forsvare hjemmebanefordelen bliver de champs. :unsure: Håber og tror nu stadig på at Lakers kan komme op i omdrejninger som et hold i stedet for to individualister med en masse ligegyldige støttespillere.

Edited by Myhlers
Link to comment
Share on other sites

Og så var det ikke engang fordi Detroit spillede nogen særlig god kamp!!! Hvem havde troet det???? :blink:

Men nu får vi at se...

Jeg husker at Philly vandt kamp et over lakers for nogle år siden, og vi ved hvad der skete med dem...

Men et spinkelt håb lever...

Go Pistons!!! :tongue:

- Walker og Reef har begge spillet powerforward... De er mere naturlige 3'ere vil jeg give dig ret i, T... Men tvivlsomt at nogle af de spillere Jesper nævner ville gå 2/9 i en NBA finale... Også selvom de var på hold med Shaq og Kobe...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share