Dream Team??


Klami
 Share

Recommended Posts

Pistons har virkelig også et super komplet hold. Ben Wallace, Rasheed Wallace, Hamilton og Billups er alle superstjerner.

Som et hold fungerer de som superstjerner, men de ville ikke have så meget succes hvis det ikke var hinanden. Om glem nu ikke Prince, my dogg. :4thumbup:

Mit bud, det bliver ikke et dream team 92 om igen. Intet hold slår nogensinde dem, nu hvor Europa også er blevet et stort basketball forum.

Men de går hele vejen, da det bliver langt mere seriøst denne gang, med færre "show-playas" og en super god og seriøs træner. Respekt til Larry..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu hvor det ser ud til at Lakers er ved at gå op i limningen er her en god artikel:

Shaqs side af historien

Præcis!!

Kobe kalde Shaq fed, siger han får underlige skader, Kritiserer coachen, skyder cirkus skud, får selv dumme skader (skærer sig i hånden), kommer for sent til træning og holdmøder, får coachen smidt ud og spiller elendigt igennem hele finalen..

Efter sæsonen vælger de at lade shaq gå og satser alt på Kobe?

Kobe er ung og talentfuld, forkælet, egoistisk, utro ægetemand -måske voldtægtforbryder og fængselsindsat..

Forstår ikke deres prioritering!

De kunne have fået T-mac eller en anden scoringsmaskine pga. den gode mulighed for at hive et mesterskab hjem i LA.

Indtil denne sæson var jeg stor fan af Kobe, nu må jeg indrømme jeg ikke har andet end afsky til overs for ham..

Når man hiver en løn på x-antal millioner $ hjem om året så kommer man ikke for sent og opfører sig professionelt.

Ender med at man bliver gammeldags og tænker på spillere som Havlichek:

scrapbook_havlicek.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu hvor det ser ud til at Lakers er ved at gå op i limningen er her en god artikel:

Shaqs side af historien

Rigtig spændende artikel. Kunne være sjovt at se Shaq og T-Mag sammen igen.

Det kunne også være rart at høre Kobes side af historien. Det er i hvert fald ikke specielt sympativækkende, hvad Shaq har at sige.

Igen :blink: De har da ikke spillet på samme hold før, mon ikke det var Penny Hardaway du tænkte på B)

Men Kobe har fremtiden for sig (forudsat at han ikke kommer i fængsel) og vil være en stjerne de næste 10år. Shaq har toppet og med mindre han holder sig i form, så vil skader være en alvolig trussel for hans karriere, der er jo bivirkninger ved at veje 154kg.

Men hvorfor skulle Kobe ønske at blive hos lakers, hvis de alligevel ikke har noget hold næste år. Nok vil han være stjernen men næppe på et bundhold.

Link to comment
Share on other sites

Igen :blink: De har da ikke spillet på samme hold før, mon ikke det var Penny Hardaway du tænkte på B)

Nej, nej. Det var da dengang T-Mac og Shaq spillede sammen med Larry Bird, Dr. J og Flemming Danielsen.

:lol:

Beklager min begyndende demens. :homergoesdoh!:

Nå, men så kunne det være spændende at se dem sammen for første gang... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lidt et ambivalent forhold til Kobe Bryant. Til tider tager jeg mig til hovedet og ryster når han laver ting som kun en hvis Airness kunne og andre gange er jeg ved at brække mig når han skyder som om han var betalt pr. skud han tog.

Når man har en big guy som Shaq så fodrer man ham bolden indtil det modsatte hold stopper ham, end of story! De kampe hvor Shaq får lov at score 20+ i 1. halvleg og modstander holdet så ændrer taktik i halvlegen er også de kampe hvor han ligger tæt på en trible double. Han er nemlig ikke dårlig til at aflevere.

Der har været så meget snak om Kobe ville blive ligeså god som his Airness. Men Kobe mangler helt sikkert at lære en del om basketball. Han VIL selv afgøre kampene, det virker ærlig talt ikke som om han har den store tiltro til sine teammates. His Airness vidste altid at han kunne stole på Paxson, Hodges og Kerr hvis han afleverede bolden videre. Det afspejler sig også i de andre spilleres selvtillid.

Næh du, Kobe skulle sætte sig ned og se hvordan Jason Kidd holder legestue med Detroits hold. Se det var Teamwork...

Link to comment
Share on other sites

det er også derfor, at det er nødvendigt at komme af med Shaq, triangle offense og Phil Jackson. Uden shaq vil lakers spille meget mere pick n' roll, hvilket Kobe, Payton og malone meget hellere vil. Kobe vil ikke behøve at forcere sit spil for han bliver alene kongen på bjerget.

Mht sammenligningen mellem Jordan og Kobe så vil kobe få det svært ved at nå derop. kobe skyder bedre er lidt mere altletisk, men han afleverer ikke så godt som Jordan gjorde, og så var Jordan langt smartere og langt klogere på en basketballbane. Desværre ser det ikke ud til, at Kobe er blevet meget smartere, og det ser ikke ud som om det kommer - han skulle nok have taget et par år i college før han gik til NBA.

og så vil vi have Pat Riley tilbage til Lakers som coach!!

Link to comment
Share on other sites

Indtil denne sæson var jeg stor fan af Kobe, nu må jeg indrømme jeg ikke har andet end afsky til overs for ham..

Når man hiver en løn på x-antal millioner $ hjem om året så kommer man ikke for sent og opfører sig professionelt.

Ja Kobe har været skuffende denne sæson, men forstår ikke helt hvorfor du hellere vil beholde shaq, når du netop nævner Kobes mangel på professionalisme. Kobe har været en smule uproffosionel denne sæson, men mener nu stadig Shaq overgår ham uden de store problemer i den kategori. Her snakker vi ikke bare om en enkelt sæson. Dertil kommer hans totale mangel på vinder-mentalitet.

Link to comment
Share on other sites

Der er for øjeblikket store spekulationer om Shaq's kommende klub. Men det store problem er at han tjener 27,7mio$ næste år, suverænt mest i hele NBA. Det betyder at Lakers skal have et halvt hold retur, når de trader ham. Hvilket i praksis nok vil sige en allstartype plus 3 gode spillere. Så jeg mener simpelthen, at han er for dyr(specielt når han ikke kan skyde straffe B) ). Han har jo heller ikke helbreddet med sig, da han de seneste to år har haft fodskader, som nok knytter sig til hans vægt og deror næppe bliver mindre, så det er ikke så langsigtet at investere i ham.

Hvorimod Kobe kan være stjernen på et tophold i de næste 10år. Han var dog lidt svingende i år, hvilket jeg bemærkede, da jeg havde ham på mit NBA fantasyleague-hold.

Vedholdende rygter siger i øvrigt at TMac er på vej til Houston sammen med Juwan Howard i trade for Francis, Mobley og Cato.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det bliver en spændende offseason med så mange store spilleres ukendte fremtid. En del af handlerne kommer muligvis i stand i dag eller i morgen, idet expansion-draftet finder sted i morgen.

Også interessant at se hvilke spillere det nye hold Charlotte Bobcats snupper og i øvrigt hvem der bliver traded på draftdagen. Bobcats har forresten allerede fået byttet deres 4. valg i draften til 2. valget med Clippers.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det rigtige draft så overstået med Dwight Howard som pick #1 og Emeka Okafor som 2'er... Hvad der måske er mere interessant, så fik vi i går draftet den første danske spiller nogensinde i form af Christian Drejer, som blev valgt af New Jersey Nets med pick #51.

Drejer draftet

Det skal blive spændende at se om han får mulighed for at vise hvad han kan i Nets ;) Han har dog udtalt, at han regner med at blive i Barcelona næste sæson inden han begynder i NBA.

Edited by Myhlers
Link to comment
Share on other sites

Ja... Jeg håber han kommer til at bidrage lidt hos Nets om et par år! Men nok fornuftigt at han bliver modnet lidt mere i europa. Det er jo ikke fordi han har været særlig imponerende i Barca...

Men så kan det være man snart kan sige, at man har dækket en NBA-spiller op :tongue:

Mine bud på Rookie of the year:

Luke Jackson

Ben Gordon

Link to comment
Share on other sites

for at vende tilbage til emnet, så er det endelig hold for USA nu at finde. Jeg syntes det ligner en god blanding af erfarne spillere og unge nye sultne talenter der gerne vil vise verden hvorfor USA stadig er landet med verdens bedste liga.

Kan de få det til at gå op i en højere enhed bliver de giftige.

Link to comment
Share on other sites

for at vende tilbage til emnet, så er det endelig hold for USA nu at finde. Jeg syntes det ligner en god blanding af erfarne spillere og unge nye sultne talenter der gerne vil vise verden hvorfor USA stadig er landet med verdens bedste liga.

Hvor???????

Link to comment
Share on other sites

Det kan ses denne side.

Det ser ret urutineret ud med en rookie, 3 rookies fra sidste sæson og to spillere med to års erfaring. På papiret ser det heller ikke bedre ud end det hold, som blev nr 6 til VM, men hvis de er sultne og kan spille som et hold, så er de alligevel favoritter til at vinde OL B)

Link to comment
Share on other sites

Det ser ret urutineret ud med en rookie, 3 rookies fra sidste sæson og to spillere med to års erfaring. På papiret ser det heller ikke bedre ud end det hold, som blev nr 6 til VM, men hvis de er sultne og kan spille som et hold, så er de alligevel favoritter til at vinde OL

Men det ser ud til at være et hold, der kan levere underholdende basket. Glæder mig til at se sammenspillet mellem Iverson og Duncan B)

Link to comment
Share on other sites

På papiret ser det heller ikke bedre ud end det hold, som blev nr 6 til VM, men hvis de er sultne og kan spille som et hold, så er de alligevel favoritter til at vinde OL

Slet ikke enig! Dette OL holdets talentmasse er langt størrere end det hold der tabte under VM. Jeg tror ikke du ska ligge så meget i hvor længe de har spillet i NBA. De spillere der er udtaget er allerede stjerner i NBA i dag, selvom de kun har spillet i 1 eller 2 år. Det er altså ikke hvem som helst de sender afsted, selvom amerikanerne spiller meget på at de "bedste" har meldt afbud...

Link to comment
Share on other sites

Holdet ser umiddelbart ud til, at være en tak bedre end holdet fra VM. Ikke de helt store stjerner, men samtidigt glimrende spillere.

Noget af det der falder i øjnene, når man kigger på truppen, er den umiddelbare mangel på skytter, som kan betegnes som "lethal" fra distancen. Dette virker dog også til, at være den generale tendens i NBA. Hvis holdet får problemer, med at holde et forsvar "honest", så får de svært ved at udnytte spillernes en-mod-en kvaliteter.

Mener dog også den mest afgørende faktor, bliver spillernes engagement og deres vilje til at spille som et hold. Spiller de ordenligt fosvar, burde de score en stor bunke point i transition.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, så kunne jeg forestille mig at holdet var meget sultent med 6 helt unge spillere, Iverson, som endeligt har fået chancen (er vist før sorteret fra fordi han var for kontroversiel), Marbury, som er udskældt ligegyldigt hvor han spiller.

Men bortset fra Iverson, Duncan og til dels Jefferson har ingen af dem været nøglespillere på tophold i NBA.

Enig med Cisse, der er ikke ne enste god 3-pointskytte på holdet. Bedst er Jefferson, som skyder 36% på treere, folk som Iverson, Lebron, Marbury skyder kun omkring 30% på treere, så måske kunne de få problemer imod en god zone.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror i glemmer en temmelig vigtig ting. NBA 3 points linien ligger 1 METER længere ude end den europæiske!!! Det var tydeligt at flere af NBA spillerne under OL i Sydney havde fordel af dette.

De behøves ikke være nøglespillere på tophold. Alle spillerne er nøglespillere på deres respektive hold. Det er ensbetydende med at de er vant til at spille under pres og samtidig levere varen(også mod topholdene).

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

Det skal nok blive et underholdende hold. Men vinder de?? Tja... Jeg ved ikke. Iverson er nok motiveret til det, og hvis han kan få resten med mener jeg de har en rigtig god chance. I og med at holdet er så ungt slipper man forhåbentligt også for den arrogance man var vidner til i Sydney...

Men hvad laver Boozer, Wade og Okafor på det hold???? Okafor har helt sikkert en stor fremtid foran sig, men han er da ikke klar endnu... De to andre er bare rollespillere... Og Boozer endda på et taber-hold... Det svarer til at have taget Harace Grant med i '92...

Resten af holdet ser godt ud, og jeg glæder mig især til at Marbury og Iverson giver nogle af de små internationale guards baghjul!

Mht skytte-problematikken: Carmello, Lebron, Iverson, Marbury... Der er ingen af dem jeg ville lade stå fri bag 3'er linjen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share