Dream Team??


Klami
 Share

Recommended Posts

Jeg tror ikke spillerne i NBA er blevet dårligere skytter. Hvis du kigger på deres stats, er de også ganske pæne - og TRO mig - de gutter kan altså skyde en basketball B)

Jeg kan da godt nævne nogle få:

Steve Nash

Ray Allen

Reggie Miller

Derek Fisher

Tony Parker

IMHO, er forskellen (som du også selv er inde på), at spillestilen er blevet meget anderledes. Der er ikke i samme grad fokus på de gode skytter, som der var for år tilbage!!

Gode skytter som jeg lige umiddelbart husker:

B.J. Armstrong

Drazen Petrovic

Mark Price

Larry Bird

Dennis Scott

Ikke, at de kun var set-shooters (langt fra), men alligevel. Ville en spiller som B.J få samme credit i dag?? - tror det faktisk ikke. Manden var jo ustoppelig fra hjørnet B)

Tilbage til emnet: Får USA problemer mod Grækenland og deres sindsyge fans???

En ting der kan få det til at se ud som om de skyder dårligere end i gamle dage, er vel også at spillet har udviklet sig til at være hurtigere, markeringerne er tættere og mere kontante end i "gamle dage". Alt andet end lige bliver det jo sværere at ramme kurven når modstanderen er i fjæset på dig hele tiden. Er ikke ekspert, bare en lille teori... :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En ting der kan få det til at se ud som om de skyder dårligere end i gamle dage, er vel også at spillet har udviklet sig til at være hurtigere, markeringerne er tættere og mere kontante end i "gamle dage". Alt andet end lige bliver det jo sværere at ramme kurven når modstanderen er i fjæset på dig hele tiden. Er ikke ekspert, bare en lille teori...
Tja, jeg var selv i gang med en længere udredning, hvor konklusionen var lidt den samme. Men jeg er faktisk ikke så sikker alligevel! Spillet ER blevet hurtigere, men jeg tror ikke der bliver dækket mere aggressivt op! Der bliver jo ikke scoret færre points - måske endda tværtimod!? Problemet kunne jo også være, at der blev dækket dårligere op, hvilket gjorde det lettere at "drive" på kurven!

Tænk bare på det gamle Pistons "bad-boy" hold... de dækkede i hvert fald forsvar B)

Hvis nu amerikanerne kunne få ind i hovedet at de bare skulle fodre "The Big Fundamental" aka Tim Duncan hele aftenen så ville de være i stand til at vinde hver kamp. Han er verdens bedste spiller(Kobe Bryant my ass) og der er INGEN på den europæiske basketscene der kan stoppe ham!

ENIG! Duncan var vel nærmest også den eneste, der kunne være sin indsats bekendt i første kamp. USAs vej til sejer er at droppe deres egoer, spille som et hold (fordre Duncan inside), og få Iverson til at sætte lidt tempo på deres fast breaks!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

ENIG! Duncan var vel nærmest også den eneste, der kunne være sin indsats bekendt i første kamp. USAs vej til sejer er at droppe deres egoer, spille som et hold (fordre Duncan inside), og få Iverson til at sætte lidt tempo på deres fast breaks!

Ingen tvivl om, at Duncan er manden de burde gå til. Nu så jeg dog kun stort set 1. quarter og resten i glimt, men ihvertfald i 1. quarter doubled de Duncan konstant(eller Odom hvis han fik den i posten), hvilket betyder at nogen må ramme deres skud for at holde forsvaret "honest". I de første ti min. virkede det som om at de konsekvent lod Jefferson stå fri, hvilket åbenbart var en glimrende taktik.

Link to comment
Share on other sites

Litauen kunne hvad USA ikke kunne, nemlig at besejre Puerto Rico. Puerto Rico spillede ellers lige så godt som imod USA, men Litauen ramte 15 treere (Puerto Rico ramte vist 12treere) og spillede ret godt. Så der venter USA flere udfordringer.

Litauen har i øvrigt heller ikke deres store stjerne (Zydrunas Ilgauskas fra Clevaland, som var center på allstar-holdet) med.

Link to comment
Share on other sites

Så vandt de endelig igen! Men deres 3pts skudstats er da stadig elendig. Men jeg synes deres attitude var klart ændret fra sidste kamp, til det bedre. Men jeg synes de, engang imellem, var for lang tid om at spille bolden videre i angrebet. Det betød at de græske spillere kunne nå at komme på plads igen. USA's store problem er at de stadig ikke er sammenspillet (forståeligt nok). Men det var bedre takter i denne kamp og de skal blive endnu bedre til næste kamp mod Australien.

Link to comment
Share on other sites

Grækenland spillede en rigtig god gang basketball. Det var en fornøjelse at se! Også godt, at USA i denne kamp så ud som om de rent faktisk gad spille. Bliver spændende at se deres kampe mod turneringens stærkeste hold. De skal nok passe på med, ikke at blive lullet i søvn af den formodede walk-over mod Australien!

I øvrigt stor tak til Dansk Tipstjeneste for super odds på USA vs. Grækenland (0-12) ;)

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Mon ikke USA's spil imod Grækenland er deres reelle niveau. Et hold, hvis store force er deres fysik, men som lider under, at de er dårlige trepointskytter (de er heller ikke imponerende straffeskytter). Hvor de andre tophold hælder en masse 3-pointere i.

Bliver spændende imod Litauen :)

Men det er helt vildt, så mange fejl, som der bliver dømt. De måtte gerne hæve bagatelgrænsen efter min mening.

Link to comment
Share on other sites

T <-- Fed side i har banket op i HBC!

Synes Spanien ser rigtig stærke ud med Navarro og Gasol...

Ganske rigtigt at den store test for USA blir litauerne. Men de spillede altså også langt under evne mod Grækenland. Det er simpelthen pinligt at se alle Stefan og Wade's fejlafleveringer, og Jefferson og Stoudamire har simpelthen været så piv ringe indtil videre...

Men rigtig godt at se lidt gejst og intensitet hos 'kanerne...

Link to comment
Share on other sites

En som virkelig burde fremhæves som værende ringe, er coach Larry Brown. Hans udskiftninger var utrolig malplaceret. Bla hans udskiftninger af Lebron James var fuldstændig tåbelige. Efter et par monsterplay af Lebron, blev han nærmest konstant belønnet med udskiftning..

Link to comment
Share on other sites

Og alligevel vandt de kun med seks point over et græsk hold, der i bedste fald kun kan betegnes som værende middelmådige.

Ingen tvivl om, at amerikanerne er bedst, når spillet kommer op i tempo, og bolden bliver skubbet af modstanderne.

De hold som har haft de bedste chancer mod USA, er de hold som går bolden op, spiller meget struktureret og skyder mange tre'ere og også har været i stand til at få blokket så nogenlunde ud.

Det var grækerne slet ikke i stand til, og alligevel var USA ikke i stand til at vinde med mere end 6 point. Synes også kampen viste, at amerikanerne bare ikke var bedre. De har Duncan og Iverson og Lebrown som x-faktor, men mod de 6 andre tophold kommer de til at få store problemer. Jeg tror faktisk ikke engang på, at amerikanerne får medaljer.

Link to comment
Share on other sites

Selvom Dream Team absolut ikke spillede en topkamp mod Australien idag, fik de endelig vist eksempler på top-basket, specielt i 4 quater. Lebron beviste igen idag hans SUPER talent. Den mand er bare AMAZING i luften..Super springkraft han har.

Men igen idag blev det illustreret, at de har brug for folk som kan skyde fra distancen.

Where are you T-mac and Kobe......

Link to comment
Share on other sites

Selvom Dream Team absolut ikke spillede en topkamp mod Australien idag, fik de endelig vist eksempler på top-basket, specielt i 4 quater. Lebron beviste igen idag hans SUPER talent. Den mand er bare AMAZING i luften..Super springkraft han har.

Men igen idag blev det illustreret, at de har brug for folk som kan skyde fra distancen.

Where are you T-mac and Kobe......

Jeg synes, de spillede ufatteligt dårligt! Ok, de fik da vist lidt dunks osv., men havde Australien spillet disciplineret i 4 Q. kunne de sagtens have løbet med sejren.

En anden ting: Serbien Montenegro skuffede mig faktisk mere end USA med deres indsats i dag :(

Link to comment
Share on other sites

men havde Australien spillet disciplineret i 4 Q. kunne de sagtens have løbet med sejren.

Ikke enig. Amerikanerne skruede op for intensiteten i forsvaret og så var den kamp reelt afgjort. Bare synd at de ikke kan spille forsvar sådan i 40 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Ikke enig. Amerikanerne skruede op for intensiteten i forsvaret og så var den kamp reelt afgjort. Bare synd at de ikke kan spille forsvar sådan i 40 minutter

Tjaaa, måske har du ret. Jeg synes nu alligevel det var ærgerligt, at Australien begyndte at løbe med USA og tage meget dårlige skud! Lektien må være, at når USA begynder at løbe, gør man (endnu) mere for at tage tempoet ud af kampen.

Alt i alt var jeg nu meget imponeret af Australiens indsats!!

Selvfølgelig cadeau til USA for at spille "D" så de tvang Australien til en dårlig shot-selection. Som du selv nævner det: Kan/gider de ikke gøre det i 40 min!

BTW, burde Zulu ikke vise Litauen nu?? Der er jo fuckin' små russiske piger, som laver gymnastik!! :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes egentlig ikke de hoppede på tempogalejen. De blev utallige gange nødt til at skyde langt udefra med få sekunder tilbage på skuduret og samtidig var der ikke noget der hed offensive rebounds fra Australiens side af i 4. quarter. Som jeg ser det gjorde Australien hvad de kunne, men USA spillede altså bare det bedre i 4. quarter, specielt i forsvaret. At australien så samtidig får deres bedste mand på bænken, og senere smidt ud, hjælper jo heller ikke på det!

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

Fed artikkel om amerikenerne:

Culture, not coach, to blame for downfall

--------------------------------------------------------------------------------

Associated Press

ATHENS, Greece -- Folks back in the United States are searching for an explanation to their basketball team's misfortunes.

An American from Dallas, working for Lithuania, has offered an answer.

Lithuania assistant coach Donnie Nelson sees the U.S. team's struggles as symptomatic of a breakdown that begins at the developmental level and is exacerbated by America's fascination with dunks, sneaker contracts and the pursuit of the almighty dollar.

"This team and this group of coaches shouldn't take the bullet for our lack of development,'' said Nelson, the general manager of the NBA's Dallas Mavericks. "Other countries ... have a lot less in the way of emphasis on the sport, the numbers of athletes that gravitate to the sport, money, educational periodicals and tapes.

"So there shouldn't be any reason that our guys are not capable of doing certain things,'' Nelson continued.

"We've been seeing this for a long time, and again, there isn't a better teacher in basketball than Larry Brown. But you've got to have receptive students in order for a team to be effective. ... You can't just shuttle out gear, and have the best Nikes, and not be able to shoot a jump shot.''

The American team shot just 7-for-45 from 3-point range in its first two games, ensuring the players will continue to see more tightly packed zone defenses until they prove themselves capable of beating an opponent daring them to shoot from outside.

Next up is a game Thursday against Australia and its veteran marksman Shane Heal, followed by opening-round games Saturday against Lithuania and Monday against Angola.

The United States is currently in a four-way tie for second place in Group A with Puerto Rico, Greece and Australia. Angola (0-2) is last.

Thursday's other games are Italy-Spain, Puerto Rico-Angola, Argentina-China, Greece-Lithuania and New Zealand against Serbia-Montenegro.

Despite his team's struggles, Brown said he will stick with what makes him comfortable -- the same starting lineup, same subs and same tactics.

"I'm not smart enough to change,'' Brown said with a smile Wednesday. "I don't have enough time. ... We've just got to play with the same energy we played with last night'' in a win against Greece.

That likely means that Richard Jefferson, who shot 0-for-7 against Greece and 3-for-16 against Puerto Rico, will remain the starting small forward. And LeBron James, whose defensive energy produced three breakaway dunks in the second quarter, will continue to come off the bench at shooting guard behind Allen Iverson.

Brown has never been one to make wholesale changes on the fly, and he's not about to start now -- even with observers wondering why he isn't making more use of full-court pressure or half-court traps that can cause turnovers and lead to open-court opportunities.

"Whatever he feels is the best thing to do to win, that's what we're going to do,'' said Stephon Marbury, who has played full-court man-to-man defense against opposing point guards but hasn't been all that disruptive.

Brown believes winning or losing will be determined by effort -- players diving on the floor for loose balls, boxing out underneath for defensive rebounds and making the extra pass to open up mid-range scoring opportunities.

The Americans have done those things at times, but never for a full game.

And if they don't get into the habit of playing with extra effort for a full 40 minutes, their chances of standing on the medal podium will dwindle fast.

"A lot of guys gave up their bodies to make plays last night. We played to win,'' Brown said following a brief practice at the American College of Greece. "When you see LeBron going on the floor and Timmy (Duncan) going on the floor ... that's why we ended up playing better.''

Det er en sandhed med modifikationer, da der findes en del fantastiske skytter i nba.

Men der er en helt anden vægtning af fundamentals i Europa. Nu begynder man at se resultatet deraf.

Link to comment
Share on other sites

Kan nu ikke se nogen arrogance over det nuværende hold. De spillede røven ud af bukserne hele kampen igennem. Men skød elendigt helt til sidst.

Syntes reelt de blev bortdømt til sidst. Ikke at Litauen ikke kunne have vundet uden hjælp fra dommerne. Men fejlen på stephon marbury, no call på richerd jeffersons skud (slag på hånden efter bolden er sluppet ER en fejl), no call på lamar odoms sidste scoring (er ikke sikker på at det var ham, men at begynde at boxe en mand ud imens han er i luften, inden han har sluppet bolden ER en fejl) vidner i mine øjne om dommernes partisk-hed eller manglende niveau i de afgørende minutter.

En ting er at de pludseligt i afslutningen dømmer ALT. Det er almindeligt ved urutinerede dommere i afslutningen af en kamp. Noget andet er at de gør det så ensidigt.

Måske var det manglende rutine fra amerikanerne, som er vant til no-calls i afslutningen af NBA kampe. Men jeg syntes stadig at dommerne desværre ikke lod spillerne på banen afgøre kampen, men istedet afgjorde den for dem.

Link to comment
Share on other sites

Men nu er Litauen jo basketmæssigt ikke nogen lilleputnation. De har vundet medalje ved de sidste tre OL (snart 4 B) ).

Jeg synes ikke, at det er dommernes skyld at USA tabte. De dømmer alt for mange fejl, men det gør de begge veje, og det har de gjort i alle kampene.

Det er jo bare endnu et eksempel på, at amerikanerne ikke har udvalgt nogen skytter til holdet. Der er jo heller ingen af spillerne på holdet, som er gode skytter i NBA. De er fysisk og atletisk overlegne. Men det hjælper ikke nok, når de ikke kan ramme på deres skud. Måske skulle deres udvælgelseskommite indse, at der er forskel på en scorer og en skytte, men reelt er der heller ikke mange rigtig gode amerikanske 3-point skytter i NBA, og de fleste af dem, som er der er ikke stjernespillere.

Som hold skød Litauen jo ikke engang bedre treere end de gjkorde i de andre kampe.

Link to comment
Share on other sites

Utroligt og godt at en lille put nation som Litauen kan slå det arrogante ”dreamteam” laugh.gif

Håber at amerikanerne ryger ud, deres evige særbehandling og arrogance er en hån mod den olympiske ånd

Jeg synes netop amerikanerne spillede som et hold, med alt hvad det indebærer. USA spillede også det bedste baskete IMO det meste af kampen, men kunne ikke stille noget op overfor Lituaens 3 pointer. Det var rimelig vildt så mange 3 pointer Lituaen ramte i 4 periode :blink: . Alt i alt var det en kanon underholdende kamp, måske turnerings bedste so far (Lituaen vs. Puerto Rico var også kanon).

Jeg mener, at have set denne kamp, at USA har en stor chance for at vinde guldet. De spiller bedre og bedre for hver kamp.

Link to comment
Share on other sites

Var faktisk positivt overrasket over amerikanerne, de spillede med rigtig god intensitet det meste af kampen. Begynder faktisk også at tro lidt på de godt kan vinde. Lidt bedre opdækning til sidst, lidt kendelser den anden vej, så havde de også vundet denne.

Er iøvrigt meget enig i den artikel du linker til ptpoul, men det har jeg vist gjort opmærsom på før. Ja, der er stadig gode skytter i NBA, men bund niveauet er faldet drastisk i denne egenskab imo.

Link to comment
Share on other sites

Man skal huske på at Amerikanerne var foran det meste af kampen. Desuden kom Richard Jefferson endelig tilbage og satte 6ud af 8 og leverede 20 points.

De altoverskyggende problemer var:

Manglende præcision udefra (de afleverede sig hele vejen ind konstant :blink: ).

Manglende tilvænning til internationalt game (screeninger, dommernes stil).

Hvis Jefferson holder niveauet og Iverson også får gang i 3 eren igen er de ikke til at stoppe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share