Smolov-squat-rutine


TLunau
 Share

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg færdiggjorde de indledende uger + første uge, men min tekniik var så ringe på det tidspunkt at jeg valgte at stoppe igen. Det satte sig voldsomt i knæene...

Regner dog med at fifle lidt med det når jeg har færdiggjort mit nuværende basis-program.....

Link to comment
Share on other sites

det er det samme som træk, men man dykker ikke ned og henter den. Man "griber" den altså næsten stående. Få lige noget instruktion inden du begynder på det.... Hvis det ikke er muligt kan jeg anbefale at bruge hop og overhead squat under opvarmningen.

<{POST_SNAPBACK}>

Da gud skabte mig, blev jeg ikke skabt til træk :smile: har forsøgt og har slet ikke motorik til det. tak for alternativerne

Link to comment
Share on other sites

Det er så vildt et program. Hvis det er bare halvt så effektivt som det lyder ondskabsfuldt, så vil det jo skabe de mest massive wheels i miles omkreds...

BaardiB: gennemførte du alle ugerne? Kan du komme med noge flere reviews/resultater? 

Self, hvor meget ændrede det på totalen..?

Ved godt at bare det at komme igennem første mesocycle ville være stort som en newbie som moi... :wink:  Så kæmpe respekt til enhver der gennemfører sådn et sygt program, man må være ret udkørt efterfølgende....

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kom igennem de første 6 uger og måtte stoppe her.... jeg var konstant øm i lænden af alt det squat. Jeg dødløftede ikke i perioden, men det var heller ikke nødvendigt :smile:

Jeg overloadede.... begyndte at sove dårligt, var meget træt ligegyldigt hvor mange kcal jeg væltede indenbords og hjulene var konstant ømme.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg sad lige og kigget på programmet igen, og kom i tvivl om nogle øvelser.

så hvis der var en som gad og forklare følgende øvelser, vil jeg være hjertelig glad :4thumbup:

Stem??

Eccentrisk sqauat?

(deep)Jump sqaut?

Hvis man nu ikke har mulighed for at lave slæde træk, kan den øvelse så glemmes, eller er der alternativer

MVH Peter

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
jeg er færdig med regnearket.... Smolov som Pavel siger det.

Eventuelle rettelser og/eller tilføjelser modtages gerne.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg fatter altså brikker af hvordan man skriver sine max ind. Der er jo både et felt hvor der står Pre-sycle og et hvor der står In-sycle? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Stem = military press. I stem presser man længere bagud over hovedet, for at stangen skal få samme slutstilling som i træk

eccentrisk squat er når du putter 120% af dit squat max på stangen i dit power cage, hvis du har sådan et. Splitterne i caget skal være sat i din squat bundstilling. Så tager du stangen på nakken og squatter ned med den. Da vægten er højere end dit max, kan du jo ikke rejse dig med den, så du ligger stangen på pins'ene.

Jump squat er normalt squat partials, hvor du forlænger squattet med et hop. Hvis man laver jump squats med henblik på overførsel til squat, kan det være en god ide at lave dem dybe, altså startet fra den normale squat bundstililng

Link to comment
Share on other sites

Cola, precycle er dit max inden du går i gang med programmet. Hvilket burde kunne forstås.

Hvis du har Excelfilen foran dig så kan du se i Uge 6 at du kommer op og kører nogle nær-max singles. Det højeste du kommer op på der registrerer du som in-cycle max og så er du klar til at køre videre... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Du skriver din nuværende max ind i Pre-sycle. in-sycle skal du først udfylde når du har lavet den nye max-test i programmet.

Er det forståligt det jeg skriver??

<{POST_SNAPBACK}>

Ah, ja. Forestillede mig at det var sådan noget, men kunne ikke finde maxtesten. Er det den der hedder prikida squat i uge 6, og hvad er iøvrigt et prikida squat?

Hvad er protzhka og protzhka kombi? Hvordan udføres højde- og- længdehop og hvor dybt går man i de eksplosive partials? Dybe lounges er det bare når knæet når jorden eller skal man tage en ekstra bred benstilling så at man kan komme endu dybere? :blink:

Link to comment
Share on other sites

hvad er iøvrigt et prikida squat?

Hvad er protzhka og protzhka kombi? Hvordan udføres højde- og- længdehop og hvor dybt går man i de eksplosive partials? Dybe lounges er det bare når knæet når jorden eller skal man tage en ekstra bred benstilling så at man kan komme endu dybere? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Prikida er når man kører op til sit nær max i singles.

Protyazhka er råtræk.

Protyazhka kombi er trippelsets med råtræk, stem fra nakken og squat.

Højdehop er hop med stor kraft og afsættet tager du igen til næste hop, så snart du rammer gulvet.

Længdehop er hop med stor kraft og afsættet til næste hop tager du, så snart du rammer gulvet. Hop en på forhånd målt og markeret længde i hvert sæt.

De sidste ting er vel en smagssag vil jeg tro..

Edited by sats
Link to comment
Share on other sites

Du skriver din nuværende max ind i Pre-sycle. in-sycle skal du først udfylde når du har lavet den nye max-test i programmet.

Er det forståligt det jeg skriver??

<{POST_SNAPBACK}>

Ah, ja. Forestillede mig at det var sådan noget, men kunne ikke finde maxtesten. Er det den der hedder prikida squat i uge 6, og hvad er iøvrigt et prikida squat?

Hvad er protzhka og protzhka kombi? Hvordan udføres højde- og- længdehop og hvor dybt går man i de eksplosive partials? Dybe lounges er det bare når knæet når jorden eller skal man tage en ekstra bred benstilling så at man kan komme endu dybere? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er den som hedder prikida. De celler som har en lille rød trekant i højre hjørne, hvis du flytter makøren over på cellen, vil der komme en forklaring frem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Du skriver din nuværende max ind i Pre-sycle. in-sycle skal du først udfylde når du har lavet den nye max-test i programmet.

Er det forståligt det jeg skriver??

<{POST_SNAPBACK}>

Ah, ja. Forestillede mig at det var sådan noget, men kunne ikke finde maxtesten. Er det den der hedder prikida squat i uge 6, og hvad er iøvrigt et prikida squat?

Hvad er protzhka og protzhka kombi? Hvordan udføres højde- og- længdehop og hvor dybt går man i de eksplosive partials? Dybe lounges er det bare når knæet når jorden eller skal man tage en ekstra bred benstilling så at man kan komme endu dybere? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er den som hedder prikida. De celler som har en lille rød trekant i højre hjørne, hvis du flytter makøren over på cellen, vil der komme en forklaring frem.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, tak, men er stadig lidt forvirret: en detaljeret udredning af combien ville være dejlig...? :innocent:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg vil lige genoplive Smolov-reklame-tråden.

Efter at have gennemført de første 6 uger (2 ugers intro, 3 ugers Smolov-mesocyklus, 1 deload + max uge), kan jeg kun bekræfte alle rædselshistorierne: konstant opsvulmede, smertende ben, sløvhed, ekstrem sult, tendens til tudefjæs før lørdagstræningen...og et max, der steg fra 140 med knæbind til 150 uden - på 6 uger :blink:

Ingen tvivl om, at Smolov er noget perverst, menneskefjendsk svineri, men det virker - bare man holder tudefjæset under kontrol og gennemfører...

Edited by Unclebully
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share