Bænkpres med smalt greb


Cache
 Share

Recommended Posts

Kan man i et HST-program argumentere for at fjerne alm. bænkpres og erstatte den med bænkpres med smalt greb (til træning af såvel triceps og brystet). Brysttræningen vil udover bænk med smalt greb bestå af incline db bænkpres.

Altså: giver bænkpres med smalt greb nok træning af brystmusklen eller er det hovedsageligt triceps som tager læsset?

Link to comment
Share on other sites

Altså: giver bænkpres med smalt greb nok træning af brystmusklen eller er det hovedsageligt triceps som tager læsset?

Brystet spiller jo med når du laver closegrip bænk, men det er hovedsalig triceps du bruger til at løfte med, så jeg tvivler på om det vil give dig nok til brystet.

Jeg mener det vil være dumt/fejl ikke at lave alm bænk.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vedligeholdelse af bryst er målet sammen med en opprioritering af triceps, kunne det være en fremragende idé.

I et HST system ville jeg mene at 2 øvelser er rigeligt!!

For mig personligt kunne det være fint at nøjes med f.eks. incline closegrip benchpresses og ellers fokusere mere på deltoideus i resten af øvelserne.

Såå det afhænger af dine mål med træningen. Hvis Patter er vigtigere en triceps så pump patten med bænkpressen :D

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Jeg erklaerer mig enig med ptpoul. Prioriter hvis der er behov for det. Så kan du også kalde dig bodybuilder. ;)

Et spøg¸ et andet til side. Hvis du vil finde ud af¸ hvor cgbaenk rammer foreslår jeg du laver fire-fem allout saet i 13-16 reprangen med masser af forced og negativer. Så går der sikkert ikke mere end omtrent 12- 36 timer før du ved praecist hvor den sidder..... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Closegrip bænkpres rammer brystmuskulaturen ganske glimrende.

Jeg har altid været relativt stærk i closegrip bænkpres, så der er ikke stor forskel på min PR i close go almindelig. Jeg har taget 160 kg i closegrip bænkpres da jeg var stærkest, og 175 kg i bænkpres.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Closegrip bænkpres rammer brystmuskulaturen ganske glimrende.

Jeg har altid været relativt stærk i closegrip bænkpres, så der er ikke stor forskel på min PR i close go almindelig. Jeg har taget 160 kg i closegrip bænkpres da jeg var stærkest, og 175 kg i bænkpres.

Thomas

De kaldte ham Thomas "Triceps", Det synes jeg ikke umiddelbart er nogen stor forskel...

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share