"Vince Gironda" pullup/chinup


sas
 Share

Recommended Posts

Har fået en masse døde links når jeg har søgt på det. Jeg ser flere steder "Vince Gironda" pullup/chinup omtalt som en sublim rygøvelse.

Har dog betænkeligheder over for, Vince Gironda, var det ikke ham der især talte for at det at mindske pauser mellem sæt faktisk var vigtigtere end end fremgang i vægt på stangen?

Link to comment
Share on other sites

THX :)

jeg hæfter mig især ved:

1. The beginning of the movement is more like a classical chin.

2. The midrange resembles a pullover motion.

og især

3. The end position duplicates the finishing motion of a rowing movement.

Den er altså en chin/pullup der så at sige skal køres helt i "bund".

Link to comment
Share on other sites

Der eksisterer også Gironda-dips, hvordan den præcist udføres er jeg ikke helt sikker på,

man kan ca. midt på denne side http://www.angelfire.com/sk2/shapetraining...ises/chest.html se hvordan de udføres. Bortset fra at teksten der står på siden er noget vås, er beskrivelsen af udførelsen dog mere eller mindre rigtig..

Link to comment
Share on other sites

Skal afprøves.

Ser også ud til at stille store krav til især underarmene og spændstighed i kroppen.

Har før set enkelte lave noget lignende med et neutral-close-grip (de smalle greb fra den siddende kabelroning) hvor grebet "ligger" ovenpå en af den øverste tværgående stænger i mellem de to kabel træktårne.

Link to comment
Share on other sites

Der eksisterer også Gironda-dips, hvordan den præcist udføres er jeg ikke helt sikker på,

man kan ca. midt på denne side http://www.angelfire.com/sk2/shapetraining...ises/chest.html se hvordan de udføres. Bortset fra at teksten der står på siden er noget vås, er beskrivelsen af udførelsen dog mere eller mindre rigtig..

mine pec/skulder tilhæftninger gør ondt bare ved at kigge på billederne :cry:

Link to comment
Share on other sites

Der eksisterer også Gironda-dips, hvordan den præcist udføres er jeg ikke helt sikker på,

man kan ca. midt på denne side http://www.angelfire.com/sk2/shapetraining...ises/chest.html se hvordan de udføres. Bortset fra at teksten der står på siden er noget vås, er beskrivelsen af udførelsen dog mere eller mindre rigtig..

hmm, bemærk hvordan de fortæller at de forskellige øvelser rammer indre og ydre bryst ;)

Link to comment
Share on other sites

Der eksisterer også Gironda-dips, hvordan den præcist udføres er jeg ikke helt sikker på,

man kan ca. midt på denne side http://www.angelfire.com/sk2/shapetraining...ises/chest.html se hvordan de udføres. Bortset fra at teksten der står på siden er noget vås, er beskrivelsen af udførelsen dog mere eller mindre rigtig..

hmm, bemærk hvordan de fortæller at de forskellige øvelser rammer indre og ydre bryst ;)

jep.. det var også det jeg hentydede til, da jeg skrev, " Bortset fra at teksten der står på siden er noget vås, er beskrivelsen af udførelsen dog mere eller mindre rigtig.. "

:)

Link to comment
Share on other sites

hmm, bemærk hvordan de fortæller at de forskellige øvelser rammer indre og ydre bryst ;)

På trods af, at Gironda altid snakkede om vigtigheden af at træne "alle 4 sider" af musklen var manden absolut ikke tabt bag en vogn, husk på at han er en mand fra en anden tid end os.

Både hans dip og chin variationer er fremragende øvelser som mange har fået fine resultater med. En anden øvelse som han gjorde populær var body-drag curls. I flere årtier var det fast kostyme for de store filmselskaber, at sende de skuespillere som skulle i form et smut forbi Vince´s Gym i Hollywood. Han havde et ry for, at han kunne få folk i form på rekordtid.

Blandt de BBere og skuespillere som han har trænet finder man så prominente navne som Charles Heston, Larry Scott, Arnold og Clint Eastwood. Sylvester Stallone plejer også, at kreditere Gironda for sin gode form. Dette afviste gamle Vince dog eftertrykkeligt i en af de videoer som MuscleMag udgav for 10-15 år siden. Heri sagde han arrigt; Sly? I kicked him out of my gym. He tried to learn me about training. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share