Danmarks bedste fodboldspiller nogensinde


Antaeus
 Share

Stem på Danmarks bedste fodboldspiller  

86 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Har stemt Michael Laudrup, selvom han har spillet for det forkerte klubhold en del år B) Italiensk mester med Juventus, Spansk mester med Barcelona og Real Madrid, Hollandsk mester med Ajax og vinder af Champions League med Barcelona. Hans resultater taler for sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stemt Michael Laudrup, men dit valg af muligheder afslører tydeligt, at du ikke hører til de ældste fodboldtilhængere i landet ;) . Men hvad i alverden gør Jon Dahl Tomasson på en liste over Danmarks bedste fodboldspillere nogensinde? :blink:

Edited by Bruno J
Link to comment
Share on other sites

Hvad med Sofus "Krølben", Harald Nielsen eller Knud Lundberg? Lundberg spillede i øvrigt også 21 landskampe i håndbold og 16 landskampe i basketball. Stemte i øvrigt også på Michael Laudrup (det er vidst en no-brainer). Hvad laver Tomasson og Sand i øvrigt på den liste? ;)

Edited by Mr.Freeze
Link to comment
Share on other sites

Hverken Sand, Jon Dahl, Morten Olsen eller Brian Laudrup har noget at gører i den poll. Jeg stemte på Allan Simonsen, han er i mine øjne sammen med Schmeicel og Michael Laudrup de tre bedste vi har haft. Han er iøvrigt også den eneste dansker som har været kåret til europas bedste fodboldspiller.

Link to comment
Share on other sites

men dit valg af muligheder afslører tydeligt, at du ikke hører til de ældste fodboldtilhængere i landet  .

Du tager grusomt fejl mht. alder.

Jeg undervurderede måske jer fordi jeg ikke regnede med at i kendte de helt gamle spillere (jeg må indrømme at de helt gamle, som Krølben og Harald kender jeg ikke selv godt nok til at vurdere dem på en liste.

Herudover regnede jeg med at flere er så unge at de netop ville have Sand, Tomasson osv. med - beklager hvis jeg har taget fejl.

Personligt er der flere i min poll som jeg ikke synes hører hjemme her, men der skal jo være noget for enhver smag i en poll og skal ikke kun afspejle min mening.

De som er på min liste kan jeg personligt huske.

Link to comment
Share on other sites

Du tager grusomt fejl mht. alder.

Jeg undervurderede måske jer fordi jeg ikke regnede med at i kendte de helt gamle spillere (jeg må indrømme at de helt gamle, som Krølben og Harald kender jeg ikke selv godt nok til at vurdere dem på en liste.

Der var nu heller ikke nogen kritik i min påstand. Det var bare et forsøg på at lege Sherlock Holmes ;) . Det er sikkert ret almindeligt, at man betragter spillerne fra sin egen generation som de bedste nogensinde.

For mig er det bedste danske landshold f. eks. Dynamit-Drengene fra 1982 - 1986, mens jeg er ret sikker på, at dem som ikke er gamle nok til at have oplevet holdet dengang vil mene, at Europamestrene fra 1992 var de bedste. Og min far ville nok have ment, at det var sølvholdet fra 1960. Der findes ikke noget objektivt svar.

Edited by Bruno J
Link to comment
Share on other sites

Der var nu heller ikke nogen kritik i min påstand. Det var bare et forsøg på at lege Sherlock Holmes  . Det er sikkert ret almindeligt, at man betragter spillerne fra sin egen generation som de bedste nogensinde.

For mig er det bedste danske landshold f. eks. Dynamit-Drengene fra 1982 - 1986, mens jeg er ret sikker på, at dem som ikke er gamle nok til at have oplevet holdet dengang vil mene, at Europamestrene fra 1992 var de bedste. Og min far ville nok have ment, at det var sølvholdet fra 1960. Der findes ikke noget objektivt svar.

Ret enig i din kommentar B)

Link to comment
Share on other sites

Hvad med Sofus "Krølben", Harald Nielsen eller Knud Lundberg?

Helt enig. De to første må siges at være de største gennem tiderne.

I nyere tid dog selvfølgelig Michael Laudrup.

Underligt med Brian Laudrup. Da han var maks på toppen spillede han guddommeligt i Bayern München og Beckenbauer udtalte at B. Laudrup var det største talent han havde set nogensinde (Maradona mf inkl.).

Så på toppen vælger han helt umotiveret at skrue ned for ambitionerne - og ligesiden var han kun super god. Men han kunne være blevet større - også større end brormand.

Link to comment
Share on other sites

Personligt har jeg kun set Sand, Schmeicel, Tomasson og Laudrup Brødrene.

Schmeicel husker jeg som en meget temperamentsfuld spiller der måske skulle have stoppet efter sin tid hos united, ihvertfald følte jeg ham ikke lige så savnet som Laudrup Brødr. da de takkede af efter begge kom på all-star holdet ved VM 1998(var det korrekt husket??). Selvom jeg ike var så forfærdelig gammel(8 år for at være præcis blev 9 på finaledagen) kan jeg stadig huske at jeg var meget skuffet over at de begge valgte at stoppe inden for så kort tid :(

Så min stemme faldt altså på Michael

Link to comment
Share on other sites

Synes generalt den er svær at svare på og normalt går jeg heller ikke ind for alt det pjat med hvem der er den bedste og sådan, det skyldes at jeg mener ikke man kan sammenligne en forsvarsspiller med en målmand eller angriber o.lign.

Men jeg stemte Michael for synes nu han var noget specielt og var nu en ener. Men der var mange andre der kunne komme på tale.

Peter var enestående på mål og han var virkelig vigtig i hans gode dage.

Preben Elkjær er den bomber som vi har manglet lige siden og han var sgu altid god for nogle kasser.

Allan Simonsen må jo være god efter som han blev kåret til europas bedste, men jeg har dog aldrig set ham i aktion. Men har set klip og den lille mand gjorde det sgu godt i bundesligaen selvom det var den fysisk hårdeste lige i Europa.

Jan Mølby var jo også manden som der kunne skyde til en bold, noget som landsholdet også kunne lære noget af i dag.

Men hvis jeg skulle vælge en er det klart Michael Laudrup og i mine øjne er det også helt uforståeligt hvorfor han aldrig er blevet kåret til den bedste et eller andet.

Brian Laudrups problem tror jeg har været at han ikke har kunne stå for presset og de forventninger der har været til ham.

Link to comment
Share on other sites

Allan Simonsen-  Han er iøvrigt også den eneste dansker som har været kåret til europas bedste fodboldspiller.

En af Michael's holdkammerater (kan ikke huske hvem, tror nok det var Raul) udtalte at:

"Prisen som Europa's bedste fodboldspiller er ikke noget værd. Michael Laudrup har jo aldrig vundet den".

1 mesterskab med Juventus (85-86)

4 mesterskaber med Barcelona (90-94)

1 mesterskab med Real Madrid (94-95)

1 mesterskab med Ajax Amsterdam (97-98)

1 Europa Cup med Barcelona (91-92)

Allan Simonsen

3 mesterskaber med Vejle (71,72, 84)

1 pokalmesterskab med Vejle (72)

1 pokalmesterskab med Borussia Mônchengladbach (73)

3 mesterskaber med Borussia Mônchengladbach (75,76,77)

Europas bedste fodboldspiller (77)

2 UEFA cup med Borussia Mônchengladbach (75 og 79)

1 pokalmesterskab med Barcelona (80/81)

1 UEFA pokalvinders cup med Barcelona (81/82)

Iøvrigt er jeg enig med Jarvig's betragtninger i tråden om verdens bedste fodboldspiller. Det er næsten umuligt at sammenligne spillere der ikke har spillet i samme tidsperiode.

Edited by Mr.Freeze
Link to comment
Share on other sites

Michael Laudrup... Var lige ved at stemme på Mølby, fordi jeg engang så ham losse bolden direkte i muren på frispark. Med vilje...

Havde stemt på Krølben, hvis han havde været der. Han er indehaveren af flest mål scoret i samme landskamp. Det var så vidt jeg husker 10 mål mod Frankrig.

Sindbad

Link to comment
Share on other sites

Overskriften tolker jeg som den bedste spiller og ikke hvem der har opnået mest..

Så derfor må mit svar/bud HELT KLART være Brian L, uden tvivl den dygtigste spiller DK nogensinde har præsteret.

Han spillede efter min mening bedst for landsholdet. Klassikeren var, at de ALTID kunne spille bolden til Brian, hvorefter han med stor sandsynlighed kunne afdrible et par forsvarsspillere for derefter at skabe en chancer.. Føler stadig den dag idag, at han er en af de absolut bedste bolddriblere verden har set. Ærgeligt han ikke var lidt mere ego/stjerne agtig - kunne have gjort ham endnu bedre.

Link to comment
Share on other sites

Klassikeren var, at de ALTID kunne spille bolden til Brian, hvorefter han med stor sandsynlighed kunne afdrible et par forsvarsspillere for derefter at skabe en chancer.. Føler stadig den dag idag, at han er en af de absolut bedste bolddriblere verden har set. Ærgeligt han ikke var lidt mere ego/stjerne agtig - kunne have gjort ham endnu bedre.

100 % enig. :)

Og som jeg skrev tidligere, så udtalte Kejeseren da Brian spillede i Bayern München at han var det største talent han nogensinde havde set (inkl. Maradona mm.). ;)

Link to comment
Share on other sites

Havde stemt på Krølben, hvis han havde været der. Han er indehaveren af flest mål scoret i samme landskamp. Det var så vidt jeg husker 10 mål mod Frankrig.

Den rekord blev slået for et par år siden. Mener det var en spiller fra Australien der slog den i en VM-kvalifikationskamp mod Samoa.

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Havde stemt på Krølben, hvis han havde været der. Han er indehaveren af flest mål scoret i samme landskamp. Det var så vidt jeg husker 10 mål mod Frankrig.

Den rekord blev slået for et par år siden. Mener det var en spiller fra Australien der slog den i en VM-kvalifikationskamp mod Samoa.

Jeps, det er korrekt. Jeg mente nu den danske rekord, men det var ganske rigtigt også verdensrekord i mange år. Australien vandt 31-0 :blink: og Archie Thompson scorede 13 mål!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share