Har du skader lige nu ??


FittSmoker
 Share

Har du en skade af mildere /værre grad ?  

217 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

tjaa, træningsrelaterede skader har jeg sådan set ikke nogen af pt, men som man jo kan læse i loggen er min ryg lidt af et problem for tiden.

Det tror jeg dog mere er et resultat af lang tids dårlig kropsholdning, sikkert startet af en generelt meget "buet" rygrad ;) , og tydeligvis forværret af mine seneste postrelaterede udfoldelser :(

Skal jeg så stemme ja eller nej? ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja [ 30 ]   [44.78%]

Nej [ 28 ]   [41.79%]

Har aldrig haft [ 9 ]   [13.43%]

Stemmer totalt: 67

Skræmmende poll hvis vi altså forudsætter at vi her på MOL træner korrekt - hvordan står det så ikke til blandt dem der træner forkert :o ?

Diskopumperne f.eks. Vi har ingen skader :) :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Er netop blevet opereret i begge sider af lysken pga. svag bugvæg (minder omlyskenbrok). Giver en sygemelding på 6 uger med total løfte/motionsforbud.

Jeg har ellers aldrig skader/DOMS/ømhed, hvilket jeg tror skyldes en struktureret, alsidig og varieret træning: styrke, cardio og yoga (ekstrem udstrækning/smidighed). Alt sammen kombineret med sund kost og en fedt% på ca. 4.

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Udover lidt småskavanker i hoften og benene da jeg i sin tid kørte Sheiko, har jeg igennem godt 4 års træning, aldrig haft en styrketræningsrelateret skade. Der har så været nogle skader jeg har pådraget mig andetsteds, som har haft indflydelse på min træning (bl.a skulderproblemer grundet for meget tennis og knæproblemer pga et fald dengang jeg var dum nok til at drikke mig fuld)

Jeg håber jeg kan fortsætte min træningskarriere skadesfri :)

Edited by -Anders-
Link to comment
Share on other sites

Alt sammen kombineret med sund kost og en fedt% på ca. 4

For det første tvivler jeg stærkt på at din fedtprocent er 4 (i hvert fald ikke året rundt) og for det andet kan jeg ikke lige se hvad sammenhængen mellem en lav fedtprocent og det at være skadesfri skulle være.

Edited by Berg19
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Har haft noget ømhed for på højre skulder og indvendig i højre albue,

og ned gennem underarmen og lidt i et par fingre.

Det startede efter at jeg lavede PR i håndvægt bænkpres med 32 kg.

d. 17. december, og mistede kontrollen med vægten i højre hånd.

Jeg lod den så gå ned ved højre side af bænken, og holdt igen

for ikke at tabe den.

Jeg har trænet noget lettere siden, og dips var dårligt for skulderen.

Derfor trænede jeg bench dips i stedet for.

Let træning har været bedre end ingen træning, så det fortsætter jeg

med endnu en måned (eller 3)... :smile:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Vi synes der er mange på MOL der lider under skader for tiden......

Hvormange er i - og hvad døjer i med ?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har et skadet knæ.

En gammel skade fra da jeg væltede på en cykel for 15 år siden, som er brudt op igen, efter at jeg er begyndt at spinne rigtig meget. Derudover sagde lægen at der er yderliger en skade på mit knæ, som han skal ind og pille ved, så det bliver spændende at se hvad jeg vågner op til, når jeg skal under kniven på fredag :(

Link to comment
Share on other sites

Venstre skuldre failer når jeg kører skuldre - mili press og bryst. Så det er en nederen skade jeg fik for 1½ år siden som stadig hænger ved. Tror aldrig jeg kommer af med den.  :mad:

<{POST_SNAPBACK}>

Fornemmer en skade i rotator cuff`en, muligvis supraspinatus

Edited by p1kz0r
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share