Definition af 'massiv'?


AGV
 Share

Recommended Posts

Ordet 'massiv' bruges ofte her på MOL. Man hører f.eks. ofte folk sige, at vil man være stor og massiv, så er det en god ide at træne dødløft.

Men hvad forstår I ved 'massiv'?

Er styrkeløftere massive, var Arnold massiv, kan eksempelvis klatrere og 100-meter løbere være massive.

Er massivitet kun et spørgsmål om muskelmasse?

Synes bare det er lidt mærkeligt, at så mange bruger et ord, som ikke er defineret og som mange sikkert bruger forskelligt. Hvordan definere I det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår massiv som en der har stor muskelmasse, men ikke specielt lav fedtprocent, og så skal vedkommende også helst have en god, tyk midtersektion uden at der ligefrem er tale om bildæk.

Jeg vil nu mene, at mange BBere har vist at man sagtens kan være massiv med en fedtprocent under 5%.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår massiv som en der har stor muskelmasse, men ikke specielt lav fedtprocent, og så skal vedkommende også helst have en god, tyk midtersektion uden at der ligefrem er tale om bildæk.

Jeg vil nu mene, at mange BBere har vist at man sagtens kan være massiv med en fedtprocent under 5%.

ja, de fleste heavy-weight BB'ere ville jeg nok også kalde massive ;)

Link to comment
Share on other sites

For mig er det et spørgsmål om densiteten i musklerne. Man kan godt have to personer, som umiddelbart er lige store men ikke lige massive. Den massive har muskelmasse som ser mere solid, hård og kompakt ud efter min mening. :)

Helt enig. Blandt de danske BBere mener jeg, at to har skilt sig klart ud fra resten med hensyn til at være massive. Det er Michael Poulsen og Poul Martinusen som begge skilte sig klart ud, specielt når man så dem fra siden havde de en tykkelse som ikke er set på andre danske BBere. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share