Bænkpres alm. vs stativ


Silenced
 Share

Recommended Posts

Jeg er ret nervøs for de "farlige" vægte endnu..

Jeg laver p.t. BP siddende i stativ (Den hedder; Iso lateral bench press), men vil gerne lave den almindelige.. Så er det jeg så en lave den i smith og kom så til at tænke..

Er der MEGET stor forskel på Smith og alm. bænk????

Link to comment
Share on other sites

Du bruger ikke de stabiliserende muskler, du er låst fast i en bestemt (måske ikke optimal for dig) bane.

Jeg startede selv i smith og var meget skeptisk for at flytte over til fri bænkpres. Det var iøvrigt Lawman der narrede mig til det.

At kalde bænkpres i smith for bænkpres er lidt som at kalde onani for sex. Det involverer muligvis nogen af de samme elementer, men kan slet ikke sammenlignes. :D

Link to comment
Share on other sites

Mit problem er at jeg som MEGET ny indenfor det her er ekstrem bange for at der skal gå noget galt og jeg ligger der med noget tungt i hovedet eller noget...

Kan smith bruges til at træne en "teknik" eller grundstyrke op, eller er det bare at kaste sig ud i det og håbe på det bedste???

Link to comment
Share on other sites

kender nogen stykker der altid har kørt maskine, og når jeg så får hevet dem med over i fri, slingrer de meget med stangen og har i det hele taget en dårlig stil.. den gode stil kommer når du har kørt med frie vægte et stykke tid, da cns vel er vænnet til det..

du får vel ingen vægte eller noget i hovedet hvis du lader være med at køre alt alt for tungt.. ellers brug en spotter til hjælp..

Link to comment
Share on other sites

At kalde bænkpres i smith for bænkpres er lidt som at kalde onani for sex. Det involverer muligvis nogen af de samme elementer, men kan slet ikke sammenlignes. 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

-->Silenced. Du kan få lov at prøve igen på fredag. Og sådan bliver vi ved til du er helt sikker i teknikken.....

Link to comment
Share on other sites

Kan smith bruges til at træne en "teknik" eller grundstyrke op, eller er det bare at kaste sig ud i det og håbe på det bedste???

Nej det ville være dumt at træne teknik i smith, når det er bænkpres du mangler teknik i, da der er meget ringe overførsel.

Der er intet galt i at bruge meget lette vægte i starten, som der med sikkerhed ikke kan ske noget ved.

Link to comment
Share on other sites

At kalde bænkpres i smith for bænkpres er lidt som at kalde onani for sex. Det involverer muligvis nogen af de samme elementer, men kan slet ikke sammenlignes. 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

-->Silenced. Du kan få lov at prøve igen på fredag. Og sådan bliver vi ved til du er helt sikker i teknikken.....

ok AntonD

De andre dage kører jeg bare let i fri bænk og så kan jeg køre det tunge i maskinen indtil jeg har fået styr på det

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var dig ville jeg sgu bare gå 100% over til fri, og så acceptere at du måske lige tager lidt mindre end du plejer i et stykke tid indtil du har vænnet dig til bænken.

Har selv en gang imellem taget Smith-stativet for sjov, ofte når jeg forsøger at maxe uden at have en makker til at gribe en frivægt hvis jeg taber den. Og her kan det lige anvendes.... og så aligvel ikke, for jeg tager flere kg i smith end i fri med makker. Det må jo tydeligvis skyldes at bevægelsen bliver styret, så kraften bliver mere focuseret. (=snyd)

Men KlavsJensen siger jo det hele i sit indlæg :)

Link to comment
Share on other sites

den gode stil kommer når du har kørt med frie vægte et stykke tid, da cns vel er vænnet til det..

Hvad??? :blink:

Hvorfornoget?

Nervesystemet "lærer" jo bevægelserne, og derved bliver du bedre til at udføre øvelserne. Det var vel det der mentes med det.

Link to comment
Share on other sites

den gode stil kommer når du har kørt med frie vægte et stykke tid, da cns vel er vænnet til det..

Hvad??? :blink:

Hvorfornoget?

Nervesystemet "lærer" jo bevægelserne, og derved bliver du bedre til at udføre øvelserne. Det var vel det der mentes med det.

Jeg tror nu nærmere det er en der har lært et nyt udtryk (cns), og slyngrer det til højr og venstre. ;)

Link to comment
Share on other sites

den gode stil kommer når du har kørt med frie vægte et stykke tid, da cns vel er vænnet til det..

Hvad??? :blink:

Hvorfornoget?

Nervesystemet "lærer" jo bevægelserne, og derved bliver du bedre til at udføre øvelserne. Det var vel det der mentes med det.

Jeg tror nu nærmere det er en der har lært et nyt udtryk (cns), og slyngrer det til højr og venstre. ;)

Så må jeg spørge..Hvad er cns???

Link to comment
Share on other sites

Hvorfornoget?

Nervesystemet "lærer" jo bevægelserne, og derved bliver du bedre til at udføre øvelserne. Det var vel det der mentes med det.

så vidt jeg kan se, bruger han selv udtrykket nervesystem/cns.. så hvad er der forkert i det...? hvis jeg forstår betydningen af det er det vel ikke forbudt at bruge..!! klåge åge <_<

Link to comment
Share on other sites

silenced - har også svært ved at holde styr på alle de faktorer der resulterer i maximal muskelvækst, men efter et par hundrede siders læsning bliver det lidt klarere ;)

*LOL* Så tror jeg bare, self samtidig med jeg læser, at jeg spørger herinde og søger herinde hehe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share