tre-dags program


SAB
 Share

Recommended Posts

"Procent-trænning" er ikke en mulighed. Jeg kender ikke mine 1RM, og har ikke mulighed for at teste dem (mangler en spotter). Jeg vil, som du nævner, køre så tæt på failure som muligt, men stadig have kræfter til at smide stangen tilbage i stativet!!!!

mvh SAB

Link to comment
Share on other sites

Ja, i dødløft er det selvfølgelig ikke noget problem. Bortset fra at jeg nok vil få lidt uønsket opmærksomhed, når jeg smider hele lortet, på deres fine gulv!!! :D

Squat udfører jeg fra et bænkpresstativ, så det er et problem hvis jeg sidder i bundstilling, og ikke kan komme op!!!!!!

Mht. at beregne sin 1RM, det kræver jo at jeg kender min 6RM, 10RM eller andet. Så problemet er det samme.

mvh SAB

Link to comment
Share on other sites

SAB> hvis du har tænkt dig at køre så tæt på failure som muligt i 5 sæt, 3 gange i ugen, så bliver det alt for meget. Vi snakker om 15 failure sæt i ugen. Jeg ville gøre det sådan at du på den tunge dag nærmer dig failure i SIDSTE sæt. De andre dage bør være lettere og længere fra failure. Ellers får du ikke meget ud af det. Man behøver altså ikke træne balls to the walls hver gang. Du kan evt. lade den ene dag være en eksplosiv dag, hvor du ex. kører 5 sæt x 5 reps med 20 kg mindre end din bedste 5RM.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte på noget af det samme du er inde på der Thomas - kan man tænke sig, at for hver af de 3 store løft, bliver den ene dag lavet om til en eksplosiv dag (med eksempelvis 20kg mindre end bedste 5x5)

I relationer hertil, hvad så med om det blev lavet på følgende måde:

Dag 1:

Tung DL

Medium SQ

Eksplosiv BP

Dag 2:

Tung BP

Medium DL

Eksplosiv SQ

Dag 3:

Tung SQ

Eksplosiv DL

Medium BP

Hver gang køres rows 1-2 fra failure. Syntes det lyder som en god sammensætning...

SAB du skal ikke køre så tæt på failure som muligt. Du skal finde en vægt, der intensitetsmæssigt gør at du ikke brænder totalt ud. Husk der vil ikke være mere end 2-3 dage imellem træningspas'ne.

Link to comment
Share on other sites

20 kg mindre, så skal jeg jo næsten køre med stangen alene!!!!! :D Jeg har faktisk aldrig kørt flad bænkpres, kun skrå bænkpres (det er nyt, det her med et center). Jeg kørte faktisk skrå bænkpres i dag: 3x5 med 55 kg (grin bare, jeg er en slapsvans). Nu ved jeg ikke hvor stor forskellen er, rent styrkemæssigt, på flad og skrå bænkpres. Men jeg havde forstillet mig at starte med 5x6 med 50 kg. 20 kg fra det er nok lige i overkanten!!!!! Måske 5-10 kg?

Jeg går ud fra at der køres 5x6 (eller måske 5x5?) ved både tung, medium og eksplosiv.

Tung = så tæt på failure som muligt

Medium = 3-4 fra failure??

Eksplosiv = Vægt bestemt efter sidste tunge dag, der så fyres afsted, med alt hvad remmer og tøj kan bære??

Jeg kan godt se hvad det her ender med: Det ender sgu med et styrkeløfterprogram !!!! :biggrin2:

mvh SAB

Link to comment
Share on other sites

Styrkeløft og styrkeløft... det nærmer sig vist en anelse. Men se det som et kvalitetstegn :)

Du startede med ønske om et 3 dages split, og er nu endt med full body program 3 gange om ugen :p , hvor der eksplosive, tunge og medium dage.. hehe

Mht. vægtfordelingen i den enkelte øvelse, så virker det som en god ide at tage udgangspunkt i den foregående tungetræning til at fastsætte den eksplosive vægt med. Men husk - vægten må IKKE være for tung. Den skal kunne køre eksplosivt.

Thomas J: Mht. sæt/rep kombinationer i den eksplosive, bør ham der fætterens tabel så anvendes? (kan ikke huske hans navn)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er også selv spændt på at se hvordan jeg reagerer på programmet. Det bliver kun en måned, da jeg ikke har "deloaded" siden jul. Men ellers kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle kunne køre det længere i tid. I "Canadian Non-linear Autoregulating", som TJ linkede til, køre de i forberedelses-fasen, med de tre store øvelser hver uge, seks uger i streg.

Det jeg frygter mest er at formen ryger i eksplosiv squat og dødløft, hmm ville det hjælpe at bruge et bælte??

mvh SAB

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share