Hvorfor har i valgt??


web-man
 Share

Recommended Posts

Det kan der være rigtig mange årsager til.

Nogle træner for styrke, nogle træner for udholdenhed og nogle træner for muskel hypertrofi.

Hvorfor den enkelte træner et specifikt program, kan for de flestes vedkommende læses i deres log.

Jeg selv træner i øjeblikket 3-split, som køres igennem 2 gange om ugen. Har kørt meget HST, og også lidt 2-split.

Jeg kører 3-split fordi det giver mig mulighed for, at fokusere mere på volumen end jeg kan med et fullbody program. Ikke at det nødvendigvis er bedre - men det håber jeg jo på. Der findes teorier som taler for næsten en hver type program; men hvad der virker i praksis for den enkelte, er det nødvendigt med en del eksperimenteren.

Link to comment
Share on other sites

Sheiko's begynderprogram: Fordi det øger mine maxløft i bænkpres, dødløft og squat. Jeg kan focuser på basis øvelser og jeg tager samtidigt på i kropsvægt af det. Programmet kræver kun te dage om ugen. Desværre får jeg lettere skader af det program og jeg får ikke træner alle muskeler igennem

3split to gange om ugen: Fordi jeg får trænet alle muskeler igennem to gange om ugen, og muskelen har stadig tid til at komme sig efter sidste træning. Desværre kræver programmet ret meget tid.

Alle andre programmer: Fordi jeg skal prøve noget nyt, eller hvis vægttræningen ikke lige har 1prio pga arbejde, løb eller andet...... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører HST.

Det er mit første program og jeg valgte det fordi folk jeg kender herinde talte varmt for det. Desuden er mit mål muskelvækst.

Bagefter er jeg så blevet klar over at HST er forholdsvist videnskabeligt baseret og minder i store træk meget om måde man trænede på 'i gamle dage', hvilket jeg synes er sjovt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører også Fullbody program da jeg har det bedst med at tæske hele

kroppen igennem 3 gange om ugen, og man for mulighed for at lege

med mange forskellige øvelser, i forhold til f.eks HST...

Og så har jeg haft bedst succes med det

Link to comment
Share on other sites

Kører fullbody efter dagsform... altså ikke noget program lagt på forhånd lige ud over at jeg har bænk, squat og dødløft hver gang + nogen hjælpe øvelser, hvor jeg kører med det antal kg, reps og sæt jeg mener er passende den dag, vil sige har man en god dag så kan man ligge og træne med meget høj belastning og hvis den er dårlig så bliver det med lidt lettere belastning... Har kørt diverse programmer, men syntes dette har en god effekt på mig, da jeg har mulighed for at øve diverse svagheder fx teknikken, bundstyrke osv....

mvh jenz

ps. træner efter styrke

Edited by jenz
Link to comment
Share on other sites

HST (efter en lille pause fra det med andre sjove programmer)

Valgte det fordi jeg træner for maksimal muskelvækst, og fordi jeg havde brug for et program hvor det var temmelig fast hvad jeg skal løfte. Det går også fint :)

Ift den normalt HST er der dog det tvist at antallet af sæt øges en smule i løbet af perioden, så nedgangen i volumen skulle ikke være så stor som ellers. Jeg har dog ikke lige regnet på det.

Link to comment
Share on other sites

HST:

fordi jeg gerne ville tage at par kilo muskler på i løbet af sommeren inden konkurrencerne starter i min "rigtige" sport.

fordi det er fedt at man til hver træning ved præcist hvad man skal løfte

fordi de sidste to 5reps cykluser alligevel minder om den måde jeg ellers ville have trænet på (Få multiledsøvelser og hele kroppen tre gange om ugen)

Link to comment
Share on other sites

Full-body 2# ugentligt. Jeg har ikke rigtigt tid til at træne oftere, men når jeg er dér, kan jeg godt lide og har tid til, at træne længe. Dét har jo blandt andet noget at gøre med transporttider. Jeg kan også godt lide at have mange dage om ugen væk fra centret og sammenholdt med, at jeg hurtigt opbygger en, synes jeg selv, god WC, er dette dét jeg har det bedst med.

Link to comment
Share on other sites

Træner for tiden: tungt med nogle stykedrenge i tsk.

Næste periode bliver Edt. +Ekstra aktiv restitution og plyometrisk træning for at optimere RFD.

Årsager?

Høj volumen = Øget masse.

Simpelt og meget let målbart i forhold til fremgang.

Ny og spændende strukturering af træningen.

Fordi mine personlig træningskunder har haft fremragende resultater på det :)

Fordi det er umuligt/svært at træne WSB uden en træningsmakker/spotter. :(

Førstevalget ville være WSB fordi det er sjovt, og man bliver stærk og stor af det på samme tid :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører for tiden noget 3 x 8 (5 x 8)

Ikke fuldbody, men træner en enkelt eller nogle få øvelser en dag, og andre øvelser næste dag osv.

Ikke nogen fast plan for træningen her i sommer, men træner kun når tid og sted er til det,

og derfor mest med kropsvægt.

Det er valgt fordi at jeg prioriterer min fritid udendørs højest, når det er godt sommervejr.

Så må træningen passes ind efter det.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Full-body 2# ugentligt. Jeg har ikke rigtigt tid til at træne oftere

Tid? Er det ikke noget man prioriterer? :tongue:

Træner ustruktureret fullbody 2-3 gange om ugen. Hælder nok mest til noget der ligner 5x5..

Fullbody fordi jeg elsker at kunne mærke det i hele kroppen - thats why :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share