Danmarks Stærkeste Mand


simondj
 Share

Recommended Posts

1-1.JPG

mvp. gør klar til brandbilstræk.

1-2.JPG

mvp. kæmper for at få bilen igang efter at den er gået i stå (asfalten var ujævn, så ingen fik den meget over 5 meter.)

2-1.JPG

mvp. i gang med at løfte 111kg i træstamme løft.

2-2.JPG

Rene Minkwitz vinder med 170kg.

3-1.JPG

mvp. i gang med med "vikinge døden"

3-2.JPG

Rene vinder lige præcis disciplinen med 25 sek.

4-1.JPG

mvp i gang med tireflip - han fik 5 ud af 8.

4-2.JPG

Rene efter at have vundet overlegent.

Link to comment
Share on other sites

5-1.JPG

mvp i gang med Atlas-stenene

5-2.JPG

Tredje sten kommer desværre ikke op.

5-3.JPG

Jasmin smider den sidste sten op og gennemfører på 43sek

5-4.JPG

Rene smider stenene op som ingenting og gør det på den halve tid af Jasmin.

6-1.JPG

mvp i gang med farmerswalk.

6-2.JPG

Rene og Jasmin i tæt kamp!

6-3.JPG

Endelig ser det ud som om at Rene bliver slået i bare en disciplin, men Jasmin taber "togskinnerne" lige før målstregen og Rene vinder igen.

7-1.JPG

Jasmin og Rene poserer for fotograferne.

7-2.JPG

Jasmin blev lidt sur over han tabte :D

Rene blev nr 1, Jasmin nr 2 og Flemming Jensen nr 3.

mvp kom ind på en flot 7ende plads med 15 point kun 1 point fra 6 pladsen(8 pladsen havde 7 point). Flot debut af mvp og et godt stævne! :)

Skriv endelig hvis i har nogle rettelser :)

Edited by simondj
Link to comment
Share on other sites

Er der nogle der ved, hvad traktordækket, som blev brugt til Flip over, vejer?

Mener de i de store konkurrencer vejer omkring 350-400 kg så vidt jeg husker. Hvad vejer det som du har smidt rundt med ??

Thomas

Det er blevet vejet til 408 kg, men jeg mener, at de kan fåes tungere. Dem de bruger til WSM vejer nok en del mere, men kunne godt tænke mig at vide, hvor meget det vejer :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at han sagde dækket vejede 375kg.

Jeg synes det var blæret at den ene af dommerne lige tog de 2 togskinner og gik 20 meter med dem for lige at stille dem på plads igen. Det var uopvarmet og det så rimelig nemt ud :)

470 sagde Kalmer

Link to comment
Share on other sites

Jeg sagde ikke noget om at han at han ikke var en fin fyr. Jeg synes bare at nogle af hans kommentarer var ret bøvede. Jeg synes heller ikke det var så smart at fyre sjove bemærkninger af mens atleterne var igang med øvelserne. Jeg synes i det hele taget at arrangementet manglede et skær at god forberedelse og professionalisme (selvom det sikkert er frivillige kræfter der har stået bag).

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes i det hele taget at arrangementet manglede et skær at god forberedelse og professionalisme (selvom det sikkert er frivillige kræfter der har stået bag).

Det er i hvert fald ikke noget John er blevet rig på ;)

Men teltleje, pengepræmier, leje af pladsen osv. var overskuddet ikke til at få øje på. Der bliver næsten ingen ting handlet ved den slags stævner, så de (John og andre arrangører) er i høj grad afhængige af mere eller mindre personlige tjenester.

I det hele taget er det vist svært at finde sponsorer til stærkmandsbegivenhederne i DK.

Til dette stævne var der jo kun lidt grillmad, en hoppeborg, lidt reklameskilte, en grøntsagsbod og Bandidos og HA havde hver deres stand.

Så professionelt var det ikke - men jeg synes det gik an.

Link to comment
Share on other sites

Og Bandidos og HA havde hver deres stand.

Say what ? :blink: Til at gør reklame for sig selv eller ?

En anden ting jeg undrede mig over var at, ved stærkmand de forgangne år, var hoved-sponsoreren øjensynligt et bordel med importerede piger fra hele østeuropa - et sted som blev stormet af politiet for nyligt - det var oppe i aviserne.

Rockere, "trafficking" og steroider - der er ikke noget at sige til det ikke er helt stuerent nok til at komme på tv ;)

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Det blev til en 7. plads.

Det lyder måske ikke så voldsomt men jeg syntes at det gik fint.

Hvis der blir mulighed for det så stiller jeg op igen næste år.

Især træstammen burde kunne gøres bedre.

Imponerende at Flemming (45 år) gik hen og blev nummer 3. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share