Gymnaster afsindige fysik


Guest Voravong
 Share

Recommended Posts

Guest Voravong

Sad og så Ol, gymnaster i bare, mændende. Og endnu engang måber jeg forbløffet over hvor imponerende deres kroppe egentlig er.

Men hvordan kan det egentlig være at de ser sådan ud. Er der nogen der kender forklaringen/hemligheden eller snarere den komponent i deres træning som udvikler deres kroppe i denne ekstreme grad. Løfter de overhovedet nogensinde med vægte. Er det varigheden af deres træning, mængden eller hvordan.

Kender nogen noget til deres træningsprogrammer,

Link to comment
Share on other sites

overlegne gener gør at de nemt vokser

Bare ikke i højden - åbenbart ;)

De ser bare sådan ud fordi de er meget rippede

Synes slet ikke vi taler om BB/eller fitness rippet her.

Har ikke set meget gymnastik - men jeg så kineserne - de har godt nok gjort noget ved fysikken, små fyre med store arme, skuldre og lats.

Faren hjemme i sofaen: En gymnast - det er det flotteste der findes - ikke de der kunstige fitness muskler :lol:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Bare ikke i højden - åbenbart
nemlig :)
Synes slet ikke vi taler om BB/eller fitness rippet her.

tjoe.. det er tæt på. Husk på det har meget at sige om man er drænet for væske + sølet til i olie + meget solbrun etc.

gymnaster sørger nok for at deres depoter er fyldt godt op og de er nærmest "bloatede" i forhold til folk der stiller op til BB

Link to comment
Share on other sites

Husk på det har meget at sige om man er drænet for væske + sølet til i olie + meget solbrun etc.

gymnaster sørger nok for at deres depoter er fyldt godt op og de er nærmest "bloatede" i forhold til folk der stiller op til BB

Det kan selvfølgelig godt være det der gør det. Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Hvis i har set ham fra TDC reklamen i tv, han har arme på ca 43 er 170 høj og bænker tæt på 180 han stillede iøvrigt op for vores klub KSK i 75 kg vægtklassen og vandt en overlegen 1-plads i bænkpres med 160 kg, han gik på rekordforsøg i 4 som lød på 178,5 kg. Han er MEGET stærk i overkroppen

Link to comment
Share on other sites

De er ret imponerende at se på, delvist pga at de er lave og at de har en meget lav BF%. Man ville kunne tage næsten enhver af dem, smide noget farve på dem, dehydrere dem og de ville sparke røv i fitness eller Bodyfitness.

Med en træningsmængde på omkring 37 timer om ugen, så skal det vel også kunne ses, og "vækstfremmere" er nok heller ikke et ukendt begreb i gymnastik.

Link to comment
Share on other sites

"vækstfremmere" er nok heller ikke et ukendt begreb i gymnastik.

Jeg tror nu ikke man opnår det store med vækstfremmere i gymnastik. Der er et tradeoff mellem muskler og let kropsvægt.

Iøvrigt er der masser af progression i gymnastik. Træner man f.eks. kraftspring træner man stadig større kraft i hele bevægelsen. Det er nødvendigt for at man efterfølgende kan lave f.eks. salto el. lign. Også i ringe og bare er der spidsbelastninger som kan sammenlignes med progression.

Edited by wizz
Link to comment
Share on other sites

Hvis i har set ham fra TDC reklamen i tv, han har arme på ca 43 er 170 høj og bænker tæt på 180 han stillede iøvrigt op for vores klub KSK i 75 kg vægtklassen og vandt en overlegen 1-plads i bænkpres med 160 kg, han gik på rekordforsøg i 4 som lød på 178,5 kg. Han er MEGET stærk i overkroppen

Kaspar Fardan, første ordentlige reklame mit firma har fundet på :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu i højere grad at Joakim M. Olsens fysik er imponerende.  :)

Rommel :)

Hvem er Joachim M Olsen, troede han hed Joahcim B B)

Joachim Massiv Olsen :tongue:

Men jo han er massiv, men det påståes også at han træner med vægte 2-3 timer om dagen, budre det være nødvendigt???

Det burde nok ikk høre hjemme i denne tråd, da vi jo diskutere noget om de fremragende gymnaster..

Link to comment
Share on other sites

"vækstfremmere" er nok heller ikke et ukendt begreb i gymnastik.

Jeg tror nu ikke man opnår det store med vækstfremmere i gymnastik. Der er et tradeoff mellem muskler og let kropsvægt.

NU ville gymnaster heler ikke bruge "Vækstfremmere" for at få store muskler, men for at kunne holde til den træningsvolumen de har og stadig gøre fremskridt. Det er rigtigt nok at store muskler ikke er en målsætning, men det er heller ikke pointen. Forbedret restitution vil nok være hovedgrunden og så er den ekstra masse bare en sidegevinst.

Link to comment
Share on other sites

Vi kunne godt se at få nogle top gymnaster på mol eller ihvertfald nogle tæt på dem, så vi kunne få noget insider viden.

Og den med at de kun ser ud til at have store arme fordi de fleste er meget lave, har vidst været oppe at vende mange gange og de danske gymnaster er ikke voldsomt små og 43cm til en på 174 er da meget pænt.

Link to comment
Share on other sites

og "vækstfremmere" er nok heller ikke et ukendt begreb i gymnastik.

Her er jeg enig med Wizz. Jeg tror bestemt ikke at gymnaster efterstræber forøget muskelmasse. Hele ideen er jo at få så stor relativ styrke som muligt, og jo større muskelmasse man har, jo mindre bliver den relative styrke. Det som gymnasterne efterstræber er styrke via neurale tilpasninger. Men pga. deres enormt store workload, så slipper de ikke for en stor portion masse. Specielt fordi spændingen på muskulaturen er enormt stor i mange af deres momenter.

At påstå at gymnaster tager anabolske medikamenter viser bare at man ikke forstår de krav sporten stiller til gymnasten. Det er ikke for ingenting at gymnastik er en af de sportsgren hvor der hyppigt foregår udtalt vægtpineri. Både blandt kvinderne, men også blandt mændene. Jeg er selvfølgelig ikke så naiv at jeg tror at gymnastikken er en ren sport. Jeg tror bare ikke at anabolske medikamenter er deres første valg. Jeg tror tilgengæld at der bruges mange medikamenter som undertrykker smerte og dets lige. Det er jo en EKSTREM hård sport for led, ledbånd og sener.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share