Blodårer!


Jenslyn17
 Share

Recommended Posts

Jeg tænker ofte på, hvorfor min træningsmakker som har samme alder som mig, er lidt højere og vejer lidt mindre har så tydelige blodårer på specielt armene - mest af alt underarmene. Det ser altså lidt mere heftigt ud, når man kan se tydelige blodårer løbe nedad armene :)

Er det noget, man kan hjælpe på vej, eller bestemmes det rent genertisk fuldkomment? Jeg synes, det ville blive rigtig pænt til mig med lidt mere tydelige blodårer :)

Er 17 år, 181-183 høj og vejer lige omkring 76kg som morgenvægt. Nogle idéer/kommentarer?

Link to comment
Share on other sites

Kan sige jeg 100% har en lavere fedtprocent end eksempelvis en af mine venner. Vi vejer præcis det samme, men han har LANGT tydeligere blodårer på armene - så kun det er det ikke :)

Rigtig mange sæt til hver muskel kunne måske hjælpe på det? S¨åledes at den forstørredes fra det konstante tryk, der bliver lagt på den :)?

Link to comment
Share on other sites

Der er da ikke noget smart eller pænt i at man kan se blodårerne....

Det er da drengerøvsagtigt....hvis jeg skal sige min mening..

Og hvis man har en lav fedtprocent, bare af den grund at man skal kunne se sine blodårer, så giver det da ingen mening...

Jenslyn spurgte ikke om din MENING om synlige blodårer vel?

Han spurgte om, hvordan man FÅR det.

Tror JesperT har givet svaret. I andre tråde her og der er de vist ikke nået frem til noget reelt, man kan gøre, selv om der har været mange teorier oppe at vende. Det har dog ikke skortet på vanvittige teorier :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det er helt simpelt - ALLE får mere tydelige vener når fedtprocenten falder, samt når musklerne vokser ved træning - simpelthen fordi musklerne optager mere plads - så de vener der ligger mellem musklefacia og huden simpelthen kommer til at fremstå tydligere. Hvor markant dette kommer til udtryk er genitisk bestemt.

Og de herre - skal vi ikke holde kammertonen!

Link to comment
Share on other sites

Davs!

.. nu har jeg det præcist modsatte problem! Jeg har trænet i ca. 1 år, med to gode kammerater, og mine blodåre er meget mere tydeligere end deres.. og jeg synes ikke, at det er spor fedt.. tvært imod, man ligner en eller anden vandskabning IMO :P

Anyway... hvad kan man så gøre for at formindske sine blodåre en smule? Men stadig få større muskelmasse og fortsætte den normale træning?

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Davs!

..  nu har jeg det præcist modsatte problem! Jeg har trænet i ca. 1 år, med to gode kammerater, og mine blodåre er meget mere tydeligere end deres.. og jeg synes ikke, at det er spor fedt.. tvært imod, man ligner en eller anden vandskabning IMO :P

Anyway... hvad kan man så gøre for at formindske sine blodåre en smule? Men stadig få større muskelmasse og fortsætte den normale træning?

På forhånd tak :)

Lavere fedtprocent = tydligere blodåre, mon så ikke at løsningen er:

Højere fedtprocent = ;)

Meeen, det er vist de færreste her på MOL som er interesseret i højere fedtprocent. :lol:

Jeg tror bare at du må finde dig i dine tydelige blodårer..

Og så galt er det da nok hekller ikke.... ;)

- Kajakroer

Link to comment
Share on other sites

hvorfor er en højere fedtprocent så slem at have?
hvis man er fed som en hankat, så kan man jo ikke se vores små lækre veldrejede muskler, og så er der ikke noget til at imponere pigerne med :santa2:
Du kan vel stadig bygge muskler op kan man ikke?

nej, det er et andet problem. Fedtet vil trykke så meget på musklerne at microtrauma vil ophøre. Det er simpelthen ikke plads til at musklerne kan blive større!

Det er bl.a. derfor jsc aldrig bliver større :)

Edited by JesperT
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share