Reps


TheGreatDane
 Share

Recommended Posts

Bare almen viden, hvor set og reps tager i? jeg ligger på 2-3 sets med 8 reps og er lige

skiftet fra 2-3 sets og 4-6 reps for på en eller anden måde at hæve mit bundniveau hvis i

forstår. Min hypotese (jeg har ikke læst om dette så de er noget jeg prøver for mig selv)

er at jeg kan hæve mit bundniveau ved at tage lidt flere og så skifte over til MAX styrke

med 4-6 og så derved hæve mit topniveau og derefter igen skifte.. hmm hvad synes i?

Link to comment
Share on other sites

Skifter meget....ligger dog fast på omkring 6-10 stykker...Ofte slutter jeg af med et let sæt, hvor jeg så kører 12-14 gentagelser, for lige at syre til :)

Ved ikke om det er praktisk rent træningsmæssigt, men det føles godt så derfor gør jeg det! ;)

Kører 3-5 sæt...

Edited by pickles
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

1.......3.......5......ja måske endda 13½ - så længe mit program følger en fast progration i intensiteten er jeg tilfreds. Om jeg så får 8 den ene dag og 6 den anden, er for mig ret ligegyldigt :)

Edited by simoh
Link to comment
Share on other sites

Det er relativt generelle betragninger.

1-6reps kan sagtens give masse hvis volumen er høj nok (dvs. tag flere sæt).

For en begynder vil alt give forbedret styrke, men lavere repranges/højere intensitet vil give bedre resultater styrkemæssigt.

alt over 6 reps vil være sub par for styrkefremgang, men risikoen for overtræning er mindre. Derfor er højere repranges for hjælpeøvelser ofte set i deciderede styrke programmer.

Det er megetbrugt i F.eks. WSB systemet.

Mvh Poul

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share