Grænser


pickles
 Share

Recommended Posts

Hep hey!

Jeg har, desværre, 2 strækmærker ved venstre armhule. Jeg har fået at vide, at hvis jeg ville forhindre flere af dem skulle jeg træne mindre. MEN, jeg vil jo gerne være større, og da jeg nu kan ane at der er flere på vej er mit spørgsmål så:

Kan jeg ikke blive større uden at strækmærkerne også kommer med? Eller skal jeg bare træne lidt "lettere" så jeg ikke vokser ligeså hurtigt oder was?! :blink:

Vil gerne vokse mere, men hvis strækmærkene følger med, fortrækker jeg alligevel at vedligeholde det hidtil opnåede!

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Fuck strækmærkerne. De "fader" alligevel med tiden, og bliver hvide og næsten ikke til at se. Man kan altså ikke få i pose og i sæk. Hvis du er så uheldig at være disponeret til let at få strækmærker, og hvis du gerne vil være større og stærkere, så må du bare æde dem. Ellers kunne du jo evt. begynde til golf istedet for at træne med vægte. Mulighederne er mange.....

Link to comment
Share on other sites

Fuck strækmærkerne. De "fader" alligevel med tiden, og bliver hvide og næsten ikke til at se. Man kan altså ikke få i pose og i sæk. Hvis du er så uheldig at være disponeret til let at få strækmærker, og hvis du gerne vil være større og stærkere, så må du bare æde dem. Ellers kunne du jo evt. begynde til golf istedet for at træne med vægte. Mulighederne er mange.....

Thomas J > ...Jah der må JEG sq lige tilføje et ophøjet 'VRØVL'. Jeg har haft strækmærker ved armhulen i ca 8 år og de 'fader' ikke nævneværdigt iøvrigt er det ikke pænt.

Jeg har set personer bruge diverse cremer til at forhindre strækmærker men om det virker, det skal jeg ikke kunne sige.

Link to comment
Share on other sites

Der findes cremer som har en bevist effekt på strækmærker. Den der rigtig virker kan kun fås på recept. Og det er altså ikke sådan at man lige bruger den creme en uge eller to, og så er strækmærkerne forsvundet. Det kan tage flere måneder at opnå et synligt resultat.

Cremen "Beaute Pacifique Masque Metamorphique" kan købes i håndkøb og blev nævnt engang i lægens bord som en creme der også kunne have en effekt. Men det er ikke sikkert det hjælper for alle, og det tager LANG tid.

Jeg synes heller ikke strækmærker er pæne, og hvis jeg på en nem måde kunne undgå dem ville jeg da gøre det. Men stoppe træningen pga dem - ALDRIG :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fuck strækmærkerne. De "fader" alligevel med tiden, og bliver hvide og næsten ikke til at se. Man kan altså ikke få i pose og i sæk. Hvis du er så uheldig at være disponeret til let at få strækmærker, og hvis du gerne vil være større og stærkere, så må du bare æde dem. Ellers kunne du jo evt. begynde til golf istedet for at træne med vægte. Mulighederne er mange.....

THOMAS J: måske du skulle begynde til minigolf istedet. Du aner tilsynladende ikke hvad du snakker om. Strækmærker kommer for at blive. Så hvis du vil undgå dem skal du træne med lidt lettere vægte. Det tager godtnok lidt længere tid inden du bliver stor. Men alternativet er strækmærker for livet!!

Bare spørg gravide kvinder

Link to comment
Share on other sites

Fuck strækmærkerne. De "fader" alligevel med tiden, og bliver hvide og næsten ikke til at se. Man kan altså ikke få i pose og i sæk. Hvis du er så uheldig at være disponeret til let at få strækmærker, og hvis du gerne vil være større og stærkere, så må du bare æde dem. Ellers kunne du jo evt. begynde til golf istedet for at træne med vægte. Mulighederne er mange.....

THOMAS J: måske du skulle begynde til minigolf istedet. Du aner tilsynladende ikke hvad du snakker om. Strækmærker kommer for at blive. Så hvis du vil undgå dem skal du træne med lidt lettere vægte. Det tager godtnok lidt længere tid inden du bliver stor. Men alternativet er strækmærker for livet!!

Bare spørg gravide kvinder

Det er rigtigt nok at strækmærker er permanente, men hvis jeg ikke ville være stor "for hurtigt" (hvis man overhovedet kan undgå strækmærker på den måde, hvilket jeg tvivler på) så er det nok en væsentlig smartere intervention at spise mindre, end at træne lettere. De fleste vil vel både være store og stærke, så hvis man ikke vil være stor, så kan man da gå efter styrken (hvilket jo som bekendt kræver tunge vægte)....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har læst at zink-tilskud skulle hjælpe!? Jeg ved ikke om det passer?? Men det er da ok at prøve!! Det er noget med at vi her i norden ofte er i underskud af zink!!??

Ps! Det kan ikke få strækmærker der allerede er der til at forsvinde, men skulle kunne forhindre, eller i hvert fald gøre det lettere at undgå strækmærker i fremtiden!?

Link to comment
Share on other sites

Man kunne jo sænke ambitionerne om at vokse hurtigere end huden.

Æd mindre eller træn mindre.

KimA: Hvad skulle gøre gravide kvinder klogere end lægens bord?

Langt størstedelen af gravide kvinder æder for meget under graviditeten. (D.v.s. jeg kender personligt til 2 som ikke gjorde, resten jeg kender, har gjort det)

Om kvinder kan undgå strækmærker under graviditeten, det ved jeg ikke, men motionister kan godt slippe for at få den p.g.a. træning.

Link to comment
Share on other sites

Ps! Det kan ikke få strækmærker der allerede er der til at forsvinde, men skulle kunne forhindre, eller i hvert fald gøre det lettere at undgå strækmærker i fremtiden!?

Man skal nok være meget heldig for at de helt forsvinder.

Jeg mailede lidt frem og tilbage med folkene fra lægens bord omkring cremer til strækmærker, og den creme jeg nævner (og den recept-pligtige) skulle have en bevist effekt, men som alt andet er det ikke alle der har lige stor succes.

Det som undre mig meget, er at jeg begyndte allerede at få strækmærker omkring armhulen INDEN jeg startede med at træne, og i løbet af den tid jeg har trænet synes jeg også strækmærkerne har bredt sig i en periode hvor jeg IKKE voksede.

Det leder mig hen til en teori om at det måske ikke udelukkende handler om hvor hurtigt man vokser, men måske til dels også om selve træningen. Det er ren gætværk, men jeg kan bare ikke få mine strækmærker og "vækstperioder" til at stemme overens ;)

Desuden er huden omkring armhulen relativt løs synes jeg, så det er mærkeligt at det lige er der strækmærkerne kommer :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Altså, hvis jeg så får fat i denne creme, træner mere efter styrke og spiser mindre, så kunne jeg være mindre modtagelig overfor strækmærker, og samtidig vokse, bare ikke helt så hurtigt som optimalt?!

Har også før haft problemer med zink-mangel, dog i en anden sammenhæng end strækmærker, så det kunne jeg vel også prøve...

Link to comment
Share on other sites

Altså, hvis jeg så får fat i denne creme, træner mere efter styrke og spiser mindre, så kunne jeg være mindre modtagelig overfor strækmærker, og samtidig vokse, bare ikke helt så hurtigt som optimalt?!

Hvis du kun spiser svarende til dit ligevægtsindtag, og du dermed ikke vokser (eller stort set ikke), så er cremen vel ikke nødvendig? Og det er vel uafhængigt af hvordan du træner.

Ovenstående gælder naturligvis kun hvis og såfremt strækmærker udelukkende kommer pga vækst. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share