Træner du med makker ?


EverLast
 Share

Træner du primært med makker ?  

107 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg træner primært alene - dog kører jeg indimellem kortere perioder med makker.

Såsnart jeg føler at makkeren ikke giver min træning noget - eller hvad der sker nogle gange, hæmmer min træning - så "fyrer" jeg dem.

Faktisk har jeg det bedst ved spontant makkerskab til et træningspas - og ikke fast, da det piller lidt ved den frihed denne sport giver kontra mange andre sportsgrene, at man er underlagt et tidspunkt.

Derudover har jeg svært ved at finde makkere som har samme indstilling, samme mål og samme motivation som jeg selv - ihvertfald længere tid ad gangen.

Men fra tid til anden har jeg brug for en makker når der skal rykkes lidt ved vægtene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner altid alene, og det skyldes primært, at jeg så har fuld frihed til at træne, når det passer mig. Samtidig er jeg så heldig at træne i en klub, hvor man næsten altid har nogen at snakke med under træningen og få hjælp fra, hvis det er nødvendigt. Så er en regulær makker mindre nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner altid alene ;) ...

Ville faktisk meget gerne ha en makker på ca mit eget niveau så man ku presse hinanden lidt :weight_lift::dumbbell_lift: ... For jeg har en tildens til at tænke "den er lidt tung, det kan jeg ikke" :blink: .... Så det ku måske gi mig lidt ekstra at ha en der åndede mig i nakken eller en jeg lige skulle nå op til :cheer: ... Det andet bliver lidt trivielt desværre....

Mit problem er bare at jeg træner om formiddagen... Og det er ikke ligefrem der det er nemmest at træne med en makker... nårh ja... og så er der heller ingen der gider træne med mig :hehe: ...

:wave: Cat

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Jeg træner som jeg træner (gider ikke diskutere/forklare mit valg af øvelser, reps, sæt), derfor træner jeg alene.

Det er også de færreste i mit center som lader til at gide sætte deres træning i system og jeg sætter pris på at kunne skifte øvelser ud, uden at skulle blive enig med en fast makker inden.

Link to comment
Share on other sites

Trænede alene de første mange år, så trænede jeg lidt med makker, men nu

træner jeg for det meste alene igen.

Træner af og til dødløft med makker for hyggens skyld, så får vi også noget

kæbetræning :lol:

Når man ikke træner styrke, kan man lige så godt træne alene, og ikke tungere

end jeg selv kan klare det.

For det meste, skal man holde sig under 90 % af max. for ikke at belaste CNS for meget.

Jeg er gået over til håndvægte i bænkpres, og lettere vægt i squat.

Når jeg træner med makker, er det hård psykisk træning, for de varmer ofte

op med mere end jeg træner med, og det må jeg høre for.

Jeg skal ikke presses af andre, bare træne som jeg har lyst til, der er sjovest.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Træner alene. Det varierer lidt, hvornår jeg har fri for arbejde, så det er nemmere at planlægge, når man kun skal tage højde for sig selv. I centret må jeg indrømme, at jeg også lidt er fuldt fart ud af landevejen-typen. Vil bare igennem programmet uden de store svinkeærinder, så jeg kan komme hjem og æde :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner altid alene, og det skyldes primært, at jeg så har fuld frihed til at træne, når det passer mig. Samtidig er jeg så heldig at træne i en klub, hvor man næsten altid har nogen at snakke med under træningen og få hjælp fra, hvis det er nødvendigt. Så er en regulær makker mindre nødvendig.

Ditto her.

Link to comment
Share on other sites

Det er sjældent jeg træner med makker.

Grundene er simple - jeg gider ikke være afhængig af andres tidsplaner, hvis det nu ikke hænger sammen med min egen, jeg træner de mærkværdige programmer JEG har lyst til at køre, og gider ikke forklare mine metoder til en anden, som højst sandsynligt er af en anden opfattelse end jeg, og sidst men ikke mindst ønsker jeg at træne i eget tempo om det er hurtigere eller langsommere end en makkers.

Dog kan det være sjovt engang imellem at træne med en makker - presse hinanden, lave indbyrdes konkurrencer (jaja - jeg har ikke glemt vores aftale jhax! ;) )

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner bedst med en eller flere personer, jeg nærer meget på andres energi. Problemet er så bare at min styrke inddirekte er kommet til at afhænge af hvor meget fælles energi der er udover min egen.

Det optimale for mig er "krew" træning med massere af svinere :angry3:, lussinger :4whip: og højrøstede personer. :wootdance:

Link to comment
Share on other sites

har altid 1-2 makkere, træner hjemme ved mig selv, har bænk og det hele, men hvis jeg ik har makkerne er det ik altid jeg får taget mig sammen til at træne, så det er godt at den ene af dem går så meget op i det at jeg ik engang får lov til at slippe hvis jeg er syg eller noed, og det er jo os go motivation med lidt konkurrence.... + at det er meget hyggeligere at træne flere sammne =D

Link to comment
Share on other sites

Nogle der træner på Fr.Berg i MDK ?

Mangler partner :tongue:

Tøhø, hæhæ, hoho :)

Jeg træner som regel samtidigt med kranen, vi har ikke samme program, men bruger hinanden når der er behov for det. Jeg syns, det er lidt belastende at skulle bede en, der er i gang med sine egne ting, til at hjælpe mig gennem 3 sæt. Men jeg ville ikke gide lave eksakt det samme, som min makker dér.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner også altid med makker. Det gør det hele meget sjovere. Så for man også lige diskuteret verdens-situationen nu man er der. :blahblah:

Og så har jeg en tendens til at køre mit program alt for hurtigt hvis jeg træner alene, hvilket selvfølgelig gør man er totalt død til sidst.

Link to comment
Share on other sites

Har trænet med et par forskellige makkere, men de har ikke den samme motivation/dedikation til træningen som jeg. Så det løb hurtigt ud i vandet da de lige skulle ud og handle og såen.

Og hvis jeg har en makker, så skal det være 110% og hver eneste gang de dukker op :) Og for den sags skyld komme til tiden.

Jeg træner på nuværende tidspunkt med min bror, det kan godt være han ikke er så stærk, men han hænger godt i og skal nok nå langt :) Og han kommer altid til tiden, og er også klar på nogle stunts engang imellem. Og så kan han lære af mine fejl ;)

Men hvis han ikke gad træne, så ville jeg helt sikkert træne alene :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået hevet nogle af mine kollegaer med ned at træne nogenlunde fast, men nogen egentlig fast makker er der ikke tale om.

Jeg prioriterer træningen over en del andre ting (lektier, tøjvask, indkøb osv) og det er der ikke rigtig nogen af de andre der gør. Men det er da hyggeligt at have nogen at sludre med mellem set.

Ville dog gerne have nogle makkere med samme mål og interesser til at råbe lidt af mig.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share