25 kg på 3 år


usser
 Share

Recommended Posts

Jeg siger ikke, at det er umuligt at gaine 25 kg. på 3 år, men der er forskel på, om de skal gaines i voksealderen (som du gjorde, Simon) eller når man er fuldt udvokset.

I det hele taget er det et lidt håbløst spørgsmål, for det er meget individuelt. Alle kan efter min mening gaine 25 kg. på 3 år, men det er individuelt, hvor meget af denne masse, der vil være ren muskelmasse.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Okay han skrev så heller ikke, hvor gammel han var men han er nok over 18. Det var heller ikke noget jeg skrev for at håne nogen altså! Jeg synes bare ikke at 25 kg er urealistisk. Som jeg selv skriver den som begærer målet mes, VIL også få det! eller noget ik?

Link to comment
Share on other sites

OK. tilbage til det oprindelige spørsmål. Jeg mener ikke det kan lade sig gøre at at tilføje kroppen 25 kg. ren muskelmasse på 3 år uden brug af AS. Ydermere kan det ikke lade sig gøre med den nævnte indtagelse at totale mængde kcal. som vel ligger i omegenen af 2500. Herudover er der i det beskrevede ikke højt nok indtag at essentielle fedtsyre. ( min 10% - 20% ) af det totale kcal. indtag. Myten om at fylde sig med Big Mac´s og mayonaise osv, kan vist ikke anbefales. Der er mig bekendt ingen seriøse BB/Fitness udøvere der benytter sig af en junk Food strategi. Under de optimale forhold, dvs. 100% rigtig kost i de rigtige mængder, den rigtige træning og de optimale arveanlæg vil jeg mene at 15-20 kg. "REN" muskelmasse vil være det maksimale udbytte på 3 år.

Link to comment
Share on other sites

Okay tobach, men nu spørger han ikke om 100% ren muskelemasse uden et eneste gram fedt. For vi kan godt blive enige om at det ikke kan lade sig gøre. Det vil altid være sådan at man tager x antal kg på og derefter køre sin fedt% ned. Men nu spurgte han jo "bare" om det kunne lade sig gøre at tage 25 kg på altså................

Link to comment
Share on other sites

Det er helt klart muligt at tage 25 kg muskelmasse på, på 3 år. Det svarer til ca. 0,17 gram muskelmasse i ugen. Ifølge en artikel af Chris Thibaudeau, kan en gennemsnitsperson biosyntisere muskler ca. så hurtigt her

The average non-chemically enhanced body cannot biosynthesize (or build) muscle any faster than a rate of 0.5 to 1 pound per week (bigger individuals will be closer to 1 lb./week while smaller individuals will be closer to 0.5 lb. /week) 1.

I kan selv læse den fulde artikel her.

I've gained 20 lbs. of

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Dem som påstår at det ikke kan lade sig gøre, er ofte nogen som træner et eller andet fitness gejl, hvor man ikke må tillægge for meget muskelmasse på ben og ryg. Træner man hårdt og tungt på øvelser som squat og dødløft, så er 25 kg på 3 år en smal sag. Vi snakker selvfølgelig ikke 25 kg ren muskelmasse. Vi snakker måske 25 kg muskelmasse og en pæn portion fedt oveni. Det er klart man ikke tager 25 kg muskelmasse på af at køre concentration curls, pulldowns og leg extensions. Der skal andre boller på suppen. Man ser sjældent fitness udøvere og wanna-be bodybuildere køre super tungt squat og dødløft og evt. 20 rep breathing squats. Den slags stimulere masse tilvækst. MEGET endda.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

-"Det er helt klart muligt at tage 25 kg muskelmasse på, på 3 år. Det svarer til ca. 0,17 gram muskelmasse i ugen."'

Ja, det lyder skam ikke så svært at tage 0,17 gram muskelmasse på i ugen i løbet 3 år, men for dem som ikke har brugt hele sit liv i et squat-rack og stadig kan udføre en simpelt division af et par tal, vil man blive opmærksom på, at der kræves et muskelgain på 0,16 kg i ugen, hvilket dog i følge artiklens oplysniger godt kan lade sig gøre.

Ud fra min overbevisning kommer det dog også an på om man er nybegynder eller om man er så langt i sin udvikling, at man er ved at nå sit genetisk bestemt max potentiale (hvilket nok må siges at være en ubestemmelig faktor), hvormed det nok ikke er muligt at gaine 25 muskelmasse, så hurtigt.

Det jeg mener er bare, at der er mande faktorer som spiller ind for at kunne give et realistisk svar på dette spårgsmål.

Derudover udvikler man heller ikke samme hårdhed og definition af musklerne ved at tage denne mængde kilo på i løbet af så kort tid. Her vil det derimod hjælpe at køre nogle koncentrerede øvelser som fx concentration curls og leg extensions!

Men du har ret i, at det er den bedste måde at opnå en øget muskelmassen, hvis der gives fuld bundskrald i de tunge øvelser og samtidig får kylet en masse kcal i containeren!

Link to comment
Share on other sites

25 kg muskelmasse er 25 muskelmasse uanset om man har gainet dem med 10 kg. fedt oven i hatten og derefter cuttet sig ned. Dvs. idag vejer jeg 90 kg. med en fedt% på 9. om tre år vil jeg så kunne cutte mig ned til en evt. konkurrencevægt på ca. 125 kg. uden brug af AS. Det skulle vi sku have nævnt for nogle af alle de medicinvrag der render rundt, så kunne de jo have sparret de penge ????????????. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

25 kg muskelmasse er 25 muskelmasse uanset om man har gainet dem med 10 kg. fedt oven i hatten og derefter cuttet sig ned.
Jeg helt sikkert. Det er bare umådeligt sværere at tage 100 % ren muskelmasse på. Hvis man forsøger på dette, så skal man ramme sit vedligeholdelsesniveau i kalorieindtag + lige nøjagtigt den mængde ekstra kalorier som skal til for at opretholde ens egen genetiske grænse for biosyntese af muskelvæv. Det er tæt på umuligt. Folk vil ofte skyde under, hvis de hele tiden er påpasselig med at undgå at tage fedt på. Ens muskeltilvækst vil ske meget hurtigere, hvis man sørger for at etablere et solidt kalorieoverskud. Dette vil betyde ekstra fedtdeponering, men det er en lav pris at betale for ekstra muskelvæv.

Da jeg startede for 9 år siden med vægttræning, vejede jeg 85 kg. Jeg vejer nu 127 kg (har været 140 kg med en lidt højere fedtvægt), og selvom jeg aldrig har fået fortaget fedtprocentmålinger (jeg er styrkeløfter og totalt lige glad med den slags), så er jeg ret sikker på at min fedtprocent ikke er voldsomt meget højere end da jeg startede. Så den med at man ikke kan tage voldsomt meget drug-free muskelmasse på, er noget ævl.

Dvs. idag vejer jeg 90 kg. med en fedt% på 9. om tre år vil jeg så kunne cutte mig ned til en evt. konkurrencevægt på ca. 125 kg. uden brug af AS. Det skulle vi sku have nævnt for nogle af alle de medicinvrag der render rundt, så kunne de jo have sparret de penge

Ja, hvis du er nybegynder. Diskussionen går jo ikke på folk som har trænet i mange år. Jeg snakker udelukkende om de første 3 år folk træner. Der er det for en person med gennemsnits gener, efter min overbevisning muligt at tillægge 25 kg muskelmasse. Og jeg pointere igen. Det er selvfølgelig kun muligt, hvis man koncentrerer arbejdet om de store muskelgrupper som ryg og ben. Hvis man som Johnny-Brian forsøger at tillægge 25 kg muskelmasse ved at træne arme og bryst, så kan man godt glemme alt om det.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

1. Hvor meget af feks Ronnie coleman eller en anden bodybuilder er muskel, når man trækker knogler, indvolde fra.

Thomas J : Igennem de 9 år som du har trænet hvor meget muskel har du sådan ca fået bygget.

Link to comment
Share on other sites

GENER - GENER - GENER - GENER - GENER - GENER

Jeg kan se at alle taler om, at man skal spise rigtigt hvis man skal tage 25 kg muskelmasse på i løbet af 3 år.

Det mest afgørende er efter min mening dine gener.

Nogle er gode til at udvikle muskelmasse uden at de gør noget specielt med deres kost eller træning, og andre kan æde som sindsyge og træne basis som en gal og så stadig se elendig ud efter års træning...

Sådan er livet så uretfærdigt :-)

Link to comment
Share on other sites

hmmmm. jeg har taget 2-3 kg på...... jeg håber sku det er muskel masse!!!

jeg har spist rigitgt, mener j.... protein drik 2 gange dagligt ( før og efter træning) + kreatin 10-15 gram dagligt, en ordentlig morgen mad en dåse tun eller, 2-300 gram rugbrød, sener på dagen ( 1-2 timer før træning) noget rugbrød med protein drik, eller noget pasta, efter træning protein drikken og noget......mad!

de 2-3 kg et eller andet tog mig ca en måned.....

ps...jeg spiser ca 6 gange dagligt..... det plejer at være frugt......de små måltider.......

Link to comment
Share on other sites

Hej Usser

Jeg syntes at det er er dårlig ide at du tager proteindrik før træningen. Den du tager efter træningen er OK, men den før træningen hæmmer din yde-evne under træningen. Du skal havde let omsætlige kulhydrater før træningen.

Og husk at rigtig kost ikke kun er at få protein og kulhydrat. Det er altså ikke nok kun at få tun og rugbrød. Sørg for at få en alsidig kost.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at have set Arnold argumentere for 30 gram muskelmasse om dagen et sted engang for længe siden.

Det er mindre end 10 gram protein om dagen, så det er lidt underligt, at det tydeligt virker at spise mere protein.

Måske skyldes det, at der er en voldsomt stor omsætning af kroppens proteinindhold?

Link to comment
Share on other sites

gener betyder rigtigt meget...

Nogen kan bare samle en barbell op og vokse som en okse på væksthormoner, andre kan slide år efter år og få mindre ud af det. Det er ikke mange, der har gener som en Yates, Coleman, Priest eller Dillet, AS eller ej.

Når det er sagt, kan alle blive stærkere og tungere med god træning.

Jeg kan da selv se store fremskridt nu hvor jeg er gået over til mere MOL inspireret træning.. og det er selvom jeg har trænet i nogen år efterhånden..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share