25 kg på 3 år


usser
 Share

Recommended Posts

hej...

jeg kunne egentligt godt tænke mig at vide om det overhovedet er muligt at tage 25 kg muskelmasse på, på 3 år. efter min mening, lyder det lidt skummelt [uden AS]. grunden til j spørg, er at jeg har et vædemål med min ven, om at det er muligt, og selvfølgelig fordi jeg prøver at sætte mig et realistisk mål. er dette realsitisk ?

nu ved jeg at mange vil sige, at det afhænger af hvordan jeg spiser osv, derfor poster jeg også lige min madplan, som den muligvis ser, ud hverdag.

4 skiver rugbrød, 1 dåse tun/makrel/kylling, noget frugt, omkring 1-2 L væske fra klokken 8 - 16, når jeg kommer hjem fra skole, tager jeg en omgang kreatin, spiser noget musli, eller andet i den stil. 1-½ time før træning tager jeg en proteinshake, og noget kreatin. efter træning, noget frugt, eller andet ikke fedende mad, en proteinshake + kreatin

Link to comment
Share on other sites

Ja det er faktisk meget realistisk at du også kan tage mere på end det... :)

Jeg mener at man godt kan tage omkring 1 kg på om måneden hvis man træner tungt, så bliver det jo til MEGET mere end 25 kg.

Bare et gæt, men det er sådan det går for mig i øjeblikket, ca. 1 kg. om måneden... :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal ku tage så mange kilo på er din kost sku for sparsom, du skal tillade dig at smide lidt mayo på tunen, spise en gang paste med reven ost og kødsovs, en big mac mm i ny og næ... Hvis du skal bulke så meget duer det ikke du ender i et muligt energi underskud... der SKAL være nok til at sikre vækst hele tiden..

Og i stedet for at træne sindsygt meget, fordi du skal nå det, så træn 3-4 gange TUNGT om ugen (selvfølgelig ikke tungt hele året rundt) og giv kroppen hviledage med masser af protein imellem træningen... Held og Lykke...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke på man kan tage 25 kg muskelmasse på medmindre man har extremt gode gener, men at tage 25 kg på kan man godt. De fleste tænker ikke over at man sagtens kan tage en god del fedt på sammen med muskelmassen uden at en BF% ændrer sig.

Link to comment
Share on other sites

25 kg muskelmasse på 3 år er ambitiøst - men ikke helt urealistisk.

Ifølge min mening er devicen: Ihærdig træning (HELE kroppen) kombineret med en varieret og ikke alt for fedtforskrækket kostplan   - samt en god økonomi der kan finansiere ædegildet.

Man må langt hen af vejen selv eksperimentere sig frem til den energifordeling som man selv "kører" bedst på og ikke pr. automatik slavisk følge de fedtfattige kostplaner man hele tiden får "tudet ørerne fulde af". Mennesker er forskellige.

For mig var det "skruen uden ende" blot at forøge indtaget af kulhydrater for at give det fornødne energioverskud.

Hvorvidt vægtøgningen på de 25 kilo er mulig er relativt til hvor længe man har trænet; eller sagt på en anden måde hvor langt befinder man sig pt. fra sit maksimale potentiale.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror man skal have MEGET gode gener for at opnå det, men det kan lade sig gøre. Har selv taget ca. 8kg muskel på inden for det sidste år (og 10kg fedt!!! ) ... Men så skal du også leve efter begrebet "You must get fat, to get fit!" Dave Draper gjorde det. :)

Hvis du kan øge din vægt med 40kg over de næste tre år, har gode gener, træner hårdt, spiser godt så tror jeg godt på at man kan tage 25kg muskler på. Du må bare ofre nogle "nøgne" somre på det, og fjerne det overskydende fedt til sidst! ;)

Link to comment
Share on other sites

25 kg ren muskelmasse på 3 år uden brug af AS er rimelig urealistisk. Men 25 kg muskler er fandeme også meget muskel. Jeg tror at 15 kg er et mere realistisk mål, og 15 kilo kan ihvertfald også ses. Men som nævnt tidligere i denne tråd kræver det at man træner hele kroppen, og bruger så mange basis øvelser som man kan få sig selv til.

Link to comment
Share on other sites

på de sidste 2 år er  jeg gået fra 80 til 100 uden brug af AS. Min fedtprocent er selvfølgelig blevet en smule anderledes, men vi snakker højest et par %.

Tidligere anså jeg mig for at være en typisk hardgainer, men er nu overbevist om, at det ikke findes - det er bare dem med manglende appetit.

Det bringer mig videre til hvordan kg er kommet på - æde som en hest og træne hårdt og godt.

Link to comment
Share on other sites

Som anyone nævner, så afhænger det meget af hvor meget fedtvægt man kan acceptere. Det er MEGET svært kun at tage ren muskelmasse på, og folk som forsøger på dette, vokser som regel meget langsomt. Hvis man er lige glad med at der følger 20 kg fedt med, så tror jeg godt en person med gode gener for muskeltilvækst, kan tage 25 kg muskelmasse på, på 3 år, hvis personen følger den rette træning og diæt. Vi snakker jo ikke tun og ris her. Vi snakker om at æde som et svin. Vi snakker heller ikke om laterals og flies, vi snakker om store øvelser, som rammer de muskler med størst vækstpotentiale. Squat, dødløft, bent rows, shrugs, bænkpres, skulderpres osv. er vejen frem. På den måde tror jeg det er muligt. Men absolut ikke for alle. Vi snakker om over gennemsnitlige gener. 25 kg muskelmasse er jo vitterligt meget. Prøv at smække 25 kg engelsk bøf på køkkenbordet. Det er sgu noget der ligner noget.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så længe man ikke undervurderer kostens betydning, så er det efter min overbevisning muligt. Vi kan sagtens blive enige om, at i den mellemliggende periode er du ikke hugget og smukt defineret - men hvis bare  muskelmassen følger godt med, så ligger du ikke synderligt mærke til de ekstra %.

Link to comment
Share on other sites

…men hvis bare  muskelmassen følger godt med, så ligger du ikke synderligt mærke til de ekstra %.

Det ved jeg nu ik... Jeg kan nu godt mærke forskel fra 80kg ripped til 100kg på 17,7%... :D

Eksempel 1:

Et jakkesæt på 80kg ripped:

Jakke str: 52

Bukser str: 50 (Og de endte faktisk med at være for store, ku ha' været 48)

Et jakkesæt på 100kg 17,7% BF:

Jakke str: 56

Bukser str: 54 (Kunne være 52, men så kan mine ben ikke være der)

Til sommer regner jeg med være lige så lille i livet som sidste år (Jeansmål 30-32) og ligeså stor på overkroppen som nu (L-XL).

GLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆDER mig! :biggrinbounce:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg er så god til at æde som et svin at jeg ikke vil have problemer med at fylde 25 kg muskel på mig selv, også selvom der følger 25 kg fedt, but !whatever!

Men jeg vil først være bodybuilder den dag jeg kan:

Bænkpres 300

Dødløft 400

Squat 500

men det tar nok lidt tid!

Link to comment
Share on other sites

Infest> for at opnå en total på 1200kg tror jeg også du skal æde som et svin. Jeg trænede engang i et center hvor der også trænede en stærkmandsatlet (blev nr 2 el. 3 til DM). Han vejede omkrig 140kg og indtog blandt andet 3 liter sødmælk med WG pulver om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

THOMAS B : Man har ret til at drømme.

Har selv den holdning at hvis man er en mand med nogenlunde go genetisk bygning, kan man sagtens nå 200 kg i bænkpres, og 300 kg i squat og dødløft, selvfølgelig med seriøs kost kun. Og masser af træning.

Link to comment
Share on other sites

cilius ->

Jeg kan love dig for at muskelsynligheden er anderledes!!! Jeg har ik' noget vaskebræt længere, jeg har ikke synlige blodåre over det hele og jeg ser "mindre" ud... Mindre på den måde at fedtet gemmer alle kvaliteterne undtagen bredde og dybde! ;)

Detalje jeg normalt er stolt af, veludviklet serratus, et lavt tie-in på mine lats, juletræ nederst på ryggen mm. ALL GONE!

infestedass ->

Sex bli'r sværrere jo mere fedt der ryger på... !) Det er ihvertfald min erfaring...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share