21 til biceps?


debski
 Share

Recommended Posts

Det er mest af alt en krudt øvelse, da den har til formål at pumpe det aktive stof ud i musklen. Jeg har dog også prøvet at kører den(Uden at være på krudt :wink: ), og har oplevet en solid omgang DOMS de fleste gange. Men sådan er det jo for det meste når man laver noget uvant :smile:

Om ikke andet så kan man jo bruge den som et supplement i sin biceps træning. Jeg er af den opfattelse at Biceps er en muskel som vokser bedst med en kombination af højrep træning ala 21eren og tung træning, dog med fokus på det sidstnævnte :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Way back lavede mig om min makker en muteret verison a 21, nemmerlig 7-9-13 :w00t: Det onde syre og pump træning :innocent:

7 fra strakt til vandret

9 fra vandret til top

13 hele vejen

Tror egentlig bare vi lavede den bar at brænde lidt af :4smartass:

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger den selv af og til i min bicepstræning og har gjort det længe. Jeg er stor tilhænger af den, men den skal kombineres med andre øvelser, som onkel Troels også siger. Den er god som dagens sidste bicepsøvelse, til at brænde helt igennem. Om der er videnskabeligt belæg for at den skulle give mere muskeltilvækst end så meget andet ved jeg ikke, det er muligt der ikke er, men jeg har gode erfaringer med den. Om ikke andet kan jeg anbefale dig at bruge den som variation.

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig kunnet se pointen i den øvelse. Man kunne ligeså godt tage 21 fulde reps ?? Og tiden under spænding er så lang, at vægten bliver latterlig lav. Det er da muligt at man opnår et ekstremt pump og en voldsom DOMS, men det har INTET med vækst at gøre. Det eneste jeg kan se øvelsen er god for, er kapillærdannelse.

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig kunnet se pointen i den øvelse. Man kunne ligeså godt tage 21 fulde reps ?? Og tiden under spænding er så lang, at vægten bliver latterlig lav. Det er da muligt at man opnår et ekstremt pump og en voldsom DOMS, men det har INTET med vækst at gøre. Det eneste jeg kan se øvelsen er god for, er kapillærdannelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad er kapillærdannelse? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede bare at en øget blodtilførsel ville betyde, at musklen ville få nemmere ved at bygge sig større, men åbenbart ikke

Nu var det selvfølgelig et meget kort svar, så jeg kan da godt uddybe.

Selve væksten er jo bestemt af den intracellulære signalering, og mængden af blod der tilføres ændre ikke på det. Men det er da rigtigt at øget blodtilførsel giver øget tilførsel af næringsstoffer. Det giver dog ikke forøget vækst. Man kan i bedste snakke om at det giver en hurtigere restitution. Men ikke engang det er jeg 100 % sikker på.

Dog vil en bedre kapillariseret muskel være en svagt større muskel, da den forøgede blodvolumen også bidrager til størrelsen. Det er dog meget marginalt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share